• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • novamedfamilj
    Usch, jag mår såå illa hela tiden.. Förra graviditeten mådde jag också illa men nu är det hela tiden dygnet runt :(. Någon annan som känner som jag? Och tröttheten  ska vi inte tala om, var i tvättstugan igår och tvättade 3 maskiner och när jag var klar var jag så trött att jag var tvungen att sova i två timmar (mellan 18-20) sen somnade jag vid elva igen. Hur sjutton ska det gå med jobbet undrar jag.

Måste bara fråga en sak, varför får vissa göra vul? Ber man om det eller blir man erbjuden?

Grattis till alla nyinkommna gravida oxå :)
  • novamedfamilj
    zebran84 skrev 2010-09-02 12:51:49 följande:
    ps.
    visst blir det en underbar månad att få bebis i !!?? sköna Maj välkommen!!  =))
    Ja verkligen, fick mitt första barn i miotten på november och det är inte superkul med en nyfödd på vintern
  • Misswiren

Hej alla. Är sååå rädd idag.
    Va p toa o gjorde nr 2, och skådar brun flytning och lite blod när jag torkade mig.

Paniken kom direkt.. Är så nere nu.

• we wish for a baby

Jag får ett tidigt vul för vi har gjort en provrörs befruktning, då vill kliniken som hjälpt oss kolla att graviditeten ligger rätt & att hjärtat börja ticka innan de lämnar över till mvc, men jag tror att man kan be om de oxå men vet inte hur generösa alla är på att ge de? Vi ska be om ett tidigt ul, betalar gärna för de bara jag får ett, känns länge att gå till v.17 minst innan man får se de lilla livet! De har blivit jättekonstigt för mig när jag ska kommentera i trådarna, jag har tappat en MASSA funktioner, så de går inte att skriva så snyggt allt blir bara i en klump :/ Just nu oroar jag mig för de svaga strecket jag fick på test stickan.... pressade visserligen fram dropparna för att göra testet, har precis tomt blåsan från morgon urinen när posten kom, hoppas de var därför de var så svagt, vill inte förlora pyret igen... usch så jobbig väntan vi har framför oss! Håller med till 100% om att de ska bli ur mysigt med en vår bebis, längtar redan tok mycket till julen oxå, då vi kommer vara i v.24-25 och kommer förhoppnings vis kännar små buffar från den lill*, ja vi är så lyckligt lottade tjejer!! Kram på er!!

• we wish for a baby

Ska ni göra könsul ifall ni får? De vill vi göra, inte för att vi skulle bli gladare av en pojke eller flicka. Vi kommer bli lika glada vilket som, men vill kunna planera lite bättre samt lära känna den lill* lite bättre :)

• novamedfamilj
    we wish for a baby skrev 2010-09-02 13:26:38 följande:
    Jag får ett tidigt vul för vi har gjort en provrörs befruktning, då vill kliniken som hjälpt oss kolla att graviditeten ligger rätt & att hjärtat börja ticka innan de lämnar över till mvc, men jag tror att man kan be om de oxå men vet inte hur generösa alla är på att ge de? Vi ska be om ett tidigt ul, betalar gärna för de bara jag får ett, känns länge att gå till v.17 minst innan man får se de lilla livet! De har blivit jättekonstigt för mig när jag ska kommentera i trådarna, jag har tappat en MASSA funktioner, så de går inte att skriva så snyggt allt blir bara i en klump :/ Just nu oroar jag mig för de svaga strecket jag fick på test stickan.... pressade visserligen fram dropparna för att göra testet, har precis tomt blåsan från morgon urinen när posten kom, hoppas de var därför de var så svagt, vill inte förlora pyret igen... usch så jobbig väntan vi har framför oss! Håller med till 100% om att de ska bli ur mysigt med en vår bebis, längtar redan tok mycket till julen oxå, då vi kommer vara i v.24-25 och kommer förhoppnings vis kännar små buffar från den lill*, ja vi är så lyckligt lottade tjejer!! Kram på er!!
    Ja det blir jättekonstigt när man skriver... Okej, jag har knappt hört talas om vul och därför var jag så nyfiken på vad det var och varför. Förstår verkligen att man får det när man gjort provrörsbefruktning osv, det är ju alltid en jobbig väntan fram till det vanliga ul men om det har varit problem/svårt innan graviditeten så förstår jag att man vill kolla upp det tidigare.
    Jag tror inte att du behöver vara orolig för att det visade svagt på en ev stickorna. Alla är lite olika i färgen och "starkheten", men om det visat att du är gravid så är man det. Hcg´t skulle ju inte börja sjunka än för det tar längre tid för kroppen att avlägsna det, det kan ta upp emot 9 veckor. Men om du är orolig så gå till mvc och prata med dom, dels kan dom ju lugna dig med att ta blodprover 2 dagar i rad för hcg´t fördubblas för varje dag. Jag förstår verkligen din oro, vi hade jättesvårt att få vårt första barn, men gå till mvc och be om hjälp. Det är deras jobb och skyldighet men dom brukar vara supergulliga där. Förresten har du haft ont och mycket blödningar? Man kan ju få en liten brunaktig blödning tidigt i graviditeten det kallas nidationsblödning och uppstår när embryot fastnar eller "sätter" sig. hoppas det är till någon tröst!

Massa kramar
  • Lyckomia

Kan någon vara snäll och skriva in mig i listan.  BF 14 maj, 1:a barnet.

• we wish for a baby

novamedfamil : Tack för ditt svar, blev något lugnare, ska ta ett imorgon på morgon urinen & se hur de ser ut då. Annars lyder jag ditt råd & tar kontakt med bm för blodprov. är ju inte bra att oroa sig för mycket heller, har jag för mig! Fick MA (missed abortion) I slutet på maj i v. 10+0, så oron är något starkare just nu kan/vill inte riktigt ta till mig att jag är gravid, hade precis börjat acceptera graviditeten sist börjat känna att de här kommer nog gå vägen, men då vi var på vårt andra vul så hade den lill*`s hjärta lagt av, kroppen ville inte själv stöta bort graviditeten så jag fick gå ytterligare en vecka i hopp om att de skulle få sin egen gång... till slut ringde jag sjukhuset alldeles förtvilad & bad om hjälp stod inte ut att gå en dag till med de döda i min kropp. Min mamma dog plötslig två veckor innan jag fick mitt MA tror i efterhand att var chocken & sorgen jag sattes i som även stötte bort barnet! Men nu är vi gravida igen, med BF ganska precis ett år efter vår förra graviditet!! Nu ska de verkligen gå vägen!

• novamedfamilj
    we wish for a baby:
    Usch och fy!! Vi hade jättesvårt att bli med barn men jag har aldrig fått missfall. Och att få det samtidigt som din mamma dog måste vara hemskare än hemskt. Jag ska hålla alla tummar jag har för att det går vägen den här gången och att ni få må bra. och gläm inte att utnyttja mvc så mycket som det går, dom finns alltid där och det är alltid någon som man kan känna förtroende för.

Kram kram
Svar på tråden BF maj 2011