• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma
    Angi07 skrev 2011-02-16 09:06:58 följande:
    min järnvärde var 114 och läkaren sa ingenting om tabletter. Hon tyckte att det var ok, men jag har pratat med Bm, och hon tyckte att jag skulle behöva extra järn. Jag får förstoppning av järntabletter så jag funderar på blutsaft.
    Som jag förstått det beror det lite på vilka järndepåer man har i kroppen också, inte bara själva värdet. 
    Mitt var 114 sist om jag minns rätt, men eftersom jag inte hade några depåer alls så skulle jag ta järn varje dag. Förstoppning är min livsstil som gravid så jag käkar linfrö, katrinplommon och annat Tungan ute 
    Fick tips om Laktulos av BM och ska testa det nu men annars får man väl bara stå ut, snart bara 80 dagar kvar för mig Skrattande 
  • natalieh

mitt järn låg på 114, så nu knaprar jag en tablett varje dag till ett glas C-vitamin brus.
    kan ju inte påstå att jag känner mig piggare, men så länge det är bra för bebis :)

Äntligen har sambon känt sparkarna!  Han fick även se när bebis typ tryckte med huvud/rumpa precis bredvid navlen. Magen blev helt sne och de såg ut som en tennisboll som stack ut :)
    Men det känns som att bebis får mindre plats nu ( 27+4 ) för det känns mer som att den trycker emot istället för att sparka.. hmm.. Eller så har den bara lugnat ner sig lite.. :) Får försöka inte oroa sig för mycket när den byter mönster..

Är det nån mer med livmodern i framvägg som kan uppleva att det syns mer på magen än vad det känns när bebis sparkar? För jag kan se hur det hoppar till men det känns bara ytterst lite ibland.. 

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • natalieh

försökte fuska till mig en vecka där såg jag.. 26+4 ska det vara :)

• JosefineK

"Du har 74 dagar kvar till beräknad förlossning."

GAAAAAAAAAH! Jippi och hjàlp. Tiden flyger ivàg Glad

• Sofi 79

Jag var hos BM i dag och allt var bra.
    Järnvärdet var 134 så jag kunde sluta med järntabletterna.
    Magen låg precis på kurvan.
    De senaste dagarna har vi tydligt känt att bebisen ligger som en ostbåge med ryggen på min högersida. Barnmorskan bekräftade och berättade att den har huvudet strax under revbenen och fötterna nere vid blygdbenet.
    Vår lilla dotter var också med hos barnmorskan och fick lyssna på tåg-ljuden. Sötnosen lånade ut sina gosedjur till mig som tröst när jag låg där på britsen

• EvaChristina

Idag har vi varit på kontroll hos bm och allt såg bra ut.

Vecka: 28+1
    SF-mått: 27 (vilket var mitt på normalkurvan :))
    Blodtryck: 110/55 (legat på ungefär samma hela tiden, nu var undertrycket något lägre, kan det ha varit för att sambon var med och han verkar lugnande på mig? Hört flera som sagt att de haft likadant när blivande pappan varit med. Intressant.)
    Bebis hjärtljud: 148. Lät som en galopperande häst tyckte jag.
    Socker: 6.1 vilket tydligen var lite högt men bm sa att det antagligen berodde på att jag precis ätit frukost.
    Vikt: 12 kg plus sedan inskrivning. Enligt mig 14 kg plus allt som allt... (oj!)

Något jag blev lite besviken över var att det tydligen inte blir någon föräldragrupp. Vårdcentralen hade problem med personal (sjukskrivningar mm) så den inbjudan vi fått hem gällde tydligen inte eftersom träffarna inte blir av alls. Känns lite snopet, hade sett fram emot de där träffarna och att träffa andra som ska ha första barnet ungefär samtidigt.

• jakeline
    EvaChristina skrev 2011-02-16 12:51:02 följande:
    Idag har vi varit på kontroll hos bm och allt såg bra ut.

Vecka: 28+1
    SF-mått: 27 (vilket var mitt på normalkurvan :))
    Blodtryck: 110/55 (legat på ungefär samma hela tiden, nu var undertrycket något lägre, kan det ha varit för att sambon var med och han verkar lugnande på mig? Hört flera som sagt att de haft likadant när blivande pappan varit med. Intressant.)
    Bebis hjärtljud: 148. Lät som en galopperande häst tyckte jag.
    Socker: 6.1 vilket tydligen var lite högt men bm sa att det antagligen berodde på att jag precis ätit frukost.
    Vikt: 12 kg plus sedan inskrivning. Enligt mig 14 kg plus allt som allt... (oj!)

Något jag blev lite besviken över var att det tydligen inte blir någon föräldragrupp. Vårdcentralen hade problem med personal (sjukskrivningar mm) så den inbjudan vi fått hem gällde tydligen inte eftersom träffarna inte blir av alls. Känns lite snopet, hade sett fram emot de där träffarna och att träffa andra som ska ha första barnet ungefär samtidigt.
    Min BM sa att det som visas på blodsockret är det manätit och druckit inom 1,5h innan man testar, så det var nog maten. Mitt låg också över 6, vilket iofs är helt okej, det är när det börjar komma över 8-9 man blir orolig och gör glucosbelastning lät det som. Jag frågade iofs henne lite extra då jag haft problem med blodsockerfall på vägen hem, men hon sa att det är relativt normalt och kroppen säger bara åt dig att äta lite bättre. Vilket jag har börjat med och har inte alls samma problem längre.
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • EvaChristina

Jakeline - ok skönt att höra! Hade ätit en rejäl frukost precis innan med bland annat smörgåsar med marmelad så det var väl inte så konstigt om det var lite högt då. :)

• jakeline
    EvaChristina skrev 2011-02-16 13:32:32 följande:
    Jakeline - ok skönt att höra! Hade ätit en rejäl frukost precis innan med bland annat smörgåsar med marmelad så det var väl inte så konstigt om det var lite högt då. :)
    haha nej verkligen inte. Kan ju komma upp över 9 bara för att man druckit ett glas juice. jag hade ju inte ätit så nära inpå men druckit kaffe och hamnade över 6... men på "fastande" mage ligger jag på 4 någonting. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • natalieh

då ska jag åka in till förlossning med en blödning nu.. :( fy fan vad det snurrar i huvudet av oro :( hoppas på en UVI eller nått sånt och inget värre :(