• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • amisej
    natalieh skrev 2011-02-16 18:46:52 följande:
    då ska jag åka in till förlossning med en blödning nu.. :( fy fan vad det snurrar i huvudet av oro :( hoppas på en UVI eller nått sånt och inget värre :(
    Aj hoppas de går bra för dig!!!!
  • FruganH

Vart hos BM idag då. Har haft lite problem med ögonen några gånger nu, flimrande fläckar och idag försvann i princip synen på halva vänsterögat när jag satt på jobbet. Riktigt obehagligt. BM sa att det kan bero på trötthet eller stress, men om det kom tillbaka och jag samtidigt fick ont i huvudet/högt upp i magen eller så så skulle jag kontakta sjukhus direkt. Hon kollade äggvita och det fanns inget. Sockret var bra även det.

Blodtrycket var iallafall lite högt vilket verkade oroa BM lite. Jag hade ju ändå suttit och vilat i väntrummet i ca 20 minuter.. Så jag skall tillbaka på kontroll igen nästa tisdag. Hon tyckte jag skulle försöka varva ner på jobbet och ta det lugnt hemma. Hemma är det inga problem, men jobbet är ju svårare förklarade jag. Hon vet ju vad jag jobbar med, så hon sa att hon förstod det. Får väl se hur trycket ser ut på tisdag, kanske kan höra om man kan bli lite sjukskriven annars. Men det kanske inte BM kan göra? Någon som vet?

Annars slog bebisens hjärta finfint, starkt och bra. Hon glömde däremot säga hur många slag och jag tänkte faktiskt inte på att fråga. SF-måttet var 28 och hon sa att magen växer på som den ska. (Är i v28+4 idag, enligt FL).

Så ja, vi får väl helt enkelt se på tisdag hur det verkar. Men får väl hoppas på att blodtrycket är bättre då iallafall.

• Kottemor

FrökenHanna: BM kan inte sjukskriva dig, men hon kan boka in dig till läkaren som i sin tur sen kan sjukskriva dig.
    Försök att ta det så lugnt som det bara går, var rädd om dig!

Natalieh: Jag hoppas så att det inte är någon fara för bebisen och dig!

• Mary
    då ska jag åka in till förlossning med en blödning nu.. :( fy fan vad det snurrar i huvudet av oro :( hoppas på en UVI eller nått sånt och inget värre :(
    oj. Hoppas  allt är bra med lillen och dig! Uppdatera oss sen! Kram
  • FruMadde4barnTätt

ladylovelylocks
    jag äter järntabletter redan, jag tar en duroferon järntablett varje kväll.

järnvärde 124 på mig är jätttebra, jag hade jättelågt värde förra graviditeten, ca 85 som lägst.....så jag är jätteglad för mitt 124 och hoppas att det håller sig så bra.
    jag hade väldigt svårt att ta järntabletter förra graviditeten då jag inte tålde niferexen och mådde illa av blutsaft och sånt.

jag tycker att mitt sf mått är högt för att bara vara i v. 25+2, men är ju också min fjärde graviditetet, så kanske därför. hade sf mått 26,5 nästan 27...
    jag har gått upp 8-9 kg såg jag nu, det är ju rätt mycket. Får hoppas det inte blir så mycket mera.

jag har livmodern i framvägg, och känner sparkar inne i magen, kanske inte ser eller känner lika mycket utan på magen då.

jag har lite ont i magen just nu och sammandragningar då jag har målat väggar här idag och städat och grejat...får försöka ta det lite lugnare.

natalieh
    hoppas det går bra! håller tummarna för att allt är bra!

Fröken Hanna
    hoppas du kan ta det lungare på jobbet och hoppas att ditt blodtryck blir bättre.

• Mary
    FruganH skrev 2011-02-16 19:24:04 följande:
    Vart hos BM idag då. Har haft lite problem med ögonen några gånger nu, flimrande fläckar och idag försvann i princip synen på halva vänsterögat när jag satt på jobbet. Riktigt obehagligt. BM sa att det kan bero på trötthet eller stress, men om det kom tillbaka och jag samtidigt fick ont i huvudet/högt upp i magen eller så så skulle jag kontakta sjukhus direkt. Hon kollade äggvita och det fanns inget. Sockret var bra även det.

Blodtrycket var iallafall lite högt vilket verkade oroa BM lite. Jag hade ju ändå suttit och vilat i väntrummet i ca 20 minuter.. Så jag skall tillbaka på kontroll igen nästa tisdag. Hon tyckte jag skulle försöka varva ner på jobbet och ta det lugnt hemma. Hemma är det inga problem, men jobbet är ju svårare förklarade jag. Hon vet ju vad jag jobbar med, så hon sa att hon förstod det. Får väl se hur trycket ser ut på tisdag, kanske kan höra om man kan bli lite sjukskriven annars. Men det kanske inte BM kan göra? Någon som vet?

Annars slog bebisens hjärta finfint, starkt och bra. Hon glömde däremot säga hur många slag och jag tänkte faktiskt inte på att fråga. SF-måttet var 28 och hon sa att magen växer på som den ska. (Är i v28+4 idag, enligt FL).

Så ja, vi får väl helt enkelt se på tisdag hur det verkar. Men får väl hoppas på att blodtrycket är bättre då iallafall.
    Jag fick också någon konstig synvilla idag... Som blixtar precis där jag kollade... Men det försvann efter ca en halvtimme som tur var! BM nästa vecka för mig, så jag ska berätta om det för henne.
  • jakeline
    hoppas att det inte var någon fara! tänker på er!
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • natalieh

tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}

Vår kärlek --> BF 2011-05-20
  • Maruid
    natalieh skrev 2011-02-16 21:41:54 följande:
    tack alla för era gulliga tankar! tack och lov verkade allt bra.. jag låg uppkopplad en timme för både bebis och mitt hjärta.. hade både sammandragningar och sparkar och allt möjligt som dom kunde se på kurvorna.. och det såg normalt ut. läkaren gjorde en snabbis koll i gynstolen också och då hade blödningen slutat.. så deras enda svar var att det var ett blodkärl som brustit! Thank god!

Så nu är vi hemma igen..
    Än en gång, tack för alla gulliga inlägg! {#emotions_dlg.flower}
    Skönt att höra att allt var bra! Kan tänka mig att stegen hemmåt gick betydligt lättare ; )