• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Minglanu

Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?

• Maruid
    Minglanu skrev 2011-02-17 23:24:03 följande:
    Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?
    För min del har jag sedan veckor tillbaka satsat på filmjölk med hemmagjord müsli och ordentligt med linfrö till frukost varje morgon. Är livrädd för att magen ska bli som förra graviditeten då det var totalt hopplöst. Tycker att detta fungerar ganska bra faktiskt, i alla all just nu men jag tyckte att det under förra graviditeten blev värre ju närmre BF jag kom  så det blir kanske en utvärderingsfråga. För övrigt försöker jag se till att äta så allsidigt jag kan och gärna mycket bladgrönsaker för det sägs hjälpa. Men som sagt, man får väl se på sikt om det hjälper eller inte, jag hoppas i alla fall det.
  • morotsland
    Urk, samma problem här. Dricker katrinplommonjuice varje morgon och det hjälper. Psylliumfrön är bra också, bättre än linfrön. Man lägger dem i blöt nån timme så att det bildas en stor slemklump, det är rysligt äcklig konsistens bara, man får blunda och svälja eller blanda med gröt eller fil. Mer fibrer och grönsaker kan jag inte äta, jag är vego så det är redan det enda jag äter... Jag tycker att träning hjälper också, mår bättre de dagar jag tränar och försöker träna lite varje kväll.
  • Mary

Minglanu: jag hade problem med magen förut. Dvs hård... För mig funkade det att jag åt a-fil på morgonen med skivad banan och kiwi. Kiwi ska vara bra över huvud taget för magen. För att hålla mig mätt behövde jag dock äta macka också... Och nått jag provade var att köpa mindre fiberrrikt bröd. hade nämligen läst att det kan bli för mycket fibrer. Det funkade perfekt för mig! Hoppas det blir bättre snart!

• JosefineK
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:01:51 följande:
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?

Jag ska ha den 29 april, men hänger kvar lite här i majtråden då det var här jag började (var beräknad 1 maj från början). Blev flyttad in i april efter vårt rutinultraljud. Grand danois hundar är så vackra :) Själv har vi typ det motsatta storleksmässigt...men dock så charmig liten papillon/chihuahuatik på 2 år :)
    Nils funkar faktiskt fòrvànansvàrt bra! En av de mest kànda fotbollstrànarna genom tiderna, Nils Liedholm levde i Italien och trànade Milan sà italienarna àr ràtt bekanta med namnet fotbollstokiga som de àr! 
    Sen om de tycker det àr vackert eller inte àr en annan femma, but who cares Flört
    Elmer àr ascoolt, tror nog aldrig jag hòrt det namnet faktiskt.

Jag blev ocksà tillbakaflyttad till den 28 april (fràn den 5 maj) men sen flyttade de fram mig igen till den 1 maj sà jag har stannat hàr i majtràden, trivs fint hàr Glad  
  • Therre
    JosefineK skrev 2011-02-17 16:16:28 följande:
    Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 
    ÅÅÅ jag vill också ha en grandis:D de är så ståtliga och fina, min farmors bror hade en av färgen (blå/grå) tror jag färgen heter, vill så gärna ha en av samma färg då jag tycker de är så fina, men de är en stor hund och de passar ju tyvärr inte oss just nu eftersom att vi bor i lägenhet, skulle kännas bättre om man bodde i hus om man ska ha en hund av den storleken hehe...

Trodde att dottern hade blivit dålig av pizzan vi åt i förrgår då hon kräktes ut av bara den, men idag har hon kräkts igen så jag börjar fundera på om de kan vara den där jäkla magsjukan iaf... och lättare blir de ju inte eftersom att man sitter hundvakt och jag är ensam hemma med hund och barn, så hur fasen ska man göra, lämna dottern på 5 år hemma själv när man går ut med hunden eller låta hunden hålla sig som inte har vart ut sen sent i går kväll...
  • Angi07
    jag fick råd av en dietist på sjukhuset  om Sunwic, fiberpulver som skapar balans när magen är hård, den finns på apoteket . Jag har haft mycket problem med min mage, pga förstoppning och det hjälper.
  • Angi07
    jag fick råd av en dietist på sjukhuset  om Sunwic, fiberpulver som skapar balans när magen är hård, den finns på apoteket . Jag har haft mycket problem med min mage, pga förstoppning och det hjälper.
  • JosefineK
    Therre skrev 2011-02-18 09:17:32 följande:
    ÅÅÅ jag vill också ha en grandis:D de är så ståtliga och fina, min farmors bror hade en av färgen (blå/grå) tror jag färgen heter, vill så gärna ha en av samma färg då jag tycker de är så fina, men de är en stor hund och de passar ju tyvärr inte oss just nu eftersom att vi bor i lägenhet, skulle kännas bättre om man bodde i hus om man ska ha en hund av den storleken hehe...
    Vi bodde ocksà i làgenhet hennes 2 fòrsta àr, detta àr absolut inga problem dà grand danois àr en riktig soffhund som inte behòver sà mycket space som man tror. Hon har en egen tvàsits soffa i vardagsrummet och hon spenderar (frivilligt) typ 20 timmar om dygnet snarkandes pà den Flört 
  • Therre
    JosefineK skrev 2011-02-18 11:29:49 följande:
    Vi bodde ocksà i làgenhet hennes 2 fòrsta àr, detta àr absolut inga problem dà grand danois àr en riktig soffhund som inte behòver sà mycket space som man tror. Hon har en egen tvàsits soffa i vardagsrummet och hon spenderar (frivilligt) typ 20 timmar om dygnet snarkandes pà den Flört 
    Haha ja nog är de "små" stora kanske passar bättre, soffpotatisar, min farmors brors grandis skulle sitta i knät på en och då var man själv inte så gammal kanske 12-13år och han ville sitta i ens knä:S men de ville inte vi hehe. en otroligt mysig hundras, har velat ha en sån väldigt länge. men jag känner nog iaf att jag vill bo i hus med stor tomt innan jag skaffar en sådan hund, har tänkt så från första början då jag funderade på att skaffa mig en liten dvärgpinsher så då väntar jag nog absolut tills dess att huset finns där om en grandis ska flytta in hos oss hehe..