• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bellbar
    jakeline skrev 2011-03-12 22:22:37 följande:
    har fångat Bönan på video! :) jagochbonan.blogspot.com
    hihi, mysigt!! =) har också fångat mirakelängeln på video, tidigare har det varit såå svårt..! =)
  • Maruid
    Mary skrev 2011-03-14 08:34:02 följande:
    Jag blev lite sugen att prova hallonbladste sen efter vecka 35 efter att ha läst lite på den länken...
    Tror minsann att jag också ska prova.

Här är det segt och förkylt men idag ska jag ge mig på storstädning av köket med avfrostning av frys och det hela. Ska bli skönt att ha det gjort. Har också funderat på att hämta upp väskan som ska med till förslossningen från källaren men det har i alla fall inte blivit av än, vi får väl se under veckan.

Och nu börjar nerräkningen kännas tydligare. Bara två veckor kvar till nästa UL och lite minre än 70 dagar allt som allt om Gud vill. Börjar bli nervös måste jag säga.
  • Angi07

v.33 idag. och ska på ett  UL till  i v.36 , här gör man två UL. Här inte fixat nåt ännu, vi köpte bara barnvagnen. Det blir vårt femte barn så vi har saker från de andra barn, säng, kläder, filtar...

• TeosMamma

Trevlig ny vecka Skrattande

Jag funderar lite på olika saker nu när det börjr närma sig och passar på att fråga här... 
    Blöder man lika mycket fast man gjort snitt? Jag kommer troligast att få snitt så lite intresserad över vad skillnaden är om det blir någon.

Inte kunna bada pga ninfektionsrisken låter rimligt men ack så trist, älskar bada ute på sommaren, nåja, kanske det bara är typ första två månaderna? 

Tvättar ni alla bebisens nya saker, kläder, lakan etc.? Tänkte att det nog är stärkelse och annat i så det vore väl smartast?  

Är näsfrida det bästa för bebisens näsa eller går det lika bra  med liknande produkt? 

Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min har någon mer rörlig dag ,men sedan är det sååå lite, går och funderar på om det blir en väldigt lugn kille eller vad?  Läste att det ska bli mindre rörelse nu kring v.32 men tycker han varit så här hela tiden. 

Någon som anmält sig till gratisboxen baby to be som de gör reklam för här? Känns inget kul att lägga ut sitt personnummer på nätet...

Tips på bra babyövervakare till rimligt pris?

Ursäkta de många frågorna men vet att jag brukar få så bra svar här ;0)

Ha en underbar dag! Snart är det dags! Skrattande

• isolande
    TeosMamma skrev 2011-03-14 11:35:58 följande:

Jag funderar lite på olika saker nu när det börjr närma sig och passar på att fråga här... 
    Blöder man lika mycket fast man gjort snitt? Jag kommer troligast att få snitt så lite intresserad över vad skillnaden är om det blir någon.

Inte kunna bada pga ninfektionsrisken låter rimligt men ack så trist, älskar bada ute på sommaren, nåja, kanske det bara är typ första två månaderna? 

Tvättar ni alla bebisens nya saker, kläder, lakan etc.? Tänkte att det nog är stärkelse och annat i så det vore väl smartast?  

Är näsfrida det bästa för bebisens näsa eller går det lika bra  med liknande produkt? 

Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min har någon mer rörlig dag ,men sedan är det sååå lite, går och funderar på om det blir en väldigt lugn kille eller vad?  Läste att det ska bli mindre rörelse nu kring v.32 men tycker han varit så här hela tiden. 

Någon som anmält sig till gratisboxen baby to be som de gör reklam för här? Känns inget kul att lägga ut sitt personnummer på nätet...

Jag är en badkruka så mig gör det inget att man inte kan bada. Däremot är det ju inte så kul att gå i binda i bikinibrallorna om man vill sola, he, he...

Tvättar inte typ ofärgade frottetrasor och lakan, resten är begagnat och tvättat en massa redan Glad

Min bebis rör och sprattlar på sig fortfarande i v. 31, men det känns mer som att det är en boaorm än en liten fisk om man säger så.

Jag hämtade gratisboxen från Pampers i helgen på Babyland. Den innehöll 2 blöjor, en nappflaska, en reflex, våtservetter, babybadskum och en massa reklam. Blöjhinken hade inte kommit än, men den kan man hämta senare tydligen.
  • jakeline
    barbabelle skrev 2011-03-14 10:24:59 följande:
    hihi, mysigt!! =) har också fångat mirakelängeln på video, tidigare har det varit såå svårt..! =)
    det syns så himla väl nu... Igår hoppade hela jag när bönan fick in en karatespark i revbenstrakten, men maken hade som vanligt ögonen åt något annat håll... :P 

Jag tog den boxen förra gången och var mycket nöjd. I år  verkar det dock itne vara lika mycket i den. jag tror iaf att de behandlar uppgifterna som sig bör och det borde inte vara någon fara. 

