• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat

Jag går till AMANDA gruppen och förbereder mig för denna förlossningen.
    Min första förlossning var mkt jobbig så nu går vi igenom den och sen den som ska komma.
    Vad som kan hända och hur man krysta bäst. Kände ingen kryst värkan sist alls.
    Där ska vi skriva förlossningsbrevet. Jag tycker det är jätte viktigt att man skriver det nu för när man ligger där sen finns det annat man måste koncentrera sig på än att föra fram massa man vill och inte vill.

Inatt drömde jag att min man hade två kvinnor. Jag och hans syster och jag gav hon ultimatum att välja och då sa han men hon lagar så god mat. Sen drömde jag att vi hade sex och att min papap hörde det och att han då skulle välja mig pga sexet haha snacka om mardröm!

• Angi07

hej! v.27+1 idag. Jag har lite svårt att andas ibland som jag behöver mera luft, det borde vara bebisen som tar mera plats i kroppen nu .

• Therre

Förlossningsbrev kommer jag nog inte skriva, säger mer eller mindre vad jag vill, är tvärsäker på hur jag vill ha de och kommer nog inte ändra mig i första taget, hatar sprutor så nån ryggmärgsbedövning blir de absolut INTE. sen finns de ju alltid lite små grejer man kanske kan rucka på men de tar jag isf då..

bb-väskan har jag iaf skrivit upp en lista på vad som ska med så de är bara själva packningen av de som ska göras, och när jag gör de vet jag inte än de är ju ändå 3 månader kvar ungefär..

Gud så bäbisen bråkar med mig nu för tiden, sparkar upp mot mina revben på höger sida hela tiden, förstår inte vad som är så kul med de:s och i bland framförallt när jag ska sova så känns de som om att den ligger och boxar och sparkar i ett jävla tempo samtidigt så jag vette sjutton vad den håller på med, blir emellanåt galen på de eftersom att jag inte får sova jag som inte sover mycket vanligtvis heller. går runt som en zombie här på dagarna känns de som..

ska snart fixa med lite käk tänkte jag sen blir de att vila ordentligt innan jag ska ta ut hunden på promenad och gå för att hämta dottern på dagis..

ha en bra dag allihopa

• Sommarnatt2010

Jag funderar på om Liten i magen är väldigt snäll eller mesig, blir nästan lite orolig..Ni andra skriver om hårda sparkar, svårt att sova o vakna natte tid...Jag känner fortfarande mest som buffar och knuffar...Inga tydliga sparkar

Problem att sova har jag inte alls o har aldrig vaknat av Liten... :S Mannen min har inte helt lätt att känna något på utsidan..sen beror det till viss del på att han inte har tålamod...Får ni alltid respons och direkt respons om ni trycker på magen???

• talare
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-07 19:09:25 följande:
    Jag funderar på om Liten i magen är väldigt snäll eller mesig, blir nästan lite orolig..Ni andra skriver om hårda sparkar, svårt att sova o vakna natte tid...Jag känner fortfarande mest som buffar och knuffar...Inga tydliga sparkar

Problem att sova har jag inte alls o har aldrig vaknat av Liten... :S Mannen min har inte helt lätt att känna något på utsidan..sen beror det till viss del på att han inte har tålamod...Får ni alltid respons och direkt respons om ni trycker på magen???
    jag min är också väldigt snäll, men det har börjat komma några sparkar nu de senaste dagarna.. så våra bebisar kommer nog ta igen det sen. eller så får vi bara väldigt snälla barn jag brukar få respons om jag tycker på magen, beror lite på lill*ns humör. jag är så elak så jag brukar försöka hitta vad jag tror är huvudet (större hård boll) och trycka lite där tills jag får en buff. hehe!
  • Sommarnatt2010
    talare skrev 2011-02-07 19:15:40 följande:
    jag min är också väldigt snäll, men det har börjat komma några sparkar nu de senaste dagarna.. så våra bebisar kommer nog ta igen det sen. eller så får vi bara väldigt snälla barn jag brukar få respons om jag tycker på magen, beror lite på lill*ns humör. jag är så elak så jag brukar försöka hitta vad jag tror är huvudet (större hård boll) och trycka lite där tills jag får en buff. hehe!
    Skönt att det är fler som har en liten med samma humör...Den brukar leva runt lite när jag lägger mig för kvällen, men en kväll var det helt lugnt då knuffade o buffade jag tills jag fick svar o då kom det en rejälkick tillbaka direkt på handen...så den har nog temperament  iaf :)

Ja jag brukar oxå få respons, men inte alltid...fast jag är nog lite rädd för att trycka för hårt eller för mycket :P Jag brukar mest trycka där jag i vanliga fall känner rörelser...Tror bebis ligger med huvudet åt vänster och fötter åt höger..Så brukar trycka på höger sidan..Men det kanske ger mer respons att "retas" vid huvudet =) 
  • Maruid

Jag känner ganska mycket rörelser nu, flera gånger om dagen. Dels sparkar och dels åmanden eller buffanden. Dock är det aldrig några sådan stjärnträffar så att det gör direkt ont och det är inte så att jag inte kan sova. Dock kan det ibland känns som fjärilar i magen eller sjögång när det blir mycket rörelser och då kan det skapa lite illamående vilket känns obehagligt, men som sagt, inga hårda kickar.

Jag brukar få respons om jag dricker iskallt vatten eller om jag smeker över magen lite fram och tillbaka och sedan väntar en stund.

Med mitt första barn tyckte jag inte alls att han var så aktiv eller gav så bra respons. Eller så har jag kanske dåligt minne. Jag tror med andra ord att det är oerhört olika. Det kan också vara så att barnet rör sig mycket när du redan sover och den stunden har man ju inte precis någon koll.
  • Jodi

Jag tycker också det är mer rörelser än hådra sparkar. Blir nog mer och mer ju längre man går, jag är i vecka 29 nu och tycker jag känner mer bara sen en vecka tillbaka.

Fick förresten besked från försäkrningskassan idag att jag blivit beviljad graviditetspenning!!! Är så glad!! Skrattande
    Min chef sa att hon aldrig trodde jag skulle få beviljad, får se vad hon säger nu... Det betyder att jag bara jobbar till 2:a mars! Och jag vägrar få dåligt samvete för att chefen kommer få ta in nån från nåt bemaningsföretag, jag sa att jag var gravid och skulle söka GP redan i dec.
  • Sommarnatt2010

Skönt att höra att det är fler som "bara"  känner buffar =) det gör mig lite lugnare...=)

• tove83
    Jodi skrev 2011-02-07 20:17:40 följande:
    Jag tycker också det är mer rörelser än hådra sparkar. Blir nog mer och mer ju längre man går, jag är i vecka 29 nu och tycker jag känner mer bara sen en vecka tillbaka.

Fick förresten besked från försäkrningskassan idag att jag blivit beviljad graviditetspenning!!! Är så glad!! Skrattande
    Min chef sa att hon aldrig trodde jag skulle få beviljad, får se vad hon säger nu... Det betyder att jag bara jobbar till 2:a mars! Och jag vägrar få dåligt samvete för att chefen kommer få ta in nån från nåt bemaningsföretag, jag sa att jag var gravid och skulle söka GP redan i dec.
    grattis till GP,får jag fråga vad du jobbar med?? hur fick du beskedet? via brev telefon eller via deras hemsida??var det längesedan du skickade in?? många frågor jag vet....väntar själv på besked;))

min bebis är ganska lugn oxå...så jag sover fortfarande hyfsat bra;)