• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    Så skönt!
  • Hiavatha
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Gott att höra! Solig
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Charlott29

Hej hej!
    Får man vara med här?

Vilka är ni som "hänger" här?

Jag är 33 år och väntar mitt andra barn till mitten av maj. Bor utanför Stockholm tillsamans med man och vår 5-åriga son.

Vi vet inte vad bebis i magen är för "sort" men det är en livlig liten krabat i vart fall och rör sig och stångas som bara den, mysigt!

Är i v 26+5 och har därför bf den 21 maj, men fick igår besked om att jag får ett planerat kejsarsnitt som kommer sättas till 12 maj. Det känns otroligt skönt då jag har väldigt otäcka upplevelser från min förra förlossning och har varit väldigt orolig för detta. Känns skönt att slippa fundera mer på hur detta ska sluta, även om jag vet att kejsarsnitt är långt ifrån en genväg (slutade med akutsnitt förra gången) så känns det bättre för mig.

Hoppas ni alla mår bra. Har inte läst igenom hela tråden, det är ju några inlägg

• FruMadde4barnTätt

natalieh
    vad skönt att allt var bra!

Charlott
    välkommen!Skrattande
    jag har bf.28 maj, och har 3 barn som är 4,3,1 år och väntar fjärde barnet.
    Jag är 28 år och bor i skåne, (klippan) helsingborg.
    jag vet inte könet på bebis i magen.

någon som vet om man kan tapetesera med tapeter när man är gravid? ofarligt?

• Ewima

Natalieh: Skönt att allt gick bra!

Charlotte: Välkommen i majbebisgänget! Jag bor i Västerås med sambo och vår 3-åriga dotter o väntar lillsyskon(som vi tror är en pöjk) med bf den 16maj

• Sommarnatt2010

Så nu är vi hemma igen..
    skönt att allt verkade bra...Det är konstigt vi känner inte varandra alls här inne egentligen o ändå blir man så engagaerad om det händer någon något.
  • jakeline
    Charlott29 skrev 2011-02-17 08:48:10 följande:
    Hej hej!
    Får man vara med här?

Vilka är ni som "hänger" här?

Jag är 33 år och väntar mitt andra barn till mitten av maj. Bor utanför Stockholm tillsamans med man och vår 5-åriga son.

Vi vet inte vad bebis i magen är för "sort" men det är en livlig liten krabat i vart fall och rör sig och stångas som bara den, mysigt!

Är i v 26+5 och har därför bf den 21 maj, men fick igår besked om att jag får ett planerat kejsarsnitt som kommer sättas till 12 maj. Det känns otroligt skönt då jag har väldigt otäcka upplevelser från min förra förlossning och har varit väldigt orolig för detta. Känns skönt att slippa fundera mer på hur detta ska sluta, även om jag vet att kejsarsnitt är långt ifrån en genväg (slutade med akutsnitt förra gången) så känns det bättre för mig.

Hoppas ni alla mår bra. Har inte läst igenom hela tråden, det är ju några inlägg
    Hej och välkommen! jag väntar mitt andra barn med bf 20 maj.
    Själv känner jag tvärtom, vill INTE vara med om ett snitt igen om jag inte absolut måste, då min förlossning slutade i akut snitt förra gången.  Fast det är så jag känner just nu, kanske får panik när man väl ligger där... Tungan ute
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid
    Charlott29 skrev 2011-02-17 08:48:10 följande:
    Hej hej!
    Får man vara med här?
    Hej och välkommen hit! Ja, här är vi en ganska blandad grupp tror jag. Själv väntar jag mtit andra barn den 20 maj och bor i Lund.
  • Therre

charlott29: välkommen hit!

jag väntar mitt andra barn den 7 maj, har en dotetr sen tidigare som blir 6år i höst:D och jag bor strax utanför västerås..

på måndag nästa vecka är de dags för ett besök hos BM igen då, ska bli kul att se hur magen har växt och höra den lill*s hjärtljud igen:D ska spela in de så att dottern kan få höra de lite tydligare än vad hon hört genom att lägga örat mot min mage..

Har inte sovit många timmar i natt inte kan 3 timmar som mest, men denna gång är de inte för bäbisen där inne utan för min dotter som har legat och kräkits som en galning, har sovit utanför hennes rum på en madrass för att lättare höra när hon kräktes för att kunna hjälpa henne lite, ville ju inte sova i hennes rum heller för säkerthets skull, så nu är jag helt slut och de känns som att jag kan somna närsom helst, dottern verkar dock piggare, hon sov ända till kl 10.30 men de är ju ganska förståligt och de behövde hon nog..

• Sofi 79
    Mary skrev 2011-02-16 19:39:03 följande:
    Jag fick också någon konstig synvilla idag... Som blixtar precis där jag kollade... Men det försvann efter ca en halvtimme som tur var! BM nästa vecka för mig, så jag ska berätta om det för henne.
    Det där har jag också haft! Hade inte en tanke på att det kunde bero på graviditeten. Nu ska jag vara mer uppmärksam!