• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Tiiinaa
    NinnaLilltroll skrev 2010-11-29 17:07:55 följande:
    GRATTIS!
    Vi har också varit på RUL idag. Visst var det häftigt!?
    Allt såg bra ut här också :)
    Det var en nyutbildad barnmorska som gjorde undersökningen så vi fick titta hur länge som helst +  att en annan barnmorska kom och kontrollmätte sen. :)

Inte visste jag att man kunde se om det fanns risk för gomspalt redan nu, det sa de inget om. Hade de sett något hade de väl sagt det. Men men det är härligt att veta att allt ser ut att vara som det ska. :)
    Vad kul! Grattis. Fick ni veta könet eller ville ni inte veta kanske? Det var en barnmorskestudent med vår barnmorska, och hon gjorde också exakt samma mätningar direkt efter den vanliga barnmorskan för att öva. Så vi fick också kolla extra länge. Känns lyxigt. Plus att vi fick bilderna gratis bara för att vi fick stå ut med "besväret" att dom gjorde undersökningen två gånger. Vaddå besväret? tänkte jag. Hehe.

Jag tror inte det är standard att dom kollar läpp- och gomspalt i vanliga fall. Det var bara för att jag uttryckte en oro för det som hon sa att hon kunde kolla lite extra på det.
  • amisej
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:
    Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    Va kul Grattis!!
    Själv har ja RUL den 29/12 känns som en evighet tills dess..
    Fick ni betala extra för o ta reda på könet eller sa dom de bara?

Hos oss får man nog betala en bra summa för o reda på könet. Och ja som e en nyfiken jäkel på allt.
    Ska surfa runt lite på nätet och kolla hur ul-bilderna ser ut då de e en flicka el en pojk :D
  • Tiiinaa
    amisej skrev 2010-11-29 17:55:21 följande:
    Va kul Grattis!!
    Själv har ja RUL den 29/12 känns som en evighet tills dess..
    Fick ni betala extra för o ta reda på könet eller sa dom de bara?

Hos oss får man nog betala en bra summa för o reda på könet. Och ja som e en nyfiken jäkel på allt.
    Ska surfa runt lite på nätet och kolla hur ul-bilderna ser ut då de e en flicka el en pojk :D
    Ja jag vet hur det är att bara gå och vänta och vänta på sitt RUL. Men så vips kommer dagen snabbare än du trott :) Nej här i Örebro får man veta könet om man vill, ingen extra kostnad. Vad konstigt det låter att ni får betala extra för det...men det är väl så olika mellan landstingen antar jag. Tråkigt för er är det ju! Känns orättvist lixom då vi och många andra får veta bara man vill!! Hoppas du kan se det själv i så fall då :)
  • gosensgos
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 17:11:24 följande:
    Här är min bebi. Vecka 18+2. Och nog syns det att det är en kille ;)

Vilken fin ultraljudsbild!!
    Grymt ju! 
  • FruganH
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 17:11:24 följande:
    Här är min bebi. Vecka 18+2. Och nog syns det att det är en kille ;)
    Ja, det är ju verkligen ingen tvekan om att det är en liten pojk därinne! Så härligt att ni fått se den lille och att allt var bra! Glad
    Haha, jag och sambon hade tänkt låta könet bli en överraskning på förlossningen, men är det lika uppenbart som på er bild så är det ju svårt att inte se vad det är Flört
    Ååå, bara typ en vecka kvar. Ska gå den 7 december och då borde jag vara i v 20+0 enligt mina egna beräkningar. Tycker det känns som väldigt sent för RUL, men det är väl bara för att jag är otålig Tungan ute
  • Ewima

Cassie: Jag har heller inte kännt en buff/spark. Är i vecka 17 och väntar andra barnet (med första kände jag rörelse i v.15)

Jag tror att det är normalt att känna första rörelse fram till v20.

Kanske ligger moderkakan i framvägg?

• Naimstrut

Jag blev jättestressad av buffsnacket innan. Visste att det va buffar först i v 17+4 nåt. Första barnet. Har en vän som nu är i v. 25 o hon kände först i slutet av v 19. Tror det är väldigt olika.

• FruganH

Gick till jobbet idag och måste erkänna att jag ångrar mig nåt så enormt.. Sitter på kontoret, fryser så jag skakar och kan knappt andas eftersom jag är så genomförkyld. Men nu när man är här kan man ju lika gärna jobba. Har inte tid att vara sjuk, så det är väl bra ändå att jag är här.. Får se hur mycket som blir gjort nu bara..

• TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-29 16:49:29 följande:
    Haha ja vi får hoppas att det är det vi har att se fram emot. Vilken vecka är du i och när är ditt RUL? Jag är i vecka 17 idag och ska på RUL den 16:e
    Jag är i vecka 17, 16+5 enligt FL´s uträkning, får se efter RUL. Var på ett tidigt UL och då ändrades tiden lite men kör på denna uträkning tills vidare.
    Min RUL är den 15/12, dagen före dig Tungan ute 

Tack alla för era lugnande ord om "Buff & Knuff" Det är säkert inga problem utan kommer nog tids nog!

Stackars fröken Hanna, vet hur jobbigt det är. Nu börjar dock min förkylning ge sig så kanske din snart ger sig också? Gå hem och lägg dig om du inte orkar, sömn är bästa kuren mot förkylning Skrattande