• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma

Åh, vad mycket och intressant ni skrivit under helgen så här långt Glad

jag drömmer också konstigt och oftast hemskt men eftersom man sover så oroligt nu som gravid så kommer man ju ihåg fler drömmar och därmed har vi kanske svaret? Jag för min del vaknar jättemycket och ligger vaken länge så då kommer jag ju ihåg vad jag drömt, Annars om man somnar om snabbt minns man inte lika mycket, drömmar ligger i korttidsminnet och måste tänkas igenom för att hamna i långtidsminnet, som bekant Oskyldig 

Nu har jag äntligen bestämt barnvagn, har inte tänkt på annat senaste månaderna och velat hit och dit... Nu blir det den jag fastnade först för en Emmaljunga Nitro City, men inte en begnagnad som jag förr var övertygad om att köpa utan en 2010 på rea.
    vad tror ni om det? Är det dumt köpa en 2010 nu, sämre andrahandsvärde? Det är en white leatherette, ni vet säkert, den med fuskskinn, den är sååå snygg!!! För det priset skulle jag kunna köpa den billigaste Nitron 2011 också men vill ju så gärna ha denna, är jag lite småknäpp då??? Vi ska dessutom åka 18 mil för att köpa den i butik... hahaha... man är nog knäpp i alla fall.... Tungan ute

Annars är det lugnt här, vi är bägge förkylda och ligger mest.
     Ha en skön söndag allihopa! Hjärta 

• jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 13:39:51 följande:
    haha oj då... Jag har varit hos bm tre gånger och ska träffa henne igen på torsdag. Har även hunnit vara på förlossningen med ordentliga sammandragningar och träffat läkare två gånger pga blödningar :P Det skiljer sig lite ;)
    Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
    Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
    Eller om man räknar med inskrivningen så har jag varit två gånger och ska på tredje nu den 14e. Men jag har ju mått så bra och så där så det har inte behövts heller. Är väl lite glesare mellan besöken när man är andragångsföderska också tror jag. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TheLove
    jakeline skrev 2011-02-06 15:33:53 följande:
    Eller om man räknar med inskrivningen så har jag varit två gånger och ska på tredje nu den 14e. Men jag har ju mått så bra och så där så det har inte behövts heller. Är väl lite glesare mellan besöken när man är andragångsföderska också tror jag. 
    okej, jag mår också riktigt bra denna graviditet men har ju mina blödningar... Har också fått färre besök denna gång, tycker att jag borde få fler i och med att Elliot är tidig...
  • jakeline
    TheLove skrev 2011-02-06 15:43:19 följande:
    okej, jag mår också riktigt bra denna graviditet men har ju mina blödningar... Har också fått färre besök denna gång, tycker att jag borde få fler i och med att Elliot är tidig...
    det blir nog lite tätare besök framöver, om inte annat tycker jag att du ska säga till att du vill ha det.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • bellbar

Hej på er igen...

Ser att jag inte skrivit på ett tag, har varit sjuk - för första gången under denna graviditet! Obestämd
    Blev tung i hela kroppen (typ träningsvärk överallt), fick feber som varade en hel dag, hostade en del och nu är jag på bättringsvägen. Har lite hosta och förkyldning kvar... Druckit massa varmt vatten med honung och citron i då det sägs hjälpa mycket mot hosta och förkyldning (därav jag kunde slippa ta mediciner...vet att det går bra att äta alvedon men jag är bara så där nojjig, suck...)

Kan bara säga... är man gravid och sjuk är det 100 gånger värre än att inte vara gravid och vara sjuk! Jisses, det är stor skillnad, det! Min mor säger hon blev också sjuk första gången när hon var i 6e månaden (då hon väntade mig), vilket är lustigt... för nu är jag också inne i 6e månaden. Nåja... Var rädda om er allihopa och jag ska fortsätta med att vila och sova tills jag mår 100% bra igen! Annars är allt bara bra med bebisen, busar för fullt... ;)

• maj09

Jag har ju också varit dålig och beklagat mig här. Jag som ALDRIG är sjuk annars. Idag var jag hos läkaren som bekräftade lunginlammation, så du har jag fått antibiotika att ta i 10 dagar. Det var så skönt att han hittade något som var fel på mig för jag har verkligen känt mig helt sänkt!!! Inte för att det var roligt att få den diagnosen, men nu får jag vara hemma i en vecka och vila + förbereda mig för bebis!!!

