• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • skalbagge
    Jodi skrev 2010-11-28 17:38:57 följande:
    Vi har tid kl 08 (snark...) men jag har tagit ledigt resten av dan så jag tänkte gå hem och sova lite efteråt. GladOm allt ser bra ut tänker jag för första gången gå och titta lite på söta bebiskläder.... och kanske investera i ett par mammabyxor, det börjar bli dags!! Hoppas oxå att allt är bra, kommer vara så nervös!!

Jag känner inte buffar varje dag, men nästan (om det nu är bebisen, jag kanske inbillar mig!!). Men det är bara när jag ligger och vilar, oftast på kvällen när jag ska sova. Känner ingenting på dagarna när jag håller igång. Annars är det väl mer normalt att man inte känner rörelser varje dag. Det beror väl helt på åt vilket håll den ligger antar jag.
    Jag tänker oxå titta på och kanske köpa lite bebiskläder om allt ser bra ut men det måste det göra!!!!!

Mammabyxor har jag redan investerat i ett par men använder dom inte så flitigt, rivs inte riktigt i dom, kör på tigths istället.

Har din mage blivit stor? Jag tycker min växte ordentligt över en natt förra veckan, innan har det inte gått att se att jag är gravid.
  • FruganH

Är sååå trött på att vara sjuk! Rynkar på näsan Har megaförkylning och så jäkla ont i halsen.. Har haft ont i halsen över en vecka nu och det är värst på nätterna. Vaknar minst 2 gånger varje natt och kan inte somna om på 1-1,5 timmar eftersom jag har så ont i halsen. Halstabletter och dricka vatten hjälper inte. Känns som att jag levt på panodil senaste nätterna, men det känns inte heller kul. Funkar inte jättebra det heller..
    Blir tokig snart av att inte få sova ordentligen! (och ja, jag vet att man inte får sova sen när bebisen kommer, men då är det en helt annan sak!)

Sorry, men jag behövde verkligen gnälla av mig. Vet inte vart jag ska ta vägen, är ju konstant trött..
    Hjälper inte direkt mot mitt redan dåliga gravidhumör Skrikandes

• Sommarnatt2010
    maj09 skrev 2010-11-28 08:04:34 följande:
    Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)
    Då har vi samma BF....Tycker det lät som en trevlig idé att hänga ihop även efteråt...

Många som gjort tidigt UL o fått datum som sen fått ändrat datum vid RUL.  
  • Moi Mokulat

Undrar bara om ni har berättat för vänner på FB än?
    Är i vecka 15 nu och fundera på att göra det, men vet inte om det är för tidigt

• Jodi
    skalbagge skrev 2010-11-28 18:36:42 följande:
    Jag tänker oxå titta på och kanske köpa lite bebiskläder om allt ser bra ut men det måste det göra!!!!!

Mammabyxor har jag redan investerat i ett par men använder dom inte så flitigt, rivs inte riktigt i dom, kör på tigths istället.

Har din mage blivit stor? Jag tycker min växte ordentligt över en natt förra veckan, innan har det inte gått att se att jag är gravid.
    Näe, min mage är inte så stor, men jag kan bara ha ett par jeans - då uppknäppta och dragkedjan halft uppdragen, och med långkalsonger blir det tajt....Är nog tyvärr inte bara magen som har växt på mig!!

FrökenHanna: Hoppas du kryar på dig snart! Det märks att immunförsvaret inte är lika bra när man är gravid...
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-11-28 19:53:03 följande:

Det väljer man helt själv, vad som är rätt för någon är helt fel för dig osv...Kommer nog inte skriva något direkt om att jag är gravid där...Men om någon pratar med mig om det där så är det helt oki....Ska dock avslöja i bloggen snart. Men min man vill hinna berätta för några vänner först. Han pratar ju inte i tele så ofta med sina vänner som ja gör med mina =)
  • NinnaLilltroll

Åh imorgon är det dags för RUL. Usch vad nervöst.. Hoppas verkligen att allt är som det ska.
    Jag känner fladder/bubblande i magen ibland, men det är svårt att veta om det är bebis eller annat. Längtar så tills man känner ordentliga sparkar.. :)

Jag har inte heller träffat min BM sedan inskrivningen i v 10 (?). Nu är jag i v 18. Det hade varit skönt att komma dit någon gång då och då. Men som någon sa här, det finns väl inte så mycket att kolla upp än. Men det känns ovisst speciellt då de flesta symptomen (illamående, trötthet osv) har försvunnit. Men det är ju bara till att hoppas och tro på det bästa.

• jakeline
    Moi Mokulat skrev 2010-11-28 19:53:03 följande:

jag gjorde det efter v 12, fast inte rakt ut. Men sen skaffade jag IFs gravid-gadget som uppdaterar sig själv en gång i veckan med lite info om vad som händer i den veckan man är i och så. Då fick man en hel del kommentarer.
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • nenababe

Min mage har tvärväxt, fick första kommentaren idag:
    "Åh så ni ska skaffa en till? Ni är då verkligen produktiva! (vår 4a) När ska ni ha då? Ah, 4e maj - men du som är så tjock redan nu!? De kanske är TVÅ?! Skrattande"

*Fnissar*

Sen jag var på ultraljudet i torsdags har magen exploderat. Jag kan inte ens ligga på magen ordentligt för då gör de ont.  Bebisen bankar och bultar på där inne, en riktig liten busa! Kände mig jätte gravid idag då vi for och handlade på Maxi, magen va sååå tung. Hur ska de sluta när jag har mer än halva tiden kvar?! Tungan ute

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan maj -11ღ ¸.?°´¯)
  • Therre

Jag var på UL i fredags ja:D å de var bara EN hehe så nästan alla som jag känner hade minsan fel där:D och jag hade rätt, blev framflyttad 5 dagar bara så är nu beräknad den 7maj ist för den 2maj, gör inte mig så mycket så är i v 17+1 nu då:D
    men gud så mysigt de va och avslappnande att få se de där lilla hjärtat slå och sambon min blev så glad så av att se de lilla där inne:D så skönt att veta att allt ser ut som de ska..

magen sitter där den ska hehe, börjar känna att den är allt mer och mer i vägen nu:S framförallt på jobbet men jobbar bara 3 dagar dena vecka fick jag veta sen är de bara 2 veckor till sen går jag hem:D ska bli skönt..