• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Moi Mokulat
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 14:08:46 följande:
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har diku inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
    Jag är butiksbiträde.
    Min chef kommer ångra sig att han skrev som han skrev för nu kommer en annan tillbaka 75 % från sjukskrivningen och de betyder att hon som har dennas tjänst kommer få mindre och hon kommer inte bli glad.
    Han frågade mig i början av veckan om jag hört något. Men nu fick jag  det inte alls så.
  • JosefineK

Hej alla nya, jag àr 28 àr (fyller 29 om ett par veckor) och vàntar mitt fòrsta barn, en liten kille som ska heta Nils. Har BF 1 maj sà det àr typ 10 veckor kvar Glad Gàr pà mammaledighet den 1 mars, jippi! 

Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 

• Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 15:10:39 följande:
    Jag är butiksbiträde.
    Min chef kommer ångra sig att han skrev som han skrev för nu kommer en annan tillbaka 75 % från sjukskrivningen och de betyder att hon som har dennas tjänst kommer få mindre och hon kommer inte bli glad.
    Han frågade mig i början av veckan om jag hört något. Men nu fick jag  det inte alls så.
    Men då borde ni väl kunna formulera om er o testa igen...vet iofs inte hur det är om butiksbiträde brukar få...Min vän jobbar på psykavdelning utan möjlighet till om placering så hennes chef ville ju typ inte ha henne där.. =) Men det är väl alltid värt ett försök..Du kan ju inte få annat än ytterligare ett avslag...
  • eelliinnaa

jag är butiksbiträde och fick beviljat. sen beror det ju självklart på arbetsuppgifterna.jag är endast på golvet med ansvar för öppning ocg stängning då man är själv mesta dels att hjälpa kunderna plus att vi säljer stora tunga varor vi förvarar på lagret som  jag ska hjälpa kunderna fram med. skicka in igen du kanske kan få en del grav pennnig men se bara till att du och chefen skriver likadant. Lycka till=)

• Moi Mokulat
    eelliinnaa skrev 2011-02-17 17:13:59 följande:
    jag är butiksbiträde och fick beviljat. sen beror det ju självklart på arbetsuppgifterna.jag är endast på golvet med ansvar för öppning ocg stängning då man är själv mesta dels att hjälpa kunderna plus att vi säljer stora tunga varor vi förvarar på lagret som  jag ska hjälpa kunderna fram med. skicka in igen du kanske kan få en del grav pennnig men se bara till att du och chefen skriver likadant. Lycka till=)
    ja jag jobbar också som du. Öppnar och stänger. Men de tror att jag kan få hjälp av mina kollegor men jag kan inte jaga dem hela dagen för att få hjälp,
  • Kottemor

Välkomna alla nya! Trevligt att vi blir fler här i tråden

Jag är 33 år, bor i Skåne med min man och våra två söner, 5 och 7 år.
    Väntar en pojke till med BF 25 maj.

Moi Mokulat: Jag hoppas att ni kan överklaga, har du berättat för chefen än att du fått avslag?

Finns det någon mer än mig som mår illa som inte gjort det sådär mycket tidigare i graviditeten?
    Är i v. 27 och har sedan ett par dagar tillbaka börjat känna mig så illamående, fått halsbränna också
    Knaprar Gaviscon och försöker uthärda! Börjat få klåda i mina armveck också, så röda plitor som kliar..
    Har haft varken illamående eller plitor i tidigare graviditeter så detta är nytt för mig

• eelliinnaa
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 17:46:34 följande:
    ja jag jobbar också som du. Öppnar och stänger. Men de tror att jag kan få hjälp av mina kollegor men jag kan inte jaga dem hela dagen för att få hjälp,
    svårt att säga när man inte vet vad nu skrivit.men min chef skrev väldigt noggrant att jag ej kunde omplaceras och att det ej fanns möjlighet att att underlätta mitt plockarbete du det är så varierande varor på varje pall och sen att jag ofta var själv och det ej finns tillgång till kollega på golvet då.
  • tove83
    eelliinnaa skrev 2011-02-17 18:25:20 följande:
    svårt att säga när man inte vet vad nu skrivit.men min chef skrev väldigt noggrant att jag ej kunde omplaceras och att det ej fanns möjlighet att att underlätta mitt plockarbete du det är så varierande varor på varje pall och sen att jag ofta var själv och det ej finns tillgång till kollega på golvet då.
    fick hem pappren igår att jag blev beviljad hel graviditetspenning from 21mars-9 maj!!såå glad, men jag och min chef skrev typ samma samt att jag inte kunde bli omplacerad,jobbar på Ikea,både som säljare samt logistikbiten så det är väldigt tungt för det mesta!!
    pröva om den,vad har du att förlora pått??
  • Tiiinaa
    JosefineK skrev 2011-02-17 16:16:28 följande:
    Hej alla nya, jag àr 28 àr (fyller 29 om ett par veckor) och vàntar mitt fòrsta barn, en liten kille som ska heta Nils. Har BF 1 maj sà det àr typ 10 veckor kvar Glad Gàr pà mammaledighet den 1 mars, jippi! 

Bor i Italien (i liten kommun strax utanfòr Milano) sedan drygt 6 àr, àr sambo med en italienare och vi har tillsammans skaffat en underbart charmig grand danois tik som snart fyller 6 àr. Hjärta 
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?

Jag ska ha den 29 april, men hänger kvar lite här i majtråden då det var här jag började (var beräknad 1 maj från början). Blev flyttad in i april efter vårt rutinultraljud. Grand danois hundar är så vackra :) Själv har vi typ det motsatta storleksmässigt...men dock så charmig liten papillon/chihuahuatik på 2 år :)
  • bellbar
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 14:08:46 följande:
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har du inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
    Jo, det borde jag ha fått. Får be bm nästa gång jag är där då jag nu fått veta att man kan få en sådan egen liten lapp... BM fyller allt i datorn, så som sagt nästa gång jag är där får jag be henne skriva ut pappren... :)