• Sommarnatt2010

Jag drömmer oxå en hel del konstigheter just nu..har bara drömt två gånger om Liten, men båda de gångerna har jag drömt att bebis dött i magen...Så hoppas verkligen jag slipper fler drömmar om det. Första gången det hände var i v 15, kändes jätte jobbigt då det bara var att vänta till RUL...Nu känner jag ju rörelser varje dag så då vet jag ju att allt är bra trots hemsk dröm...

Tycker faktiskt överlag att det är ganska dåligt med BM besök överlag. Jag väntar mitt första barn och var hos BM för andra gången (inskrivning + nu) i torsdags...Nästa besök blir om typ fyra veckor...Dessutom har jag träffat två olika BM o nästa gång blir det en tredje...Hoppas på att jag får gå till samma sen... :S Hon jag hade sist vill jag inte ha mer iaf..Väldigt mekaniskt allting :S

• FruMadde4barnTätt

varit och köpt Emmaljunga city cerox syskonvagn, och det verkar var i bra skick, använd 2 år.
    suffleten går att dra ner helt, och styret är vändbart så de kan åka bakåtvänt och framåtvänt, och åkpåsar och duoliftar till osv. .verkar jättebra speciellt med sufletten och vändbarheten när det blåser ute.!Skrattande

BB väskan har jag skrivit listan till, och håller på att handla in det som behövs till bebis och greklands resan.

förlossningsbrev - har jag inte skrivit, - BM har inte hunnit titta på det - då mina förlossningar går så snabbt - jag pratar med BM på förlossningen om hur jag vill ha det istället .
    men är ju bra att ha tänkt igenom hur man vill ha det, sen är kan man ju alltid ändå sigSkrattande

har haft två barnfamiljer på besök här igår eftermiddag/kväll, trevligt!

• Maruid

Här är det också mycket konstiga drömmar. Dock drömmer jag väldigt aktivt och livligt annars också, pratar och går i sömnen och det hela, och det verkar bara bli mer när jag är gravid. Mycket konstigt och en hel del obehagligt men ibland också väldigt komiskt.

Förslossningsbrev har jag inte skrivit men kommer nog att göra längre fram. Har dock insett att personalen ofta är duktiga och kan göra bra bedömningar. Förra förlossningen ville dem ha mig att sitta på en pilatesboll och jag tyckte "men hallå, jag håller på att föda barn och vill inte stutsa omkring på någon jäkla boll". Men väl på bollen insåg jag hur otroligt skönt det var för ryggen och blir det långdraget även denna gången kommer jag säkert be om en boll eller en myranstol.

Förlossningsväska har jag inte alls funderat på än, det känndes inte som ett projekt sist alls så kanske är det därför. Kan i och för sig tillägga att i vårt fall bor vi nära sjukhuset så om det behövs kan man skicka hem mannen eller någon anhörig efter kläder eller saker man behöver. Förra gången fick min man åka hem efter väskan eftersom jag inte trodde att jag skulle bli inlagd då vattnet hade gått och därför lämnat den hemma. Lite annat är det ju dock om man bor långt från BB.

Har dock kommit på en del saker jag inte hade med mig sist som kan vara användbara, så som en nagelsax till bebisen för ibland föds dem med ganska långa naglar.

• maj09
    Maruid skrev 2011-02-06 20:43:12 följande:

Har dock kommit på en del saker jag inte hade med mig sist som kan vara användbara, så som en nagelsax till bebisen för ibland föds dem med ganska långa naglar.

Vad lustigt! Jag har också skrivit upp samma sak. Alla säger ju att man bara kan riva av naglarna när de är så små men jag tyckte inte att det funkade alls! Jag har faktiskt alltid klippt min dotters naglar med en pytteliten nagelklippare eftersom jag tycker att det är lättast att undvika små kanter då. Den ska jag ha med mig!

Drömmer tokkonstiga sexdrömmar, snarkar och pratar i sömnen... Charmigt!