• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • glit

Hej! Kan jag hänga på här i majgruppen? :)
    Är i vecka 26 (25+4) och väntar på min son som ska komma 28 maj. Bor i Uppsala!

• Hiavatha

Hej och välkomna all nya i tråden!

Jag väntar mitt första barn, fast har två bonusbarn på 12 och 15 år redan
    Vår son ska enligt beräkningarna titta ut 11 maj, så jag är i v 28+1 idag.
    Bor i Finland sedan 6 år, men är född o uppvuxen på västkusten i Sverige.

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • down under

Så, nu har man vart hos bm igen.
    Allt såg bra ut. Är i v 28+2 idag.

Sf mått 31 = Över kurvan... ooops! inte konstigt att man känner sig stoor!
    Blodtryck 105/60
    Hjärtslag 135
    Vikt sen plusset  = +11kg totalt, varav 5.5kg sen inskrivningen.. Hoppas jag inte går upp så mycket mer nu..
    Dom tog inget hb denna gång men jag gjorde sockerbelastning förra  veckan och det såg bra ut.
    4.6 vid start och 6.7 efter 2 timmar så inga problem där. skönt!
    Lillskruttan låg med huvudet ner oxå sa hon.

• fliona
    Charlott29 skrev 2011-02-17 08:48:10 följande:
    Hej hej!
    Får man vara med här?

Vilka är ni som "hänger" här?

Jag är 33 år och väntar mitt andra barn till mitten av maj. Bor utanför Stockholm tillsamans med man och vår 5-åriga son.

Vi vet inte vad bebis i magen är för "sort" men det är en livlig liten krabat i vart fall och rör sig och stångas som bara den, mysigt!

Är i v 26+5 och har därför bf den 21 maj, men fick igår besked om att jag får ett planerat kejsarsnitt som kommer sättas till 12 maj. Det känns otroligt skönt då jag har väldigt otäcka upplevelser från min förra förlossning och har varit väldigt orolig för detta. Känns skönt att slippa fundera mer på hur detta ska sluta, även om jag vet att kejsarsnitt är långt ifrån en genväg (slutade med akutsnitt förra gången) så känns det bättre för mig.

Hoppas ni alla mår bra. Har inte läst igenom hela tråden, det är ju några inlägg
    har också bf 21 Maj..=)
  • Lovelyness
    fliona skrev 2011-02-17 13:10:18 följande:
    har också bf 21 Maj..=)
    Jag har också BF den 21 Glad Välkomna ni som är nya!
  • bellbar
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    Skönt att höra! Solig
  • Moi Mokulat

Fick ingen havandeskaps penning. Är det ens värt att ompröva?

Chefen skrev annat än jag gjorde med vikten. Så de störs sig på det.

• bellbar

Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.

• Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2011-02-17 13:58:55 följande:
    Fick ingen havandeskaps penning. Är det ens värt att ompröva?

Chefen skrev annat än jag gjorde med vikten. Så de störs sig på det.
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har du inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
  • NinnaLilltroll

75 dagar till BF (v 29+1).. Det är helt sjukt vad tiden rinner iväg. Vi har ju inte ens köpt vagn än.. :)

Senaste beöket hos barnmorskan gick bra. Tyvärr hade jag glömt mina papper hemma så hon kunde inte fylla in värden o mått i den.
    Jag har lite högt blodtryck när jag är hos barnmorskan så jag har fått med mig en bloddrycksapparat hem. Nu kollar jag själv varje vecka och hemma är blodtrycket ok. Barnmorskan kallar det för "white-coat syndrom" - blodtrycket stiger när man är hos läkare eller annan sjukvårdspersonal.. Lite pinsamt, jag är ju inte nervös när jag är där :) Men men huvudsaken är väl att trycket är ok..
    Glukosbelastningen gick också bra. Det var ju verkligen inte så illa som alla runt omkring mig sagt.. Smakade ju mest som inte så värst god saft... :)