• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • ljusgläntan3030

Jag plussade ju på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

• Lyckomia
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-03 07:34:20 följande:

Någon mer som testar med CB? Får ni ert pluss innan eller efter kontrollstrecket??

Mitt pluss kom också innan kontrollstrecket. Jag ska göra ett till imorrn när min mens egentligen ska komma. Mest för att min sambo (som har varit bortrest under allt tjohej nu) ska få se ett pluss komma fram. Har sparat det gamla men han ville se ett färskt. Haha!
  • Mary

Jag plussade ju på bim-4 svaaagt.. nu på bim+1 så kommer plusset fast efter kontrollstrecket (CB).. när jag plussade sist (då det visserligen blev mf) så kom plusset innan kontrollstrecket.. vad betyder detta.. varför är det svagare plus denna gången.

Kan det inte vara så att det beror på når ägget fäste. Dvs om det fäster en dag tidigare får man lite starkare utslag. Om du tar test på morgonen med några dagars mellanrum, och om du då ser en ökning så borde ju det innebära att allt är normalt. Jämför dig inte med andra och inte med tidigare graviditeter för alla omständigheter är ju olika från gång till gång. Det kan hända att din ägglossning var senare den här graviditeten t.ex. Om det skulle vara så att HCG inte ökar (om du testar med typ 4 dagars mellanrum) eller om det går neråt så är det ju en annan sak. Dock vill jag säga att även det kan ju ha och göra med omständigheter som t.ex. utspädd urin.
  • FruganH

Tror inte det spelar någon roll om plusset kommer efter kontrollstrecket! Bara det kommer under den tid då man får läsa av testet och inte efter det.
  • Tid för barn 75

Hänger på här! Till skillnad från förra grav. har jag hittills varit väldigt trött o dålig i magen. Sover dåligt (vaknar), men det gjorde jag sist med. Ska bli intressant att se hur denna graviditet kommer skilja sig från förra. Hade sån energi under förra grav. och hoppas att den visar sig även under denna! Men man vet aldrig, det kan ju vara så olika från en grav. till en annan...

Svårt även att säga exakt bf datum, eftersom jag tenderar att gå över tiden +2 v, minst.Tungan ute

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a barnet
  • lexa

Här kommer en till som nån kan lägga till på listan :)

Bf 2 maj, 1:a barnet

Stort grattis till alla andra som går och hoppas att allt ska bli bra och få en nyfödd under årets härligaste årstid 2011 :)

• Tid för barn 75
    lexa skrev 2010-09-03 12:45:27 följande:

Här kommer en till som nån kan lägga till på listan :)

Bf 2 maj, 1:a barnet

Stort grattis till alla andra som går och hoppas att allt ska bli bra och få en nyfödd under årets härligaste årstid 2011 :)

Precis!! För vår del har vi redan ett sensommarbarn och detta blir ett 'försommarbarn'{#emotions_dlg.flower}
    Vill också gratulera alla andra som hara lyckats!
  • FruganH

Jag lägger till dig lexa! Glad Grattis till plusset!!

{#emotions_dlg.flower}Solig VÅRBEBIS MAJ 2011 Solig{#emotions_dlg.flower}

La vie en rose - Bf 1 maj, första barnet Jean - Bf 2maj, 1:a barnet Fröken Löken - Bf 2 maj, första barnet Misswiren - Bf 2 maj, andra barnet lexa - Bf 2 maj, 1:a barnet gosensgos - Bf 3 maj, 4:e barnet FrökenHanna - Bf 3 maj, 1:a barnet Therre - Bf 3 maj. 2:a barnet LiAnna - Bf 4 maj. 1:a barnet Lovis79 - Bf 4 maj, 1:a barnet Jane C- Bf 4 maj, 2:a barnet mariesu - Bf 4 maj 3:e barnet novamedfamilj - Bf 6 maj 2:a barnet Mary - Bf 9 maj, 1:a barnet Vix - Bf 10 maj, 3:e barnet Ljuslängtan3030 - Bf 12 maj, 1:a barnet Tidförbarn75 - Bf c.a 15 maj, 2:a barnet
  • we wish for a baby

Hej tjejer! Här inte humöret på topp... kissade på en sticka från testlagret i morse & använde mig då av mprgon urin, fick då ett ytte pytte svagt streck igen, gjorde ett igår kväll oxå & då fick i pricip inget streck om jag inte vetat att jag är gravid så hade jag nog inte förmått mig hitta de ;/ Så min stora fasa är att vi nu håller på att förlora även de här barnet..... usch! Kan inte tänka mig nåt annat eftersom jag i måndags hade ett lysande blått plus, fattar ingenting! Är alldeles tom i bollen, nu när jag skulle logga in på nätet så fick jag totalt hjärnsläpp & glömde internet koden som vi har haft samma i 6års tid, fick ringa min man på de sista förösket & fråga! han skulle köpa ett cb didital idag när han slutade jobbet eller vanligt hmm vet inte vad som kan va bäst. men jag hoppas de är fel på testlagret stickorna, men funderar samtidigt på varför de skulle vara de... fel på just MINA stickor?! Dom säljer ju hur många som helst så dom bör väl vara bra pålitliga? Ja fyy vilken lång väntan de blir nu fram till i eftermiddag då jag får hem cb testet, är de oxå svagare så vet jag ju vart de är på väg.... suck!

• Jodi
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 13:35:49 följande:
    Hej tjejer! Här inte humöret på topp... kissade på en sticka från testlagret i morse & använde mig då av mprgon urin, fick då ett ytte pytte svagt streck igen, gjorde ett igår kväll oxå & då fick i pricip inget streck om jag inte vetat att jag är gravid så hade jag nog inte förmått mig hitta de ;/ Så min stora fasa är att vi nu håller på att förlora även de här barnet..... usch! Kan inte tänka mig nåt annat eftersom jag i måndags hade ett lysande blått plus, fattar ingenting! Är alldeles tom i bollen, nu när jag skulle logga in på nätet så fick jag totalt hjärnsläpp & glömde internet koden som vi har haft samma i 6års tid, fick ringa min man på de sista förösket & fråga! han skulle köpa ett cb didital idag när han slutade jobbet eller vanligt hmm vet inte vad som kan va bäst. men jag hoppas de är fel på testlagret stickorna, men funderar samtidigt på varför de skulle vara de... fel på just MINA stickor?! Dom säljer ju hur många som helst så dom bör väl vara bra pålitliga? Ja fyy vilken lång väntan de blir nu fram till i eftermiddag då jag får hem cb testet, är de oxå svagare så vet jag ju vart de är på väg.... suck!
    Måste fråga: varför fortsätter du att testa om du har fått ett tydligt plus? Verkar bara vara stressande för dig!
    Jag är oxå orolig för att det har dött, tycker att symtomen har gått tillbaka så. Har bara lite ömmande bröst, annars är jag precis som vanligt. Jobbigt om man har MA och går och tror att man är gravid flera veckor till....

Nån annan vars symtom har minskat?
Svar på tråden BF maj 2011