• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • NinnaLilltroll
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 17:23:16 följande:
    Vad kul! Grattis. Fick ni veta könet eller ville ni inte veta kanske? Det var en barnmorskestudent med vår barnmorska, och hon gjorde också exakt samma mätningar direkt efter den vanliga barnmorskan för att öva. Så vi fick också kolla extra länge. Känns lyxigt. Plus att vi fick bilderna gratis bara för att vi fick stå ut med "besväret" att dom gjorde undersökningen två gånger. Vaddå besväret? tänkte jag. Hehe.

Jag tror inte det är standard att dom kollar läpp- och gomspalt i vanliga fall. Det var bara för att jag uttryckte en oro för det som hon sa att hon kunde kolla lite extra på det.
    Vi bestämde oss i sista stund att inte ta reda på könet. Barnmorskan frågade om vi ville, men min sambo vill inte veta. Jag som är så nyfiken hade gärna velat. :) Men ångrar vi oss kan vi förhoppningsvis få reda på det vid nästa UL.
    Vi fick också bilderna gratis. :) Tyvärr var bebis inte så villig att fastna på bild. Den låg mest på mage eller med fötterna vid huvudet så det blev ingen sån fin profilbild som ni fick. Men jag är glad ändå :)
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-11-30 21:45:46 följande:
    Ugg, har två veckor kvar till UL... känns som en evighet! :P
    Håller med, tiden kryper fram! Har också drygt två veckor kvar.

Nu har jag äntligen skickat in min C-uppsats som jag har suttit och svurit över i femton timmar idag. Undrar vad jag ska belöna mig med? Sömn antagligen, min bästa vän numera Glad
  • EvaChristina

Här är en till med två veckor kvar... Jag kommer vara i v 19+2 på ul. Är inte det sent? Längtar ju ihjäl mig.

• TeosMamma
    Lingonstrumpan skrev 2010-11-30 18:42:31 följande:
    Vad spännande att det är så många som ska ha i maj. :)
    Jag är alldeles ny på denna sida, men min lilla bebis beräknas oxå någon gång i början av maj.
    Glatt och nervöst på samma gång. Ska på ultraljud på tordag, det är så spännande
    Välkommen lingonstrumpan! 

Jag har bara varit med här sedan jag blev gravid så jag är hyfsat ny också Solig 
    Detta är den bästa tråden tillsammans med magtråden måste jag säga  Flört Häng på!

Så fantastiskt att höra om allas RUL och att alla bebisar verkar må bra.
    Hade ingen aning dock att det kunde vara så olika regler på olika ställen, hoppas vår barnmorska får berätta kön för jag längtar supermycket efter att veta!!!  
    Så bilderna kostade??? Otroligt! Mina var då gratis, skulle betalat om de kostat, men tycker inte de bör ta betalt, en sån bild kostar typ inget att skriva ut. 

Ha en underbar dag i det vackra vintervädret alla sköna blivande mödrar!!! Hjärta 
  • Sommarnatt2010

Vi fick en bild när vi gjorde KUB o den kostade inget...o vad jag har hört så kostar de inget vid RUL heller...Tycker oxå att det är märkligt att det är så väldigt olika rutiner på olika platser vad jäller allt.

Jag har sen i lördags haft lite små ont i magen. Skulle bära ut en kasse tidningar o då bara högg det till sen har det gjort ont. Upplever att det gör mer ont om jag rör på mig mycket eller på annat sätt anstränger mig. Vad tror ni?? Borde det kollas upp eller helt normalt??

• natalieh

Har fått reda på att vi som gör RUL i Malmö kan få reda på vilket kön om vi vill. Utan konstnad och såklart om dom ser det. Tycker synd om er som inte kan få det, det är ju upp till en själv tycker jag.

Lakriz: Hade jag varit som dig hade jag ringt barnmorskan och frågat. Jag har sälv mycket smärtor så jag vet hur orolig man blir. Jag kan inte ens lyfta tvättkorgen eller matkassarna själv. Hoppas och tror de inte är något farligt{#emotions_dlg.flower}

Vår kärlek --> BF 2011-05-19
  • Sofi 79

Läser ikapp...
    Har varit på minismekmånad i London ett par dagar - så skönt.
    Mindre skönt dock med alla promenader. Hade glömt att jag inte har samma fysiska form längre. Plötsligt tog det bara tvärstopp och jag ville bara sätta mig och gråta mitt inne i city. Var nära att lappa till en vakt som inte lät mig sitta i trappen medan maken tittade på Ferrarileksaker
    Nåja, stackars mig som var tvungen att vara i London
    På fredag är det dags för RUL. Är lite nervös. Hade räknat med att känna bebisen mer vid det här laget, men minns å andra sidan att jag inte kände dottern tydligt förrän i vecka 19.

• FruMadde4barnTätt

Lakriz
    hör med bm. är ju inte bra att få ont, du ska nog ta det lite lugnare och inte bära och anstränga dig så mycket.
    kan det vara tidiga sammandragningar? vilken vecka är du i? blir magen hård på dig om du känner på magen?

jag brukar få tidiga sammandragningar ca. v. 19- 20 och får då ta det lugnt, det är det enda som hjälper.
    jag har gbs också som kan påverka detta.
    tillslut får jag bli inne, kan inte göra någonting, det är jättejobbigt.

• FruMadde4barnTätt

Sofie
    skönt med smekmånad i London, men låter lite jobbigt med alla promenader.
    lycka till med RUL på fredag!