TeosMamma skrev 2011-03-14 11:35:58 följande:
Trevlig ny vecka
Jag funderar lite på olika saker nu när det börjr närma sig och passar på att fråga här...
Blöder man lika mycket fast man gjort snitt? Jag kommer troligast att få snitt så lite intresserad över vad skillnaden är om det blir någon.
Inte kunna bada pga ninfektionsrisken låter rimligt men ack så trist, älskar bada ute på sommaren, nåja, kanske det bara är typ första två månaderna?
Tvättar ni alla bebisens nya saker, kläder, lakan etc.? Tänkte att det nog är stärkelse och annat i så det vore väl smartast?
Är näsfrida det bästa för bebisens näsa eller går det lika bra med liknande produkt?
Hur mycket rör sig era bebisar i magen nu? Min har någon mer rörlig dag ,men sedan är det sååå lite, går och funderar på om det blir en väldigt lugn kille eller vad? Läste att det ska bli mindre rörelse nu kring v.32 men tycker han varit så här hela tiden.
Någon som anmält sig till gratisboxen baby to be som de gör reklam för här? Känns inget kul att lägga ut sitt personnummer på nätet...
Tips på bra babyövervakare till rimligt pris?
Ursäkta de många frågorna men vet att jag brukar få så bra svar här ;0)
Ha en underbar dag! Snart är det dags!
Hej,
Dessvärre måste jag göra dig besviken och meddela att du blöder lika mycket avslag vid ett kejsarsnitt som vid en vanlig förlossning. Det är ju livmodern som drar ihop sig, därav avslaget. Jag snittades akut med min son och det var avslag i 8 veckor... däremot är det nog ganska individuellt hur mycket man blöder (oavsett kejsarsnitt eller vaginal förlossning), vissa är mer blödningsbenägna, andra mindre.
När avslaget slutat är det helt ok att bada igen
Jag tvättar bebisens nya saker, särskilt i början när man inte vet om den är överkänslig eller inte. Jag tvättade nog sonens nya kläder till dess han var 2 år eller liknande.
Näsfrida?
Nä, något sådant har jag inte haft till sonen i vart fall... det enda jag köpte innan han föddes var en febertermometer
Min bebis är väldigt livlig och har varit hela tiden (v30 + 1 idag). Det sparkas och snurras så det faktiskt gör ont emellanåt. Bebis har legat med huvudet ner i mer än 3 veckor så det är finfina sparkar uppåt nu. Mest aktiv är den på nätterna då jag emellanåt inte ens kan sova, men på dagarna är den också ganska aktiv. Har läst att bebisarna ska börja lugna ner sig lite nu men det har inte min bebis riktigt förstått. Likadant var det med sonen, han var också ganska vild hela tiden.

Precis som utanför magen så är ju alla barn olika, vissa är mer lugna och andra mer vilda.

Det är ju små personer därinne, även om det är svårt att riktigt greppa
Jag har ännu inte hämtat ut babybox men kommer göra det, något bra kan man ju säkert alltid få.
Jag har inte haft någon babyövervakare med sonen och kommer inte ha det nu heller, så där är jag helt lost tyvärr.