Charlott29 skrev 2011-03-14 13:28:31 följande:
Tänkte höra med er som har två barn eller fler...
Jag väntar ju mitt andra barn nu och bebisen ligger ner med huvudet sedan några veckor tillbaka. Det som - kanske inte oroar mig men som är jäkligt obehagligt - är att det trycker på väldans mycket mer denna gången än med sonen. Det ilar och så ner i underlivet och det känns precis som bebisen är på väg ut (vilket den naturligtvis inte är) men känslan är sådan.
Funderar nu på om det är så enkelt att det beror på att det redan har legat en bebis där och "töjt" ut så att denna bebis liksom glider ner djupare tidigare?! Eller är jag helt ute och cyklar?
Hur har det känts för er andra?Måste bara höra: Blodtryck 55/110? Inte 155/110? Blev lite nyfiken, såg ut att vara väldigt lågt förstatryck?

Jag väntar nummer tre och det är helt annorlunda denna gången med känslan. Känns som bebisen är halvvägs ute ibland

och det ilar och trycker nedåt. "normalt" för oss omföderskor, så lnge det inte är intenvisa förvärkar med i bilden, fär då blir det nog en helt annan femma
Jag måste gnälla... jag är tokförkyld!! Förstår inte att en näsa kan producera så myket snuva! Hostar med, och det är inget skönt med denna gravidmage

Fasiken, låt det bli vår NU!!