• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Usch vilken jobbig natt jag har haft, vaknade mitt i natten av att jag hade värk i höger sida och kunde inte somna om, hur jag än låg så gjorde det ont. Nu verkar det ha försvunnit men jag får hoppas att det inte kommer tillbaka i natt, man har ju inte så jättemånga sätt man kan sova på längre...

• FruMadde4barnTätt

vad mycket fint  ni har köpt! Skrattande

jakeline
    vad härligt med bebissparkar i magen! jättefin video!

• Fröken Löken

Jag har också åkt på förkylning, snorig och huvudvärk :(
    Hoppas det går över snart!!!

Jag tänkte på det där med bindor, vad ska man köpa för några? Jag använder inte bindor i vanliga fall så jag känner mig lite lost där :/

Nu har jag i princip bara Skötbord kvar att fixa, sen tror jag att vi är hyfsat färdiga! Känns spännande!

En annan fråga, hur mycket skulle ni betala för en baby Björn bärsele, en pikku-ruu bärsjal och en babyvakt som är ca 6 år gamla? Får köpa detta av en känning men hon vill att vi bestämmer priset!

• skalbagge

Idag är det 50 DAGAR kvar till beräknad förlossningHjärta love it!!!!!!!

• Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-03-13 16:36:23 följande:
    Jag har också åkt på förkylning, snorig och huvudvärk :(
    Hoppas det går över snart!!!

Jag tänkte på det där med bindor, vad ska man köpa för några? Jag använder inte bindor i vanliga fall så jag känner mig lite lost där :/

Nu har jag i princip bara Skötbord kvar att fixa, sen tror jag att vi är hyfsat färdiga! Känns spännande!

En annan fråga, hur mycket skulle ni betala för en baby Björn bärsele, en pikku-ruu bärsjal och en babyvakt som är ca 6 år gamla? Får köpa detta av en känning men hon vill att vi bestämmer priset!
    Jag som har en benägenhet att blöda mycket vid mens och efter förlossning har köpt "nattbindor"
    Dom är lite tjockare och lite längre, med vingar är ett tvång enligt mig, så man kan fästa dom runt troskanten.

Det finns nog "riktiga" förlossningsbindor att köpa på apoteket om man vill köpa det.,
    Dom första dygnen kan man ha sjukhusets bindor (snarare blöjor), "låna" med några hem så du har om du åker hem tidigt efter förlossningen. Det som jag tyckte var bra med dom, var att dom hade en "stötdämpande" och mjukare känsla när man ska sätta sig Det gör ju ont ett par dagar efter förlossningen....  
  • mammaE2011

Jag har köpt Libresse 12 Super Wing MAXI som är 6mm tjock. (Libresse 12 Super Wing Invisible har samma färg på sin förpackning vilket jag tycker e dumt då man lätt kan ta fel sort). Tror dem kommer funka bra!

Vid vanlig mens använde jag Libresse 14 Normal Wing Invisible som är 3mm tjock och 24cm lång och har uppsugningsförmåga 4/6.

Libresse 12 Super Wing MAXI är 6mm tjock och 26cm lång och har uppsugningsförmåga 5/6.

Libresse 10 Goodnight är 6mm tjock och 32cm lång och har uppsugningsförmåga 6/6.

Ni som har fött barn tidigare: hur länge blöder man "extremt mycket" innan det avtar? Men det kanske är olika för person till person? 

• jakeline
    mammaE2011 skrev 2011-03-13 18:29:11 följande:
    Jag har köpt Libresse 12 Super Wing MAXI som är 6mm tjock. (Libresse 12 Super Wing Invisible har samma färg på sin förpackning vilket jag tycker e dumt då man lätt kan ta fel sort). Tror dem kommer funka bra!

Vid vanlig mens använde jag Libresse 14 Normal Wing Invisible som är 3mm tjock och 24cm lång och har uppsugningsförmåga 4/6.

Libresse 12 Super Wing MAXI är 6mm tjock och 26cm lång och har uppsugningsförmåga 5/6.

Libresse 10 Goodnight är 6mm tjock och 32cm lång och har uppsugningsförmåga 6/6.

Ni som har fött barn tidigare: hur länge blöder man "extremt mycket" innan det avtar? Men det kanske är olika för person till person? 
    jag tyckte inte att jag blödde så mycket utan klarade mig bra med super-varianterna och good night på nätterna, kanske en vecka med dem och sedan på vanliga när det avtog... Jag blödde inte så länge och fick min mens väldigt snabbt igen. Mindre roligt när man räknat med att vara av med den ett tag till. Blev jätteorolig först och ringde för att höra om infektion och grejor iom med snitt och så där... Men det visade sig vara vanlig mens ca 6 v efter förlossning
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maruid

Jag använde apotekets egna långa med vingar och bäst uppsugningsförmåga, det fungerade bra från första dagen tyckte jag. Även nattbindor med vingar vände jag någon gång och de gick utmärkt.

Blödde mindre än vad jag väntat mig och allt som allt i runt 25 dagar, bara några få dagar som det känndes rikligt och sedan började det avta lite i taget. Har i och för sig hört att det kan vara jätteolika för olika kvinnor och även med olika barn.

• Kottemor
    mammaE2011 skrev 2011-03-13 18:29:11 följande:

Jag tror jag har blött extremt mycket i knappt en vecka, sen hade jag avslag  i 8 resp 10 veckor.. kan säga att jag var rätt trött på det!
    Men nu är jag blödningsbenägen, andra blöder säkerligen inte lika länge som mig!!
  • Fröken Löken

Okej det känns ju bra... Eller ja, så bra det nu kan kännas i detta ämne ;)
    Kan man börja använda tampong efter ett tag eller är det binda som gäller?? Är som sagt inget stort fan av bindor :/