• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • talare
    skalbagge skrev 2011-01-10 19:44:35 följande:
    Verkar vara många som redan funderar på förlossningen, jag har inte ens börjat tänka  på det....känns väldigt långt kvar tycker jag.

Är det bara jag som inte tänker på förlossningen? Ingen som vill prata om graviditeten iställetSkäms
    jag tänker mer på ekonomin och allt som ska inhandlas till bebis... barnvagn, spjälsäng osv....
  • Maruid

För min del tänker jag nog inte så mycket på förlossningen i sig. För helt enkelt, det löser sig. När bebis vill komma ut så kommer den ut och det finns liksom inte mycket att göra åt det. Man måste ju förbi det där jobbiga på ena eller andra sättet för att få träffa underverket.

Men klart, att ventilara erfarenheter, tankar och rädslor är ju alltid bra så jag förringar inte ämnet på något sätt och jag har absolut haft mina tankar i debatten redan Tungan ute

Just nu tänker jag mest på att det forfarande är så långt kvar och nojjar emellanåt för alla komplikationer som kan tillstöta på vägen, vilket jag också vet är helt meningslöst att tänka på Skäms Har dessutom gjort en lista på de få inköp som vi behöver göra men that´s it.

• tove83

Jag förtränger allt som har med förlossning att göra i några månader till, nu vill jag bara njuta över min första graviditet och att det växer ett liv inom mig;) känns rätt coolt faktiskt!! Förlossningen kommer oavsett,ut ska den;))) men inte än!!

• jakeline
    barbabelle skrev 2011-01-10 19:54:16 följande:
    hihi :P
    idag är jag oootroligt trött!!!! första gången så HÄR MYCKET trött!
    hoppas det var på grund av att jag vaknade många gånger inatt då man var toanödig... lär somna tidigt ikväll.. :)
    själv hade jag en tvååring som kom in vid halvtre och snurrade runt i vår säng i någon timme innan han lyckades komma till ro igen. :P och så första dagen efter ledigheten och det var totalt kaos. Härliga tider! 

Jag håller med att förlossningen kommer senare. Känns som om det löser sig på ett eller annat sätt. Hoppas dock att det inte slutar i akut snitt den här gången. Pratar hellre om det som händer nu, inte om fyra månader... :P

här är det party i magen nästan hela tiden känns det som! Börjar kännas mer och mer nu även utifrån. så underbart!  
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Miloxan
    Misswiren skrev 2011-01-10 19:54:49 följande:
    Hej alla. Long time, no see.

Kul och spännande att få läsa så många sidor tillbax.

Har ju missat allt prat om barnvagnar, foglossningar, sammadragningar, osv. Hehe.

Hur mår ni alla?

Jag är sjukskriven 75% pga ishias och foglossning. Inte kul alls. Dessutom tycker jag själv, att jag ahr tokstor mage. Fick veta jag har massor av fostervatten, så skönt att de finns en anledning när man ska "försvara" sig för kommentater som OOJJ vad stor du är, så va jag när jag skulle föda, eller oj vad du kommer gå upp i vikt, osv osv.
    Flabben säger man då, hehe. Nejmen. Jag vet att jag har en väldig tendens att gå upp i vikt. Gick upp 20 med sonen och väntar mig faktisikt detsamma denna gången. Tur man har relativt "lätt" att gå ner igen.
    Eller ja, DÅ va det de

Vi köpte vagn häromdagen. En Emmaljunga Nitro city. Ngn som har erfarenhet av denna? Tyckte den verkade så bra, lätt och enkel. :)
    20 kg låter som en DRÖM!!!!!! Gick upp 18 gk med första 25 kg med nr 2, 28 kg med nr 3 och 30 kg med nr 4 så jag förväntar mig en vikruppgång på 35 denna gång :S
  • FruMadde4barnTätt

jag pratar gärna om graviditeten men jag tänker redan lite på förlossningen, jag vill förbereda mig och eftersom jag blev lite rädd förra gången då det gjorde  mycket ont, så letar jag tips för vad som kan underlätta förlossningen.
    samtidigt längtar jag till förlossningen för att få träffa den lilla underbara som bor i magen.
    jag tycker tiden går så fort, har ju 3 barn här hemma som busar så fullt upp är det och då går tiden fort.
    sen vet jag att jag brukar föda tidigare, och är lite orolig ifall det blir 5 veckor tidigt denna gången också.

jag har gått upp 5 kg och är i v.21.
    så hoppas på viktuppgång 10 kg som mest.
    Jag kunde ju inte gå ner till min normala vikt från förra graviditeten (har många barn tätt, minsta sonen är 1 år)
    kom ner till 55 kg efter första och andra graviditeten men inte nu efter tredje gravidteten.
    jag låg på 5 kg plus mot min normala vikt 55 kg, så jag låg på 60 kg som startvikt som gravid och ligger nu på 65 kg då.
    Jag vill gå ner till ca 55 kg sen igen och hoppas jag kan ut och motionera som vanligt, även om det är lite mindre tid till det när man har så många barn.

jag har lite sammandragningar och får ta det lite lugnare.
    illamåendet är nästan helt borta, skönt!

jag vill åka ut på slutrean och köpa något till bebisen, tänkte göra det nästa vecka.

• Sofi 79

Jag tycker att de där 15 veckorna som alla pratar om fram till påsk känns oerhört få! Det är ju bara fyra månader kvar tills de små liven börjar komma.

Mitt bästa förlossningstips är Gudrun Abascals Att föda. Där står massor om olika smärtlindringsmetoder men också hur man kan förbereda sig och agera om man vill försöka utan.
    Och så gick jag på gravidyoga. Jätteskönt för kroppen och den andningen jag lärde mig där hjälpte mig genom hela förlossningen. Fick nästan panik av en BM som per telefon försökte få mig att flämta. Djupandning var det som gällde för mig!

• Kottemor

Jag kan också prata om graviditeten. Glad

Jag mår bra, fast jag är väldigt trött nu igen, (v.21) borde kanske kolla upp mitt blodvärde, hade ju knappt några järndepåer så jag har inget järn på lager om jag går ner för mycket i blodvärde. Kanske är det, det som hänt?
    Annars så har jag ont i mina höfter, i höftkulorna typ. Hade det förra gången också och kunde knappt gå i slutet av förra graviditeten, men det är bara att bita ihop

Är sjukskriven sedan september, pga. problem med mina händer. Har inget med graviditeten att göra utan det är långdragna problem sedan tidigare. Så dagarna hemma känns lite långa och tråkiga ibland, har älskat julledigheten och att ha hela familjen samlad kring mig, nu när alla börjat förskola/skola/jobb igen känns det ensamt

Var bor alla i tråden, någon mer ifrån Skåne här? Kanske inte alla som vill berätta men som som vill kan ju göra det, kanske är det någon/några av oss som inte bor evigheter ifrån varann?

• FruMadde4barnTätt

kottemor
    jag bor i skåne, klippan (helsingborg)
    var bor du?

• TeosMamma

Kottemor, Jag bor i Katrineholm Skrattande  Är också sjukskriven, sitter hemma hela dagarna så då har man gott om tid att älta alla graviditetsproblem och glädjeämnen Flört

En fråga; tidigare har en del av er skrivit om molvärk och dylikt, hur känner ni det då? Jag får ont ibland typ som mensvärk längst ner, typ nästan under bebismagen, är det samma sak som ni pratat om?