• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Minglanu
    Lovelyness skrev 2011-02-15 10:35:59 följande:
    Jag vill bara säga att jag verkligen beklagar, blev tårögd av att läsa det du skrev. Han är är bland det sötaste jag sett {#emotions_dlg.flower}
    Instämmer! Vilken underbart söt liten kille!!!
  • Kottemor
    Maruid skrev 2011-02-15 10:18:46 följande:
    Han föddes utan vår vetskap med gallvägsatresi och sjukvården upptäckte det först när han var sex veckor. Atresi är en missbildning, i hans fall på gallgångarna som leder bort frätande gallvätska från levern.

Jättesvårt sjukdom att upptäcka, 15 barn föds med det om året i Sverige, och det behandlas med medicin men framförallt med operation och ofta förr eller senare en levertransplantation.

Vår hjälte opererades när han var 2,5 månad och skulle transplanterats i början av juli. Men två veckor innan, då vi precis fått veta att hans mormor kunde donera en bit lever till honom, orkade han inte mer och han spenderade sina sista fyra dagar medvetslös i en ecmo-maskin innan doktorerna valde att stänga av den livsuppehållande utrustningen. Han dog knappt sju månader gammal.

Eftersom både jag och pappan är troende har vi trots allt hanterat det ganska bra. Vi tror båda att han kom oss som en av de bästa gåvor man kan få och tiden vi fick tillsammans lärde oss mycket och utvecklade oss som människor. Jag har bland annat lärt mig att ta vara på tiden som man får tillsammans och inte oroa mig för saker som helt enkelt har en totalt sekundär betydelse.

Beklagar verkligen, så underbart söt han är! Hjärta
  • FruMadde4barnTätt

Lina  Sofie
    beklagar, vad hemskt med den sjukdomen, stackarn. vad jobbigt för er. kramar.
    så underbart söt pojkeHjärta 

werkestam
    skönt att bebis mår bra i magen och hoppas bebis stannar länge i magen. vilken fin bebismage!{#emotions_dlg.flower}

var hos BM idag, hade blodtryck 105/60
    järnvärde 124
    sf mått 26,5 cm
    hjärtljuden är 148
    är i vecka. 35+2
    allt var bra!{#emotions_dlg.flower}

• Kottemor
    werkestam skrev 2011-02-15 09:39:12 följande:
    Sorry... Det här skulle ju ligga i bildtråden.... Går det att flytta på något sätt?

Låt du den ligga kvar
    Skönt att höra att det verkar vara bättre! All styrka till dig, det är jätte tufft att vara i din sits. Men håll ut, det går, tro mig

• Lovelyness
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-02-15 20:07:27 följande:
    Lina  Sofie
    beklagar, vad hemskt med den sjukdomen, stackarn. vad jobbigt för er. kramar.
    så underbart söt pojkeHjärta 

werkestam
    skönt att bebis mår bra i magen och hoppas bebis stannar länge i magen. vilken fin bebismage!{#emotions_dlg.flower}

var hos BM idag, hade blodtryck 105/60
    järnvärde 124
    sf mått 26,5 cm
    hjärtljuden är 148
    är i vecka. 35+2
    allt var bra!{#emotions_dlg.flower}
    Sa din BM att du skulle börja äta järntabletter? Jag hade ett värde på 125 och hon tyckte att det var lika bra att jag började ta en tablett varannan dag
  • jakeline
    Lovelyness skrev 2011-02-15 21:07:21 följande:
    Sa din BM att du skulle börja äta järntabletter? Jag hade ett värde på 125 och hon tyckte att det var lika bra att jag började ta en tablett varannan dag
    jag hade ett värde på 122 och min sa inget om det... Men mitt brukar vara högre och de har ju mätt järnmättnaden i blodet så jag antar att jag är okej. Hon kallar mig alltid en järn"fast" kvinna... :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid

Tack för alla fina kommentarer. Det värmer ; )

Själv kan jag tillägga att sist hade jag ett järnvärde på 124 om jag minns rätt och BM sa att det kan vara en god idé att ta lite järn trots allt. Så jag tar Fexim varannan dag för det verkar som det håller sig hyffsat stabilt då.

• tove83

tror att mitt järnvärde var 124,och jag blev rekommenderad att börja med järntabletter omgående, äter niferex och äter även extra magnesium,för mina vadkramper på natten!!

• jakeline
    tove83 skrev 2011-02-15 23:20:11 följande:
    tror att mitt järnvärde var 124,och jag blev rekommenderad att börja med järntabletter omgående, äter niferex och äter även extra magnesium,för mina vadkramper på natten!!
    oh magnesuim lät som en bra idé har också problem med vadkramper... Får se vad järnvärdet säger nästa gång, brukar ligga på över 140. Känner mig ju inte trött eller så i övrigt, så jag hoppas att hon vet vad hon pratar om... :S
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Angi07

min järnvärde var 114 och läkaren sa ingenting om tabletter. Hon tyckte att det var ok, men jag har pratat med Bm, och hon tyckte att jag skulle behöva extra järn. Jag får förstoppning av järntabletter så jag funderar på blutsaft.