Therre skrev 2011-02-18 13:23:50 följande:
jag är lite osäker faktiskt när de gäller könet på barnet i magen, när jag väntade min dotter var jag helt 100 på att de va en tjej och de kände jag nästan från första början, men alla andra sa att de skulle bli en pojk och ut kom en flicka. den här gången vet jag inte riktigt, har inte kännt nå spec förän nu och jag tycker att de känns lite som en tjej och alla säger att de kommer bli en pojke så om jag känner på mig att de är en tjej för att jag tror de eller om de bara känns så för att alla andra trot att de är en pojke vet jag inte:S Alla säger att jag har en sån (typisk mage) för att de ska vara en pojke och hjärtljuden stämmer inte på en pojk men grejjen är den att formen jag har är densamma som när jag väntade min dotter och samma sak med hjärtljuden, jag kan faktiskt ibland bli lite irreterad på alla som påstår och säger att de är en pojke för dom har ingen aning, och på dem låter de verkligen, ja men de är klart att de är en pojke de ser man ju på långa vägar att de kommer bli osv, då blir jag bara irreterad, så man får väl se vad de blir, men som tur är har man ju iaf namn till båda könen, min dotter sa ett namn här om dagen som vi också tyckte var fint, vi hade ju tidigare som förslag Mira om de skulle bli en flicka och dottern nämnde namnet Nora som vi också tyckte va fint så nu har vi 2 ev namn om de blir en flicka och ett namn om de blir en pojk så man får väl se, tycker de är så svårt med pojknamn..
Ja kan också bli så irriterad på förutfattade meningar när det gäller könet. Jag råkade skriva sist jag var hos BM på facebook att vi lyssnat på hjärtat och det låg på si och så. DÅ var det ju genast folk som kommenterade om vilket kön det var och inte. Nej fick jag snällt säga det är en pojke i magen, inte en flicka.
Jag har haft en typisk pojkmage ända sedan magen började komma i vecka 16-17, men nu blir den mer och mer rund, som en typisk flickmage alltså, så det där är ju så ovetenskapligt så det inte är sant. Magen blir den form den behöver bli för att få plats med en bebis, hur stor roll kan det ha om det är en pojke eller flicka i den lixom?
Men om andra vill roa sig med att gissa så låt de hållas, ta det som en komplimang att folk vill engagera sig i dig och din graviditet. För jag tror lixom inte att någon menar illa. Men jag känner igen känslan att man kan bli lite irriterad... Åh både Mira och Nora är ju tokfina namn!! Pojknamn är av någon konstig anledning mycket svårare! Elmer ska våran kille heta. Annars förutom det hade vi Elis, Elvin, Olle eller Melker på förslag.