Vi har en sådan nästuta typ, inte en som man suger med munnen utan man trycker på "kroppen" först och sedan för in toppen så suger den ut snoret. Den har funkat hyfast bra, tror dock att näsfrida är effektivare.

I början tvättade jag alla sonens nya kläder i Natural-tvättmedel innan han fick använda dem, men slutade med det efter något år, men höll mig till samma tvättmedel utan parfym och så... Nu kör vi på med vanligt tvättmedel, men kommer gå över till parfymfritt igen nu när Bönan kommer. 

Några svar iaf... :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Charlott29

Hej,

Dessvärre måste jag göra dig besviken och meddela att du blöder lika mycket avslag vid ett kejsarsnitt som vid en vanlig förlossning. Det är ju livmodern som drar ihop sig, därav avslaget. Jag snittades akut med min son och det var avslag i 8 veckor... däremot är det nog ganska individuellt hur mycket man blöder (oavsett kejsarsnitt eller vaginal förlossning), vissa är mer blödningsbenägna, andra mindre.

När avslaget slutat är det helt ok att bada igen

Jag tvättar bebisens nya saker, särskilt i början när man inte vet om den är överkänslig eller inte. Jag tvättade nog sonens nya kläder till dess han var 2 år eller liknande.

Näsfrida?
    Nä, något sådant har jag inte haft till sonen i vart fall... det enda jag köpte innan han föddes var en febertermometer

Min bebis är väldigt livlig och har varit hela tiden (v30 + 1 idag). Det sparkas och snurras så det faktiskt gör ont emellanåt. Bebis har legat med huvudet ner i mer än 3 veckor så det är finfina sparkar uppåt nu. Mest aktiv är den på nätterna då jag emellanåt inte ens kan sova, men på dagarna är den också ganska aktiv. Har läst att bebisarna ska börja lugna ner sig lite nu men det har inte min bebis riktigt förstått. Likadant var det med sonen, han var också ganska vild hela tiden. Precis som utanför magen så är ju alla barn olika, vissa är mer lugna och andra mer vilda. Det är ju små personer därinne, även om det är svårt att riktigt greppa

Jag har ännu inte hämtat ut babybox men kommer göra det, något bra kan man ju säkert alltid få.

Jag har inte haft någon babyövervakare med sonen och kommer inte ha det nu heller, så där är jag helt lost tyvärr.
  • EvaChristina

Usch idag känner jag mig trött på att vara gravid. Jag vill träffa det lilla knyttet nu. Eller inte nu (egentligen), men jag vill att de kommande sju-åtta veckorna ska gå fort.

Jag är så trött och orkeslös. Har inte kunnat sova pga kryp i benen och har samtidigt en massa som måste göras. Mitt uppe i flytt nu. Blir helt matt.

Klaga lite kanske hjälper.

Jag var hos bm idag.

Vecka 31+6
    Blodtryck 55/110 (exakt som förra gången)
    SF-mått 29 (något under normalsnittet nu, men fullständigt normalt försäkrade bm mig)
    Bebis hjärtljud 150 i genomsnitt (typ som det varit varje gång)
    Och bebisen låg som jag trodde med huvudet nedåt och rumpan uppe vid högra sidan om min navel.

Järn och socker kollades inte och jag slapp väga mig också

• Charlott29

Tänkte höra med er som har två barn eller fler...

Jag väntar ju mitt andra barn nu och bebisen ligger ner med huvudet sedan några veckor tillbaka. Det som - kanske inte oroar mig men som är jäkligt obehagligt - är att det trycker på väldans mycket mer denna gången än med sonen. Det ilar och så ner i underlivet och det känns precis som bebisen är på väg ut (vilket den naturligtvis inte är) men känslan är sådan.
    Funderar nu på om det är så enkelt att det beror på att det redan har legat en bebis där och "töjt" ut så att denna bebis liksom glider ner djupare tidigare?! Eller är jag helt ute och cyklar?
    Hur har det känts för er andra?

EvaChristina skrev 2011-03-14 13:14:39 följande:

Jag var hos bm idag.

Vecka 31+6
    Blodtryck 55/110 (exakt som förra gången)
    SF-mått 29 (något under normalsnittet nu, men fullständigt normalt försäkrade bm mig)
    Bebis hjärtljud 150 i genomsnitt (typ som det varit varje gång)
    Och bebisen låg som jag trodde med huvudet nedåt och rumpan uppe vid högra sidan om min navel.

Järn och socker kollades inte och jag slapp väga mig också

Måste bara höra: Blodtryck 55/110? Inte 155/110? Blev lite nyfiken, såg ut att vara väldigt lågt förstatryck?
  • EvaChristina
    Charlott29 skrev 2011-03-14 13:28:31 följande:
    Måste bara höra: Blodtryck 55/110? Inte 155/110? Blev lite nyfiken, såg ut att vara väldigt lågt förstatryck?
    Oj, jag vände på siffrorna. 110/55 ska det va!