• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2011-02-17 22:01:51 följande:
    Åh vad gulligt med namnet Nils!! Det var jag också inne på men sambon ville inte det. Våran pojke i magen ska heta Elmer. Hur fungerar Nils på italienska förresten?
    En vän till mig som fick barn i januari skulle fått en liten Elmer, hon var nämligen helt 100 på att det var en liten pojke i magen...Ut kikar dock en liten tös o det blev en Majken istället...

Tycker Elmer är jätte gulligt 

Ska bli spännande o se om man själv har lika fel..Är ju ganska övertygad om att det är en liten tös där inne =) 
  • Therre

jag är lite osäker faktiskt när de gäller könet på barnet i magen, när jag väntade min dotter var jag helt 100 på att de va en tjej och de kände jag nästan från första början, men alla andra sa att de skulle bli en pojk och ut kom en flicka. den här gången vet jag inte riktigt, har inte kännt nå spec förän nu och jag tycker att de känns lite som en tjej och alla säger att de kommer bli en pojke så om jag känner på mig att de är en tjej för att jag tror de eller om de bara känns så för att alla andra trot att de är en pojke vet jag inte:S Alla säger att jag har en sån (typisk mage) för att de ska vara en pojke och hjärtljuden stämmer inte på en pojk men grejjen är den att formen jag har är densamma som när jag väntade min dotter och samma sak med hjärtljuden, jag kan faktiskt ibland bli lite irreterad på alla som påstår och säger att de är en pojke för dom har ingen aning, och på dem låter de verkligen, ja men de är klart att de är en pojke de ser man ju på långa vägar att de kommer bli osv, då blir jag bara irreterad, så man får väl se vad de blir, men som tur är har man ju iaf namn till båda könen, min dotter sa ett namn här om dagen som vi också tyckte var fint, vi hade ju tidigare som förslag Mira om de skulle bli en flicka och dottern nämnde namnet Nora som vi också tyckte va fint så nu har vi 2 ev namn om de blir en flicka och ett namn om de blir en pojk så man får väl se, tycker de är så svårt med pojknamn..

• Tiiinaa
    JosefineK skrev 2011-02-18 09:15:15 följande:
    Nils funkar faktiskt fòrvànansvàrt bra! En av de mest kànda fotbollstrànarna genom tiderna, Nils Liedholm levde i Italien och trànade Milan sà italienarna àr ràtt bekanta med namnet fotbollstokiga som de àr! 
    Sen om de tycker det àr vackert eller inte àr en annan femma, but who cares Flört
    Elmer àr ascoolt, tror nog aldrig jag hòrt det namnet faktiskt.

Jag blev ocksà tillbakaflyttad till den 28 april (fràn den 5 maj) men sen flyttade de fram mig igen till den 1 maj sà jag har stannat hàr i majtràden, trivs fint hàr Glad  
    Ja är det fotbollsanknytning till ett namn fungerar det nog rätt bra i hela europa, fotbollsgalningar som vi är..speciellt italienare. Bra inställning till om andra gillar namnet eller inte! Jag har funderat så fram och tillbaka hur folk kommer uppfatta namnet Elmer hit och dit, är det konstigt etc, men så har jag bara kommit överens med mig själv om att det som spelar någon roll är min egen känsla inför namnet, och vad andra tycker struntar jag i. Mitt barn, jag bestämmer :) Men sen är det ju såklart kul om folk gillar det!! Jag vet faktiskt ingen som heter det. Har fått höra när man berättat för folk att "ja så hette min 90 åriga granne när vi var små" och liknande historier men jag vet ingen själv som heter så. Jag hittade namnet på en namnlista på en blogg faktiskt :)
  • Tiiinaa
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-18 12:18:17 följande:
    En vän till mig som fick barn i januari skulle fått en liten Elmer, hon var nämligen helt 100 på att det var en liten pojke i magen...Ut kikar dock en liten tös o det blev en Majken istället...

Tycker Elmer är jätte gulligt 

Ska bli spännande o se om man själv har lika fel..Är ju ganska övertygad om att det är en liten tös där inne =) 
    Se där, det dyker upp då och då namnet Elmer, men särskilt vanligt är det inte. Vi är nästan helt säkra på att det är en kille i magen, det gick lixom inte att ta miste på det på ultraljudet, han stoltserade så stolt med sin lilla snopp :)

Men skulle det ändå mot förmodan titta ut en liten flicka har vi det namnet bestämt också, då blir det en Levina :) (egentligen gillar jag tjejnamnet mer, så jag hoppas lite att vi någon gång kanske får en flicka så vi får användning för det fina namnet).
  • EvaChristina

Roligt med namn. Och så svårt!
    Två av de namn vi har pratat om och båda gillat är just Nils och Elmer Ett annat är Ebbe.
    Vi tror det är en pojk, så därför fokus på pojknamn. Och flicknamn har vi mycket lättare att hitta som vi båda gillar.

