• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • justja

skickade in mina papper om graviditetspenning för ca 2-3 veckor sen och inget svar än..

• FruMadde4barnTätt

har hittat en syskonvagn på blocket idag, ska titta på den imorgon. Emmaljunga city cerox med svängbara hjul fram och vändbara sittdelar och ställbart  styre och duoliftar och åkpåsar osv. till och till bra pris finns ju mycket på blocket!
    något som jag tycker är väldigt bra är att det är: Suffletten innehåller sol- och insektsnät och är fantastiskt praktiskt eftersom kan dras långt fram över barnet för att skydda det mot sol, vind, regn och snö.

• Hiavatha

jakeline: Ja, visst är det! Känns som att man får det mesta man kan behöva. Man kan välja att få motsvarande värde i pengar, men åtminstone nu för första barnet tyckte jag detta var roligare. Det r tydligen det vanligaste att folk väljer paketet.

maj09: Jaha, så kul med mer finlands-anknytningar! Glad 

Jag har ingen aning om när jag kommer stanna hemma från jobbet. Man får moderskapspenning här ca 30 dagar innan beräknad födelse, och det kommer jag nog ta. Men sen är grejen den att jag och maken har egna företag ihop, och jag kommer behövas lite då och då... men det känns ganska ok, om jag får fortsätta må så bra jag gjort hittills. Min mamma körde makadam i skottkärra nästan fram till födelsen, hi hi, så brås jag mycket på henne även i barnafödelse så lär jag nog klara mig - ta i trä..... Drömmer 

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Lovelyness

Hur har ni det med era järnvärden? Mitt har gått ner lite men jag ligger fortfarande på en normal nivå, BM tyckte ändå att jag skulle börja äta niferex. Jag gick hem och läste om massa trista biverkningar och började med blutsaft istället, får se om det har hjälpt tills nästa gång jag ska till BM.

• eelliinnaa

jag skickade in mina papper ang havandeskap/gravidetetspenning den 21 januari och de skickade svaret den 31 så fick det här i veckan. vad olika lång tid det verkar ta. alltås en och en halv vecka för mig bara.

• eelliinnaa

till er som tänkt tagit semester innan bf. jag tänkte det först oxå men har nu insett att bättre att spara semesterdagarna så tar mna dem när sambon tar pappaledigt så får man vara hemma tillsammans. (iaf 5veckor) annars måste man jobba under dem veckorna eller bara leva på pappapengen eftersom man kan inte ta ut dagar samtidigt. blir det ändrat sen att sambon inte ska ta ut några dagar första året är det bara lägga några veckor som semester och sedan återuppta mammadagarna igen=) bara en tanke hur jag ändrade mig.

• Lovelyness
    eelliinnaa skrev 2011-02-05 18:09:12 följande:
    jag skickade in mina papper ang havandeskap/gravidetetspenning den 21 januari och de skickade svaret den 31 så fick det här i veckan. vad olika lång tid det verkar ta. alltås en och en halv vecka för mig bara.
    Det beror nog mycket på hur komplicerat fall man är, jag är nog ett rätt komplicerat fall så det tar nog sin lilla tid. Min förra arbetsgivare har itne ens lyckats fylla i pappret än...
  • justja
    Lovelyness skrev 2011-02-05 18:00:42 följande:
    Hur har ni det med era järnvärden? Mitt har gått ner lite men jag ligger fortfarande på en normal nivå, BM tyckte ändå att jag skulle börja äta niferex. Jag gick hem och läste om massa trista biverkningar och började med blutsaft istället, får se om det har hjälpt tills nästa gång jag ska till BM.
    mitt järnvärde är inte så bra..... har 113 i hb och 15 i vad det nu var det hette.....
    ska på läkarkontroll på tis för att se om jag ska få järninjektioner intravenöst...

jag tål inte järntabletter så jag har inte kunnat äta dom och min bm har avrådt mig från dom
  • justja
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-05 15:45:10 följande:

har hittat en syskonvagn på blocket idag, ska titta på den imorgon. Emmaljunga city cerox med svängbara hjul fram och vändbara sittdelar och ställbart  styre och duoliftar och åkpåsar osv. till och till bra pris finns ju mycket på blocket!
    något som jag tycker är väldigt bra är att det är: Suffletten innehåller sol- och insektsnät och är fantastiskt praktiskt eftersom kan dras långt fram över barnet för att skydda det mot sol, vind, regn och snö.

emmaljunga cerox är kanon vagnar..... hade en cerox enkel vagn.... det bästa vagn köp någonsin.... letar vagn nu men behöver en phil and ted om jag ska få in den i våran lilla lilla hiss....

men cerox är annars alternativ 2
  • FruganH

Inatt var det inte kul. Vaknade av att jag hade jätteont på ena sidan av magen. Har inte känt så innan och det gjorde verkligen riktigt ont. Vad kan det ha varit? Förvärkar, redan? Är i v 27+1 idag.. Och det var ju bara på ena sidan..
    Nån som har nån idé vad det kan vara? Höll i sig konstant i ca 10 minuter innan jag kunde gå upp och pilla i mig en panodil. Sen kunde jag inte somna om innan jag känt bebisen röra sig, för jag blev rätt orolig faktiskt..