• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Nojnen

Kottemor: tänkte på en annan tråd jag är med i; "Vi som dricker hallonbladste". De som dricker detta te upplever att de blöder mindre, får kraftigare sammandragningar/värkar, kortare förlossning mm. Läs mer om detta på: www.re-fresh.se/catalog/product_info.php&osCsid=ak37j4a4ns16q6g3q9t0j7hel7

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • JosefineK

Vecka 34 imorgon Glad

Till oss sa dom (pà kursen) att vi skulle kòpa ett paket riktiga fòrlossningbindor till de fòrsta dagarna och sen kòra med vanliga nattbindor. 

• gosensgos

Jösses vecka 34 idag!

Om 4 veckor och ngn dag kommer våran lilleman

• Charlott29
    Fröken Löken skrev 2011-03-13 22:12:22 följande:
    Okej det känns ju bra... Eller ja, så bra det nu kan kännas i detta ämne ;)
    Kan man börja använda tampong efter ett tag eller är det binda som gäller?? Är som sagt inget stort fan av bindor :/
    Jag har hört att man ska vara försiktig med tamponger pga infektionsrisken. Att man inte ska använda tampong så länge man har avslag. Inte heller ska man bada, så det blir ju lagom kul att inte kunna bada under halva sommaren

Jag blödde kraftigt i ungefär en vecka, och sedan blev det mindre och mindre. Blödde totalt i ungefär 8 veckor men de sista två veckorna räckte det med trosskydd för mig.
    Men den första veckan var det förlossningens "blöjor" som gällde... mindre kul...
  • Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-03-13 22:12:22 följande:
    Okej det känns ju bra... Eller ja, så bra det nu kan kännas i detta ämne ;)
    Kan man börja använda tampong efter ett tag eller är det binda som gäller?? Är som sagt inget stort fan av bindor :/
    Tror inte att dom rekomenderar det pga. infektionsrisken. Men har ingen aning, någon annan kanske vet?
  • Kottemor
    Nojnen skrev 2011-03-13 22:27:48 följande:
    Kottemor: tänkte på en annan tråd jag är med i; "Vi som dricker hallonbladste". De som dricker detta te upplever att de blöder mindre, får kraftigare sammandragningar/värkar, kortare förlossning mm. Läs mer om detta på: www.re-fresh.se/catalog/product_info.php?prod...
    Ska genast gå in och kolla Tack för länken!
    Att blöda mindre hade varit en dröm
  • Mary

Jag blev lite sugen att prova hallonbladste sen efter vecka 35 efter att ha läst lite på den länken...

• isolande

Hejsan!

Jag har börjat fixa BB-väska och köpt upp mig på amningsBH, amningsilägg, kläder till bebisen, filt och lite annat smått och gott. Idag ska jag till BM och mäta magen. v.30 +4 är jag i nu.

Undrar om man får göra fler UL? ngn som vet?

• Kottemor
    isolande skrev 2011-03-14 08:49:41 följande:
    Hejsan!

Jag har börjat fixa BB-väska och köpt upp mig på amningsBH, amningsilägg, kläder till bebisen, filt och lite annat smått och gott. Idag ska jag till BM och mäta magen. v.30 +4 är jag i nu.

Det beror säkert på vilket landsting man tillhör.
    Jag tillhör Region Skåne och där görs två ultraljud. Men för 5 år sedan gjordes bara ett, och dom disskuterar nu att gå tillbaka till ett igen.
  • Lovelyness
    isolande skrev 2011-03-14 08:49:41 följande:
    Hejsan!

Här i Stockholm görs bara ett ultraljud som standard. Jag tycker faktiskt att dom kan erbjuda två, alla borde få se att bebisen växer som den ska och att alt ser bra ut inför förlossningen.

Nu ska jag gå iväg till BM Glad