• Tiiinaa
    Therre skrev 2011-02-18 13:23:50 följande:
    jag är lite osäker faktiskt när de gäller könet på barnet i magen, när jag väntade min dotter var jag helt 100 på att de va en tjej och de kände jag nästan från första början, men alla andra sa att de skulle bli en pojk och ut kom en flicka. den här gången vet jag inte riktigt, har inte kännt nå spec förän nu och jag tycker att de känns lite som en tjej och alla säger att de kommer bli en pojke så om jag känner på mig att de är en tjej för att jag tror de eller om de bara känns så för att alla andra trot att de är en pojke vet jag inte:S Alla säger att jag har en sån (typisk mage) för att de ska vara en pojke och hjärtljuden stämmer inte på en pojk men grejjen är den att formen jag har är densamma som när jag väntade min dotter och samma sak med hjärtljuden, jag kan faktiskt ibland bli lite irreterad på alla som påstår och säger att de är en pojke för dom har ingen aning, och på dem låter de verkligen, ja men de är klart att de är en pojke de ser man ju på långa vägar att de kommer bli osv, då blir jag bara irreterad, så man får väl se vad de blir, men som tur är har man ju iaf namn till båda könen, min dotter sa ett namn här om dagen som vi också tyckte var fint, vi hade ju tidigare som förslag Mira om de skulle bli en flicka och dottern nämnde namnet Nora som vi också tyckte va fint så nu har vi 2 ev namn om de blir en flicka och ett namn om de blir en pojk så man får väl se, tycker de är så svårt med pojknamn..
    Ja kan också bli så irriterad på förutfattade meningar när det gäller könet. Jag råkade skriva sist jag var hos BM på facebook att vi lyssnat på hjärtat och det låg på si och så. DÅ var det ju genast folk som kommenterade om vilket kön det var och inte. Nej fick jag snällt säga det är en pojke i magen, inte en flicka.

Jag har haft en typisk pojkmage ända sedan magen började komma i vecka 16-17, men nu blir den mer och mer rund, som en typisk flickmage alltså, så det där är ju så ovetenskapligt så det inte är sant. Magen blir den form den behöver bli för att få plats med en bebis, hur stor roll kan det ha om det är en pojke eller flicka i den lixom?

Men om andra vill roa sig med att gissa så låt de hållas, ta det som en komplimang att folk vill engagera sig i dig och din graviditet. För jag tror lixom inte att någon menar illa. Men jag känner igen känslan att man kan bli lite irriterad... Åh både Mira och Nora är ju tokfina namn!! Pojknamn är av någon konstig anledning mycket svårare! Elmer ska våran kille heta. Annars förutom det hade vi Elis, Elvin, Olle eller Melker på förslag.
  • Moi Mokulat
    eelliinnaa skrev 2011-02-17 18:25:20 följande:
    svårt att säga när man inte vet vad nu skrivit.men min chef skrev väldigt noggrant att jag ej kunde omplaceras och att det ej fanns möjlighet att att underlätta mitt plockarbete du det är så varierande varor på varje pall och sen att jag ofta var själv och det ej finns tillgång till kollega på golvet då.
    så skrev jag själv.
  • Tiiinaa
    EvaChristina skrev 2011-02-18 13:39:07 följande:
    Roligt med namn. Och så svårt!
    Två av de namn vi har pratat om och båda gillat är just Nils och Elmer Ett annat är Ebbe.
    Vi tror det är en pojk, så därför fokus på pojknamn. Och flicknamn har vi mycket lättare att hitta som vi båda gillar.
    Vilken bra smak på namn du har ;) Vet du någon som heter Elmer eller har du som jag bara snubblat över det i nån namnlista typ? Ebbe är ju råhäftigt och superfint!!
  • Moi Mokulat
    Tiiinaa skrev 2011-02-18 13:44:39 följande:
    Vilken bra smak på namn du har ;) Vet du någon som heter Elmer eller har du som jag bara snubblat över det i nån namnlista typ? Ebbe är ju råhäftigt och superfint!!
    Jag ville me Ebbe om jag får pojk. Wille och Ebbe blir fint, men min man vägra :(
  • morotsland

Har också funderat på Ebbe men jag tänker att alla skulle associera direkt till Ebbe Carlsson och det känns inte så kul.