• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Fröken Löken
    Therre skrev 2010-09-02 15:26:53 följande:
    När jag väntade mitt första ville jag inte veta vad de var för kön, jag ville att de skulle bli en överaskning.
    Nu när jag väntar mitt andra är jag lite kluven. Jag och min sambo har pratat lite om de och fördelen är ju att man kan fundera på olika namn på enbart ett kön då ist för att  hitta på till 2 olika, förbereda en ev barnkammare, köpa rätt kläder på en gång och en massa sånna grejer, men att inte veta tycker jag är själva tjusningen i de hela att få vänta och se vad de blir..

Jag tycker att de där är skitsvårt. Jag vet inte alls hur de kommer blir misstänker att om vi bestämmer oss för att kolla vad de är för kön så kommer de nog bli typ i sista sekunden inget vi kommer bestämma nu, sen om man tar reda på de så kommer man nog försöka hålla de för oss själva och inte berätta för någon om vad de blir, de är där de kluriga och jobbiga biten kommer att försöka att inte försäga sig.. Men vi får se för våran del.

Eftersom att de är sambons första så funderade han på samma som mig att han inte ville veta könet innan de kommer för han vill få de som en överraskning men ändå är han nyfiken, så har också funderat på om jag ev bara skulle veta vad de blir men då skulle de bli jävligt svårt för mig att inte råka säga de eller göran någon typ av antydan till vad de kan vara..

Så SVÅRT! Hur tänker ni andra? ska ni ta reda på vad de blir för kön?
    jag är himla nyfiken av mig och hade gärna tagit reda på könet, men sen är det som du säger att det är ju tjusningen med överraskningen som är det roliga! Så vi kommer inte att ta reda på det denna gången i alla fall eftersom det är vårt första. Kanske med andra om man önskar sig den andra sorten Flört
  • Fröken Löken
    Pleco skrev 2010-09-03 06:12:44 följande:
    Hej svejs.

Vi fick vårt pluss igår efter åtta månaders försök, det här blir vårt första om allt går väl. Har oregelbunden mens så jag vet inte när BF skulle vara men någon gång mellan 4-7 maj kan jag tro. Har inga symptom förutom lätt mensvärk och lite blödningar, vilket jag hoppas inte är någon fara. Vi vill verkligen att detta ska gå bra. Har lite svårt att förstå att det faktiskt har visat plus på stickan, svaga pluss men på tre olika stickor och då måste det ju stämma, ellerhur.

Åh, jag är så omtumlad, fattar inte riktigt...
    grattis å välkommen i gänget!! ett plus är alltid ett plus :)
  • Fröken Löken
    lexa skrev 2010-09-03 12:45:27 följande:

Här kommer en till som nån kan lägga till på listan :)

Bf 2 maj, 1:a barnet

Stort grattis till alla andra som går och hoppas att allt ska bli bra och få en nyfödd under årets härligaste årstid 2011 :)

Grattis till er och välkommen hit! Samma BF har vi ju! Spännande å se om det stämmer :)
  • Fröken Löken
    Misswiren skrev 2010-09-03 16:07:20 följande:
    Sitter inne på akutmottagningen på kvinnokliniken. Väntetider och magen är upponer av oro.
    Suck!
    Vill veta vad blodet och det onda innebär. Är så rädd!
    nej men usch!! Sänder min styrka till dig!! KRAM
  • solouniko

Nu har det gått några dagar sen jag plussade sådär helt oväntat med spiral och allt Men nu har det börjat sjunka in och jag känner mig som väärldens lyckligaste Hjärta Det kommer bli 2 år och 2 månader mellan barnen och det känns väldigt lagom, hade ju tänkt mig 2½-3 år så det var ju egentligen ingen större skillnad. Sist visste vi inte vad det var för kön på bebisen och det var väldigt spännande att inte veta, samtidigt skulle jag vela "prova" att veta den här gången kanske? Så har man gjort båda liksom Men det ser vi nog när det är dags för UL och det är ju låångt bort ännu. Alla säger att tiden går så fort när man redan har ett barn men än så länge tycker jag det går väldigt långsamt

Milla 090316 ♥ solouniko.blogg.se
  • Mary
    Misswiren skrev 2010-09-03 16:07:20 följande:
    Sitter inne på akutmottagningen på kvinnokliniken. Väntetider och magen är upponer av oro.
    Suck!
    Vill veta vad blodet och det onda innebär. Är så rädd!
    Stackare... Måste vara stressande att vänta på att få veta hur det ligger till, för man vill ju verkligen inte att något dåligt ska ha hänt, men samtidigt är det ju bättre att veta... Berätta sen hur det gick.
    Kram!
  • TeamX

Jag hoppar gärna in här...stratade just en liknande tråd innan jag såg denna.

Plussade idag och enligt "gravidverktyget" här på FL borde underverket födas i början av maj.

Grattis till er andra som fått PLUS!!

• Mary
    we wish for a baby skrev 2010-09-03 13:35:49 följande:
    Hej tjejer! Här inte humöret på topp... kissade på en sticka från testlagret i morse & använde mig då av mprgon urin, fick då ett ytte pytte svagt streck igen, gjorde ett igår kväll oxå & då fick i pricip inget streck om jag inte vetat att jag är gravid så hade jag nog inte förmått mig hitta de ;/ Så min stora fasa är att vi nu håller på att förlora även de här barnet..... usch! Kan inte tänka mig nåt annat eftersom jag i måndags hade ett lysande blått plus, fattar ingenting! Är alldeles tom i bollen, nu när jag skulle logga in på nätet så fick jag totalt hjärnsläpp & glömde internet koden som vi har haft samma i 6års tid, fick ringa min man på de sista förösket & fråga! han skulle köpa ett cb didital idag när han slutade jobbet eller vanligt hmm vet inte vad som kan va bäst. men jag hoppas de är fel på testlagret stickorna, men funderar samtidigt på varför de skulle vara de... fel på just MINA stickor?! Dom säljer ju hur många som helst så dom bör väl vara bra pålitliga? Ja fyy vilken lång väntan de blir nu fram till i eftermiddag då jag får hem cb testet, är de oxå svagare så vet jag ju vart de är på väg.... suck!
    Oj, vilken jobbig sits. Jag vet inte alls hur jag själv skulle reagera, men eftersom man tänker mest på detta just nu. Det är lixom det som tar upp ens tankeutrymme och den mysiga känslan av att man är gravid... Så om det bara skulle försvinna skulle det inte vara så kul :(
    Än så länge vet du ju inte hur det har gått... Men det är väl så som sagts tidigare. Att händer det så händer det. Då kommer man vara ledsen, men det kommer bli bättre igen...
    Vi måste vara starka och kämpa vidare om det händer någon av oss. Och enligt statistiken så kommer det hända några av oss... Trist men sant, och då får vi stötta varandra att ta nya tag och se framåt!
  • we wish for a baby

sitter just nu med mitt CB test i handen & kan inte annat än konstatera att de inte kommer bli en fortsatt graviditet utan de kommer sluta i ett MA, de är de svagaste plus jag sett & hcg värdet har sjunkigt kraftigt. Jag tar fragmin sprutor som är blodförtunnande så därför släpper med all säkerhet inte fostret själv så de blir en skrapning. ska ringa akuten imorgon för ett vul så jag får de bekräftat & kan försöka se framåt igen.... men usch så tomt de känns! Har haft ont under dagen oxå otäcka sammandragningar liksom..... så statistiken börjar visst ta sig... skit för missfall de gör så ont i kropp & själ!

Svar på tråden BF maj 2011