• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • gosensgos

Mysigt!! 
    Jag längtar tills vårt RUL, 6/12.
    Den lill* bråkas med mig lite i magen, bökar runt när det blir för trångt om jag kurar ihop mig  ex hehe  
    Ha en bra dag i vintervädret!

Ni som inte hittat till magbildstråden, Bf maj 2011, ännu och ni som vill hänga på lite där också

www.familjeliv.se/Forum-2-114/m55208464.html

• TeosMamma
    FruganH skrev 2010-11-28 19:28:20 följande:
    Är sååå trött på att vara sjuk! Rynkar på näsan Har megaförkylning och så jäkla ont i halsen.. Har haft ont i halsen över en vecka nu och det är värst på nätterna. Vaknar minst 2 gånger varje natt och kan inte somna om på 1-1,5 timmar eftersom jag har så ont i halsen. Halstabletter och dricka vatten hjälper inte. Känns som att jag levt på panodil senaste nätterna, men det känns inte heller kul. Funkar inte jättebra det heller..
    Blir tokig snart av att inte få sova ordentligen! (och ja, jag vet att man inte får sova sen när bebisen kommer, men då är det en helt annan sak!)

Sorry, men jag behövde verkligen gnälla av mig. Vet inte vart jag ska ta vägen, är ju konstant trött..
    Hjälper inte direkt mot mitt redan dåliga gravidhumör Skrikandes
    Åh, underbart fröken Hanna, klaga på, Jag har det ungefär likadant men för mig är snoret värst, snyter mig tusentals gånger om dagen och har så gjort i 13 dagar... Det är inte kul att vakna hela nätterna!!! Sedan så fort man känner mindre av halsen så kommer halsbrännan, suget i magen eller ryggont... Jag hade ingen aning om att det kunde vara så jobbigt att vara gravid.Skrikandes
    men ångrar det inte för 5 öre, det är så fantastiskt samtidigt, försöker fortfarande förstå att det växer en liten människa därinne Baby

Fler än jag som fortfarande inte känt en enda buff/knuff???
  • Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-11-29 12:28:09 följande:
    Åh, underbart fröken Hanna, klaga på, Jag har det ungefär likadant men för mig är snoret värst, snyter mig tusentals gånger om dagen och har så gjort i 13 dagar... Det är inte kul att vakna hela nätterna!!! Sedan så fort man känner mindre av halsen så kommer halsbrännan, suget i magen eller ryggont... Jag hade ingen aning om att det kunde vara så jobbigt att vara gravid.Skrikandes
    men ångrar det inte för 5 öre, det är så fantastiskt samtidigt, försöker fortfarande förstå att det växer en liten människa därinne Baby

Jaa, jag får ångest av allt buffsnack. Jag känner då ingenting än...
    Har också varit konstant förkyld i någon vecka nu, men det verkar ju stämma överens med symtomen man brukar ha i dom här veckorna. Har halsbränna och ryggont också haha, trevligt att vi råkar ut för allt förutom buffar Flört
  • TeosMamma
    Lovelyness skrev 2010-11-29 12:56:39 följande:
    Jaa, jag får ångest av allt buffsnack. Jag känner då ingenting än...
    Har också varit konstant förkyld i någon vecka nu, men det verkar ju stämma överens med symtomen man brukar ha i dom här veckorna. Har halsbränna och ryggont också haha, trevligt att vi råkar ut för allt förutom buffar Flört
    Hahaha Skrattande Vi har det så bra Skrattande
    Men pga detta så kommer vi att få världens lugnaste och finaste barn som sover hela nätterna och aldrig blir sjuka!!! 

{#emotions_dlg.flower} 
  • FruganH
    TeosMamma skrev 2010-11-29 12:28:09 följande:

Fy farao för att vara förkyld.. Fick vara hemma från jobbet idag, vaknade med feber och var genomförkyld, så jag kände att det inte var någon bra idé att ge sig iväg till jobbet.
    Blir lite frustrerad över det här med sömnen, enligt de sidor jag läst på så skall man sova som bäst andra trimestern. Yeah right. Känns som att det kommer bli 9 månader med sömnbrist som fortsätter sedan när bebisen kommit Flört Men som alla andra säger, det är ju värt det i slutändan! Men jag vet inte riktigt om jag fattat att det kommer komma en bebis till slut. Känns nästan för otroligt för att vara sant Hjärta
  • Tiiinaa

Nu är vi hemma från vårt RUL!!

Snacka om adrenalinkick just nu!!

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Jag ska lägga ut en bild så fort batteriet till kameran är laddat!

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)

• Jodi
    La vie en rose: Grattis! Skönt att höra att allt är bra, vilken lättnad!!
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:

Och hörrni vet ni vad? Vi väntar en pojke :) :) :) Vi fick se en liten snopp i flera olika vinklar så det var inget snack om saken sa barnmorskan!

Allt såg annars ut som det skulle. Två armar och två ben, fin ryggrad och ett hjärta med fyra kamrar som slog som det skulle. Sen bad jag henne kolla lite extra om bebisen eventuellt hade läpp- och gomspalt (vi har ökad risk för det eftersom vi har det i vår familj), men hon fick fram en jättetydlig bild rakt på bebisens läppar och de var alldeles släta och fina så det är ingen större risk för missbildningar!! SÅ SKÖNT att veta

Förresten så fick vi nytt BF till den 29 april! Var nästan säker vi skulle hamna i maj men nu är det alltså 29 april som gäller. Men jag gillar er alla och denna tråd så mycket så jag hoppas det är OK om jag stannar här hos er majmammor i alla fall! Jag kommer säkert gå över tiden ;)
    vad härligt! grattis!
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-11-29 13:14:27 följande:
    Hahaha Skrattande Vi har det så bra Skrattande
    Men pga detta så kommer vi att få världens lugnaste och finaste barn som sover hela nätterna och aldrig blir sjuka!!! 

{#emotions_dlg.flower} 
    Haha ja vi får hoppas att det är det vi har att se fram emot. Vilken vecka är du i och när är ditt RUL? Jag är i vecka 17 idag och ska på RUL den 16:e
  • NinnaLilltroll
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 14:47:06 följande:

GRATTIS!
    Vi har också varit på RUL idag. Visst var det häftigt!?
    Allt såg bra ut här också :)
    Det var en nyutbildad barnmorska som gjorde undersökningen så vi fick titta hur länge som helst +  att en annan barnmorska kom och kontrollmätte sen. :)

Inte visste jag att man kunde se om det fanns risk för gomspalt redan nu, det sa de inget om. Hade de sett något hade de väl sagt det. Men men det är härligt att veta att allt ser ut att vara som det ska. :)