Sommarnatt2010 skrev 2011-02-07 19:09:25 följande:
Jag funderar på om Liten i magen är väldigt snäll eller mesig, blir nästan lite orolig..Ni andra skriver om hårda sparkar, svårt att sova o vakna natte tid...Jag känner fortfarande mest som buffar och knuffar...Inga tydliga sparkar
Problem att sova har jag inte alls o har aldrig vaknat av Liten... :S Mannen min har inte helt lätt att känna något på utsidan..sen beror det till viss del på att han inte har tålamod...Får ni alltid respons och direkt respons om ni trycker på magen???
Jag känner ganska mycket rörelser nu, flera gånger om dagen. Dels sparkar och dels åmanden eller buffanden. Dock är det aldrig några sådan stjärnträffar så att det gör direkt ont och det är inte så att jag inte kan sova. Dock kan det ibland känns som fjärilar i magen eller sjögång när det blir mycket rörelser och då kan det skapa lite illamående vilket känns obehagligt, men som sagt, inga hårda kickar.
Jag brukar få respons om jag dricker iskallt vatten eller om jag smeker över magen lite fram och tillbaka och sedan väntar en stund.
Med mitt första barn tyckte jag inte alls att han var så aktiv eller gav så bra respons. Eller så har jag kanske dåligt minne. Jag tror med andra ord att det är oerhört olika. Det kan också vara så att barnet rör sig mycket när du redan sover och den stunden har man ju inte precis någon koll.