• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2011-02-18 20:32:03 följande:
    Sådär tänkte jag också tills jag kom på att man måste ju säga vilket namn man tänkt för att kunna vara först med det så ingen annan snor det Glad Jag tar för givet att ingen av mina nära skulle ta ett namn som jag sagt att vi funderar på. Det blir ju däremot jobbigt om man inte säger vad man tänkt och sen kommer någon man känner och berättar att dom tänkt ta det namnet till sitt barn, då blir det lite svårt att ha rätten till det

Vi har nog våra namn klara, vi har Noah och Malcolm som favoriter. Jag tänkte först att vi skulle ta ett av namnen och "spara" det andra till framtiden, men det kändes ju lagom idiotiskt så vi kör på båda Glad
    Ja det ligger ju något i det =) Fast det är nog mest så att jag tror ingen direkt hört namnet o att någon då ska fastna för det...Kanske inte någon av mina närmaste vänner men om de nämner det för någon bekant eller så, så kanske de tar det...o det skulle kännas väldigt tråkigt. Men det kanske bara är fånigt...Främst är det ju pojknamnet som jag känner så inför. 
    Ibland hoppas jag på att vi får en pojk för att få använda namnet, men sen är jag ju inte helt 100 på att jag har mannen med mig så då kanske en tjej är bättre där vi är överrens :P
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-19 10:42:50 följande:
    Ja det ligger ju något i det =) Fast det är nog mest så att jag tror ingen direkt hört namnet o att någon då ska fastna för det...Kanske inte någon av mina närmaste vänner men om de nämner det för någon bekant eller så, så kanske de tar det...o det skulle kännas väldigt tråkigt. Men det kanske bara är fånigt...Främst är det ju pojknamnet som jag känner så inför. 
    Ibland hoppas jag på att vi får en pojk för att få använda namnet, men sen är jag ju inte helt 100 på att jag har mannen med mig så då kanske en tjej är bättre där vi är överrens :P
    Då funkar det ju om namnet är så ovanligt så att folk inte tänker på det i första hand. Jag är jättenyfiken på ditt namn nu så hoppas ni får en pojke Flört

Jag brukar köra med "nöta in metoden" på min man, jag gjorde så med mitt favoritflicknamn och tillslut tyckte han det var jättefint. Skam den som ger sig Cool
  • Mary
    skalbagge skrev 2011-02-18 19:22:30 följande:
    Vår lilla prins ska heta EdvinHjärta
    Jag har också varit inne på Edvin, men då kanske med "w". Jättefint namn tycker jag :)
  • FruMadde4barnTätt

det är inte lätt med namn. tror att om det blir pojke får han heta Filip och om flicka Stephanie eller  Samantha.Skrattande

har gått upp 8 kg, ungefär, hoppas det inte blir så mycket mera. magen är rätt stor nu, och bebis har sparkat mycket i natt.
    tycker jag känner bebis mera nu i 26 fulla veckor.

jag är också förstoppad, men hjälper med katrinplommon, katrinplommonjuice, te med grädde och socker i, vitt knäckebröd med 100 % fullkorn med märket delikatess, apelsinjuice, och havregrynsgröt med mjölk och sylt, läkerol, kiwi, a-fil med musli eller all- bran flingor med mycket fibrer.

• FruMadde4barnTätt

har målat väggar och rivit tapet här, och ska ha 3 års kalas för vår dotter i helgen.
    vad hittar ni på då?

är föräldraledig så jobbar inte, och det är skönt det, då jag har mycket sammandragningar.

• Kottemor
    Mary skrev 2011-02-19 12:13:19 följande:
    Jag har också varit inne på Edvin, men då kanske med "w". Jättefint namn tycker jag :)

Jag tycker det är jättefint också, men mannen vägrar.. Så vi får lägga det åt sidan..

Idag har jag sytt upp mina nya gardiner till vardagsrummet, jag har haft dom en månad här hemma men verklgien inte hittat orken och lusten innan. Men idag så kom dom upp och jag är helnöjd

Ikväll ska vi bara ha familjemys, äta gott och titta på melodifestivalen. Nästa lördag ska vi iväg och se den live i Malmö Arena, ska bli jätte roligt!
    Någon mer som gillar melodifestivalen här inne?

• Lovelyness

Ni som är förstoppade och behöver järn kan kanske testa med blutsaft det får iallafall fart på min mage och har lyckats hålla järnnivån jämn hittills.

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-02-19 13:56:41 följande:

Jag tycker det är jättefint också, men mannen vägrar.. Så vi får lägga det åt sidan..

Idag har jag sytt upp mina nya gardiner till vardagsrummet, jag har haft dom en månad här hemma men verklgien inte hittat orken och lusten innan. Men idag så kom dom upp och jag är helnöjd

Ikväll ska vi bara ha familjemys, äta gott och titta på melodifestivalen. Nästa lördag ska vi iväg och se den live i Malmö Arena, ska bli jätte roligt!
    Någon mer som gillar melodifestivalen här inne?

jag gillar melodifestivalen, men tycker inte att det varit så bra hittills i år. Men jag lever på hoppet! :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    jakeline skrev 2011-02-19 14:42:05 följande:
    jag gillar melodifestivalen, men tycker inte att det varit så bra hittills i år. Men jag lever på hoppet! :P
    ej visst har den mest varit skit! Inte en enda låt har fastnat kvar i mitt huvud, men ikväll så kanske det vänder Det är ju rätt många duktiga med ikväll.
    Barnen hejar redan på Saade, utan att ens ha hört låten. Yngsta sonen är helt övertygad om att han kommer sjunga Manboy iår igen,
  • Lovelyness

Jag älskar melodifestivalen och jag fattar ärligt talat inte varför, för jag hatar 98% av musiken och tycker alltid att alla röstar fel. Så det är väl en hatkärlek då, tittar gör jag iallafall Flört