• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • down under

Tack! Ja visst e dom fina! Fick en hel cd med oss hem med en massa 3D bilder och video snuttar där hon ligger och rör sig + 8 utskrivna 3D bilder på fotopapper plus vanliga svart vita från maskinen som man brukar få annars med.

Kan verkligen rekomendera att göra ett 3D UL om man tycker att det är värt pengarna.. för det är ju väldigt dyrt i sverige!

Och kan även rekomendera att inte vänta för länge innan man gör det för det blir svårare att få bra bilder då.Gjorde ett i vecka 30 med sonen på tittutkliniken i Stockholm och blev ganska besviken. Hade gjort ett vecka 20+5 med honom i Australien och fick jättefina bilder så hoppades på samma resultat då men eftersom det var så trångt i magen då blev det inte några bra bilder. Så det var rätt surt att gå där ifrån 1600kr fattigare..

Nu med tjejen såg man ju bra oxå i v22+3 så det går nog bra nån månad till innan det blir för trångt.

• Therre
    Mamma Maj08 skrev 2011-01-07 00:50:36 följande:
    Har haft ont i ryggen sen jag blev gravid med första....men nu går det ihop med foglossningen....inte kul :/
    jag har också haft ont i ryggen sen jag fick min första och hon är 5 år nu:S och inte förän nu när jag blev gravid sökte jag lite hhjälp för de, (tidigare har man ju gått och bara tänka att nej men de går snart över sen när de kommer tillbaka så har man tänkt samma sak igen), men iaf när jag kom till sjukgymnasten så visade de sig att min ryggrad samt hela korsryggen var förvriden åt vänster och mitt ena ben pga de var nästan 2 cm kortare än de andra vilket resulterade i att man gick och belastade helt fel så de blev värre. så ett tips om du inte redan har kollat upp de hela är att gå till en sjukgymnast så blir du av med smärtan jag mår MYCKET bättre.
  • skalbagge

Oj oj va länge sedan det var jag var inne i vår trådFörvånad. Jag har ju missat massor! Nu har jag läst ikapp iaf. Det är så härlig tid nu tycker jag, känner lilleman därinne jättemycket, han svarar på tilltal kan man säga, hihi.

När mannen ställer frågor till magen så sparkar han till svarHjärta, världens finaste, älskart!!!

• morotsland
    Vix skrev 2011-01-08 08:44:14 följande:

Fröken löken: Härligt att allt gick bra

När jag fick mitt första barn tog det lång tid. När nummer två skulle komma så åkte min man med vår äldste son till mormor och morfar strax efter 14 tiden och strax efter 15 åkte vi till förlossningen. Blev inskriven 15:35 och 16:47 är han född. Var öppen 4 cm när jag kom in så det gick undan för mig när jag väl var där Fick sitta i sittbadkar och andas lustgas= underbart Min mamma trodde jag skämtade när jag ringde och sa att det var klart Hon har den här gången sagt att jag måste åka in snabbare  annars så kanske blir det för mig som din vän

Ja hualigen, jag var öppen 10 cm när jag kom in sist så jag har lite grann ställt in mig på att föda i hallen den här gången....
  • Kottemor
    morotsland skrev 2011-01-08 19:35:41 följande:
    Ja hualigen, jag var öppen 10 cm när jag kom in sist så jag har lite grann ställt in mig på att föda i hallen den här gången....
    som jag då!
    som tur är har vi en barnmorska till granne, så man kan såfall hoppas att hon är hemma om det händer...
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-01-07 19:44:23 följande:
    man måste inte få det, men det är inte ovanligt. Så var glad att du sluppit. 
    nä, det vet jag att man inte måste få det men tänkte bara om det är vanligt att få krypningar i benen...
    ja, kan inte säga att jag slipper det , kan ju väl dyka upp vilken dag som helst, he he ...
  • bellbar
    down under skrev 2011-01-08 00:33:56 följande:

ojoj vilka tydliga och fina bilder! även 3d ul bilden! :)
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-09 14:52:50 följande:
    nä, det vet jag att man inte måste få det men tänkte bara om det är vanligt att få krypningar i benen...
    ja, kan inte säga att jag slipper det , kan ju väl dyka upp vilken dag som helst, he he ...
    hehe jag är glad att de inte dyker upp varje dag... :P 
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Mamma Maj08

Therre; ja så har jag också gjort, alltså gått och dragit ut på allt....men nu på onsdag ska jag äntligen gå till en sjukgymnast....:) hoppas det blir bättre av det....

• bellbar
    jakeline skrev 2011-01-09 15:46:02 följande:
    hehe jag är glad att de inte dyker upp varje dag... :P 
    hehe, skönt att de inte dyker upp varje dag för man skulle bli tokig av det, hihi :p