• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Hiavatha

Kan ju lägga till att den handlar framför allt just om själva födseln inklusive förvärkar och allt.

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • FruganH

Tror jag håller på att bli knäpp. Fick bara en sån konstig känsla förut och den vägrar släppa. Började med en knepig känsla i magen. Inte ont eller bebisen som rörde sig, utan konstigt bara. Kan inte beskriva den.
    Det känns bara som att något är fel.
    Har känt bebisen röra sig, senast för några minuter sen, så det är säker ingen fara alls och jag har ju som sagt inte ont utan det känns "fel" bara. Börjar snart gråta...

Känns onödigt att åka in och kolla eftersom det som sagt inte gör ont eller något och eftersom bebisen rört sig. Ska ju till BM imorgon om inte annat. Behövde nog bara skriva av mig lite.
    Fasen att man ska behöva oroa sig hela tiden. Nu får man oroa sig resten av livet för det här lilla pyret!

• Miloxan
    FruganH skrev 2011-03-15 17:56:34 följande:
    Tror jag håller på att bli knäpp. Fick bara en sån konstig känsla förut och den vägrar släppa. Började med en knepig känsla i magen. Inte ont eller bebisen som rörde sig, utan konstigt bara. Kan inte beskriva den.
    Det känns bara som att något är fel.
    Har känt bebisen röra sig, senast för några minuter sen, så det är säker ingen fara alls och jag har ju som sagt inte ont utan det känns "fel" bara. Börjar snart gråta...

Känns onödigt att åka in och kolla eftersom det som sagt inte gör ont eller något och eftersom bebisen rört sig. Ska ju till BM imorgon om inte annat. Behövde nog bara skriva av mig lite.
    Fasen att man ska behöva oroa sig hela tiden. Nu får man oroa sig resten av livet för det här lilla pyret!
    De där känslorna är jobbiga!SJälv så har jag stuckit mig på en nål på jobbet idag.....tog bloprov på en patient...och stack mig...får svar på patientens blodprover imorgon så innan dess kan jag inte slappna av alls :( Patienten själv kan inte tala för om det finns blodsmitta eller ej.....
  • skalbagge

Hörrni, är det någon mer som känner att det knappt är möjligt att fortsätta jobba längre? Jag är så enormt trött, har varit täppt i näsan sen i oktober och känner att nu tar minsta lilla knäcken på mig.....känner mig tung i kroppen och i huvudet. VILL BARA SOVA!!!!

• Fröken Löken

Fröken Hanna:
    Jag är också supernojjig hela tiden... Säger aldrig det till någon men tankarna om att något skulle vara fel ligger som en mörk slöja över mig hela tiden :(
    har en del bekanta som vid denna tiden och framåt drabbats av både det ena och det andra... Jag vill ju tro och hoppas verkligen att allt kommer att gå bra men fan, kan inte släppa dessa hemska tankar ändå!! Som sagt, oron kommer att finnas där resten av livet... :)

• Miloxan
    skalbagge skrev 2011-03-15 20:17:32 följande:
    Hörrni, är det någon mer som känner att det knappt är möjligt att fortsätta jobba längre? Jag är så enormt trött, har varit täppt i näsan sen i oktober och känner att nu tar minsta lilla knäcken på mig.....känner mig tung i kroppen och i huvudet. VILL BARA SOVA!!!!
    Känner oxå såååååå...varit nästäppt sen i september och sover illa! Men räknar ner till 1 april då jag går hem på HP. Blir allt mer gråtmild och vilol ofta bara sätta mig ner och gråta!
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2011-03-15 20:17:32 följande:
    Jag förstår dig, jag skulle nog aldrig orka jobba nu. Känner mig hur tung som helst och är såå trött.

När era bebisar har hicka i magen hur snabbt hickar dom då? Jag känner vad jag tror är hicka någon gång varje dag men det är så korta mellanrum mellan hickorna att jag blir lite osäker. Jag kanske inte ska jämföra min egen hicka med bebisens i och för sig...
  • skalbagge
    Miloxan skrev 2011-03-15 20:20:27 följande:
    Känner oxå såååååå...varit nästäppt sen i september och sover illa! Men räknar ner till 1 april då jag går hem på HP. Blir allt mer gråtmild och vilol ofta bara sätta mig ner och gråta!
    Då jobbar vi lika länge till du och jag! Jag ska ha semester från 1 april, räknar ner!!!
  • skalbagge
    Lovelyness skrev 2011-03-15 20:21:55 följande:
    Jag förstår dig, jag skulle nog aldrig orka jobba nu. Känner mig hur tung som helst och är såå trött.

När era bebisar har hicka i magen hur snabbt hickar dom då? Jag känner vad jag tror är hicka någon gång varje dag men det är så korta mellanrum mellan hickorna att jag blir lite osäker. Jag kanske inte ska jämföra min egen hicka med bebisens i och för sig...
    Det är korta mellanrum när min lille hickar oxå, det är nog med all säkerhet hicka du känner.
  • Friida11

Hej tjejer :)

Hur är det med er bebis å hicka? Min hickar flera ggr per dag :)
    Det är mysigt men ibland hickar den jätte länge, det är väll ingen fara med bebbo om den hickar för mkt :P ?