Lovelyness skrev 2011-02-18 20:32:03 följande:
Sådär tänkte jag också tills jag kom på att man måste ju säga vilket namn man tänkt för att kunna vara först med det så ingen annan snor det

Jag tar för givet att ingen av mina nära skulle ta ett namn som jag sagt att vi funderar på. Det blir ju däremot jobbigt om man inte säger vad man tänkt och sen kommer någon man känner och berättar att dom tänkt ta det namnet till sitt barn, då blir det lite svårt att ha rätten till det
Vi har nog våra namn klara, vi har Noah och Malcolm som favoriter. Jag tänkte först att vi skulle ta ett av namnen och "spara" det andra till framtiden, men det kändes ju lagom idiotiskt så vi kör på båda

Ja det ligger ju något i det =) Fast det är nog mest så att jag tror ingen direkt hört namnet o att någon då ska fastna för det...Kanske inte någon av mina närmaste vänner men om de nämner det för någon bekant eller så, så kanske de tar det...o det skulle kännas väldigt tråkigt. Men det kanske bara är fånigt...Främst är det ju pojknamnet som jag känner så inför.
Ibland hoppas jag på att vi får en pojk för att få använda namnet, men sen är jag ju inte helt 100 på att jag har mannen med mig så då kanske en tjej är bättre där vi är överrens :P