• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    Miloxan skrev 2011-02-09 16:28:03 följande:
    När ska bebis vända sig neråt? Kommer inte ihåg....på förlossningen i måndags när jag var in på koll så kände de på magen och sa att den låg  med huvudetneråt  men sen när de kollade med ultraljud så blev de väldigt förvånade för då hittade de fötter neråt så huvudet var under mitt högra revben typ. Finns väl plats kvar att vända på sig men när börjar det blir för trångt?
    kommer inte heller ihåg, men jag har för mig att sonen låg ganska länge med huvudet nedåt. de kan nog vända på sig lite som de vill fram till slutet av graviditeten...
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • JosefineK

Min lille kille hade inte vànt pà sig nàr vi var dàr sist (typ 2 veckor sedan) utan satt hur bekvàmt som helst rak upp och ned i skràddarstàllning som en buddha med tummen i mun, lille tuss... Hjärta 

• Kottemor

Gick in i v.26 idag, tjoho! Är det bara jag som börjar bli trött på att vara gravid och vill att veckorna ska springa fram i rasande fart?
    Om 10 veckor framåt i tiden har jag fött båda mina andra barn... grubblar mycket på vad som kommer hända denna gången, kommer jag få tidigare eller kommer jag gå tiden ut/över?
    Men en sak är säkert, bebis kommer när den kommer, oavsett hur mycket min hjärna grubblar

Drömde inatt att jag fick bebisen medans jag satt på toa och skulle kissa. Han precis fånga honom innan han ramlat ner i toastolen! Det "värsta" av allt var att han också var född med båtskalle som min yngsta son föddes med. Så undermedvetet så oroar jag nog mig mer för detta än vad jag trott. Usch, ja, det får vi ta när det kommer såfall!

• Therre

Jag börjar bli lite smått irreterad på min osmidighet, och att magen är i vägen och att jag inte kan ligga som jag vill i sängen, magen är dock annars mysig och de börjar kännas mer lill*n där inne leker rövare emellanåt och de kan ju vara lite kul att få känna och mysigt med när de är lite lagom.

Men ja jag är nog iaf en av dom som vill att den ska komma ut och att tiden måste gå snabbare, vill inte att bäbisen ska komma för tidigt men de skulle vara skönt om tiden kunde gå snabbare så att man får träffa den lilla plutten så som man längtar..

fick sovmorgon idag, dottern hade fixat sin frukost själv och lät mig sova:D:S vilken underbar dotter man har och hunden har sovit som en stock men nu verkar han vilja gå ut så de är väl bara att klä på sig och gå ut i snöovädret..

ha de bra allihopa

• Angi07

Hej tråden!
    ringde BM idag pga av mina sammandragningar, jag räknade 17 st bara på en dag, men de är inte onda och kan hålla sig 30 sek max, men hon tycker att jag borde träffa en läkare, så jag fick en tid på måndag. Usch Vul igen, gick på VUl i v.23 när jag fick UVi och nu igen  men det är bra att kolla om tappen inte har blivit påverkat av alla små sammandragningar. Går in i v.29 nästa vecka. Men det känns lugnare idag.
    Hur ar det med er? har ni också sammandragningar?.

• Kottemor
    down under skrev 2011-02-10 09:11:07 följande:
    Båtskalle? Vad är det om man får fråga?

Klart att du får fråga!

Jo, vår son föddes med förtidigt slutna fontaneller, dom slöt sig totalt redan när han låg i magen. Det ska dom ju först göra upp i två-årsåldern på ett "friskt" barn.

Den varianten av slutning han föddes med kallas båtskalle, det betyder att hans bakre och främre fontanell var slutna, det gör att hans huvud inte kunde växa utåt sidorna utan formen på huvudet blir avlång. Båtskalle-namnet har det fått pga. huvudet ser ut som kölen på en båt. Detta är ett utseende fel och inget som ger några andra handikapp.

Det åtgärdades med en omfattande skalloperation när han var 4,5 månader. Idag syns inget på honom, OM man inte verkligen vet om att han är född med det. Fördelen med våra huvud är ju att alla ser olika ut, alla har olika form och ingen vet hur den andra eg. ska se ut  

Fråga gärna mer om ni undrar över något, jag svarar på alla era undringar!

• FruganH
    Angi07 skrev 2011-02-10 09:22:06 följande:
    Hej tråden!
    ringde BM idag pga av mina sammandragningar, jag räknade 17 st bara på en dag, men de är inte onda och kan hålla sig 30 sek max, men hon tycker att jag borde träffa en läkare, så jag fick en tid på måndag. Usch Vul igen, gick på VUl i v.23 när jag fick UVi och nu igen  men det är bra att kolla om tappen inte har blivit påverkat av alla små sammandragningar. Går in i v.29 nästa vecka. Men det känns lugnare idag.
    Hur ar det med er? har ni också sammandragningar?.
    Vet inte om jag har sammandragningar eller inte. Hur känns dom?
  • Angi07

Livmodern blir hård som en fotboll. Det kan kännas lite obehagligt men det ska inte göra ont. De kan hålla sig från sekunder till 1, 2 minuter. 

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-02-10 09:27:50 följande:
    Vet inte om jag har sammandragningar eller inte. Hur känns dom?
    Magen spänner sig och blir hård! Det håller i sig ett tag för att sen gå över.

Jag var inne och kollade upp mina igår, fick detta besked.
    OM sammandragningarna håller i sig 45-50 sekunder och återkommer regelbundet, känns ett tryck ner mot ljumskarna och smärta bak i ryggen, då är det risk att tappen påverkas.
    Oftas påverkas tappen inte av små sammandragningar som kommer relativit oregelbundet under dagen.

Men det är alltid bra att kolla upp dom om man besväras av dom, det kan vara tecken på infektion, UVI, hotande förtidsbörd osv.