• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Angi07

Hej! hoppar in här. Väntar mitt femte barn och är i v.17+1 , bf 9 maj, har en tid på VUL nästa vecka på torsdag. Jag började känna lite rörelser i magen för några dagar sedan och det kändes så bra att känna på lilla bebisen .
    Jag skulle vilja veta könet men de säger aldrig nåt här och vet inte varför, hoppas på någon snäll denna gången som kan säga det annars det är bara vänta.
    Jag har inte mått så bra, är sjukskriven från v.7 pga. kräkningar och starkt illamående,men nu mår jag lite bättre,jag kräks lite mindre.

• Lovelyness

Jag tror inte dom säger könet här heller, det står till och med på lappen att dom inte tittar efter det men man kan ju hoppas att dom säger om det är uppenbart...

Har lyssnat på loppan idag, 144 hjärtslag så nu är det väl en pojke då. Konstigt det där Flört

• Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-11-30 11:35:59 följande:
    Jag är i vecka 17, 16+5 enligt FL´s uträkning, får se efter RUL. Var på ett tidigt UL och då ändrades tiden lite men kör på denna uträkning tills vidare.
    Min RUL är den 15/12, dagen före dig Tungan ute 

Tack alla för era lugnande ord om "Buff & Knuff" Det är säkert inga problem utan kommer nog tids nog!

Stackars fröken Hanna, vet hur jobbigt det är. Nu börjar dock min förkylning ge sig så kanske din snart ger sig också? Gå hem och lägg dig om du inte orkar, sömn är bästa kuren mot förkylning Skrattande

Typiskt att alla ska vara före mig!! Flört
  • Naimstrut

Va på RUL idag. Bäbisen va så fin o allt såg bra ut! Jag längtar ännu mer efter den nu!
    Flyttades inte nåt utan 27 april är det som gäller! 18+5 o moderkakan ligger i bakvägg vilket känns kul. Hört att man känner barnet mer när det sparkar då...

• Lovelyness
    Naimstrut skrev 2010-11-30 13:44:04 följande:
    Va på RUL idag. Bäbisen va så fin o allt såg bra ut! Jag längtar ännu mer efter den nu!
    Flyttades inte nåt utan 27 april är det som gäller! 18+5 o moderkakan ligger i bakvägg vilket känns kul. Hört att man känner barnet mer när det sparkar då...
    Vad skönt att allt gick bra! Glad
  • skalbagge
    Lovelyness skrev 2010-11-30 12:28:56 följande:
    Jag tror inte dom säger könet här heller, det står till och med på lappen att dom inte tittar efter det men man kan ju hoppas att dom säger om det är uppenbart...

Har lyssnat på loppan idag, 144 hjärtslag så nu är det väl en pojke då. Konstigt det där Flört
    Jag har läst att om det är uppenbart vilket kön det är och du frågar så är dom skyldiga att berätta för dig, alltså dom har inte rätt att undanhålla något dom vet som du vill veta.
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2010-11-30 16:33:21 följande:
    Jag har läst att om det är uppenbart vilket kön det är och du frågar så är dom skyldiga att berätta för dig, alltså dom har inte rätt att undanhålla något dom vet som du vill veta.
    Perfekt! Får hoppas vi får någon snäll som gör undersökningen, har lite svårt för kalla människor i sådana yrken.
  • Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 18:02:33 följande:
    Ja jag vet hur det är att bara gå och vänta och vänta på sitt RUL. Men så vips kommer dagen snabbare än du trott :) Nej här i Örebro får man veta könet om man vill, ingen extra kostnad. Vad konstigt det låter att ni får betala extra för det...men det är väl så olika mellan landstingen antar jag. Tråkigt för er är det ju! Känns orättvist lixom då vi och många andra får veta bara man vill!! Hoppas du kan se det själv i så fall då :)
    Hos oss total vägrar de säga könet även om man frågar. De är jätte sura på den punkten. De tar inte ens extra betalt för det...Vill man veta får man åka till någon annan stad o göra köns UL. Velar tokigt mycket om jag vill veta el inte. Just nu vill jag att det blir en överraskning...=)
  • FruMadde4barnTätt

La vie en rose
    vilken jättefin ultraljudsbild!Skrattande

ni som varit på ultaljud redan, vad skönt att allt såg bra ut!
    jag längtar också dit, julaftonsveckan blir det här.

• Lingonstrumpan

Vad spännande att det är så många som ska ha i maj. :)
    Jag är alldeles ny på denna sida, men min lilla bebis beräknas oxå någon gång i början av maj.
    Glatt och nervöst på samma gång. Ska på ultraljud på tordag, det är så spännande