• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • isolande
    Nojnen skrev 2011-03-14 14:47:34 följande:
    Min lilla kille rör sig så in i bomben och särskilt på vissa tider. Man kan nästan ställa klockan efter honom!!

Behöver man något för att kunna hämta ut paketet från Pampers på Babyland?
    man behöver registrera sig på nätet och skriva ut en lapp. Gå in på babyland.se så hittar du info Glad
  • jakeline

har varit hos bm idag. :) allt såg bra ut! Nästa besök om tre veckor sedan blir det varannan vecka. 

Sammanfattning v 30+2: 
    Vikt: +3,8 kg sen inskrivning
    SF-mått: 29 cm
    Socker: 5,2
    Blodtryck: 112/68
    Hjärtslag: 143 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • EvaChristina
    mammaE2011 skrev 2011-03-14 15:06:34 följande:
    Låter konstigt att ditt SF-mått skulle vara under normalsnittet? Jag var hos BM förra fredagen och var då i vecka: 31+2 och mitt SF-mått var då 26,5 cm och min BM visade mig kurvan att den följer den precis som den ska. Man kanske inte kan utgå efter hur många cm den ligger på utan hur livmodern helt enkelt växer med tiden??? 
    Med "under normalsnittet" menade jag att jag inte längre var exakt mitt på den linje/kurva som bm visade mig på skärmen. Tidigare har jag legat direkt på den linje som är i mitten av normalspannet, nu var jag pyttelite under. Men det är ju fortfarande inom normalspannet.
  • Ewima

Charlotte29: Jag väntar mitt andra barn och har sen igår upplevt den känslan du beskriver väldigt starkt. Det trycker neråt och ilar längst ner plus en massa förvärkar vilket är helt nytt för mig. Nu känns det som att blygdbenet "särar" på sig. Kanske har bebis sjunkit ner, hmm

• maj09

Min första föddes i början av juni 2009 och även om jag älskar att bada vanligt vis, så saknade jag inte det alls den första sommaren med henne. Det var så mycket annat att tänka på. Jag blödde inte så mycket efter det att jag kommit hem, men jag blödde länge - närmare 8 veckor (iofs bara lite droppar de sista 3 veckorna). Amningen - om man nu planerar att amma - gör ju att man inte är sugen på att kasta sig i ett bad heller. Tuttarna ska ju hållas varma om det ska funka med amningen... Det blir säkert inget bad för mig i sommar heller..

• Mary

Jag har också, precis som flera andra, börjat känna ilande känslor neråt och även haft känslan av att bäckenet öppnar sig.... Är nu vecka 32+2. Intressant att många ofta har liknande upplevelser vid samma tidpunkt!

• Charlott29
    Mary skrev 2011-03-15 08:15:04 följande:
    Jag har också, precis som flera andra, börjat känna ilande känslor neråt och även haft känslan av att bäckenet öppnar sig.... Är nu vecka 32+2. Intressant att många ofta har liknande upplevelser vid samma tidpunkt!
    Ja verkligen intressant - dvs att många känner likadant vid ungefär samma tidpunkt. Det måste ju innebära att det är fullständigt "normalt" eller hur?!

Igår var jag helt sänkt, jobbade till 12 och sedan var det hem och vila. Kom egentligen inte upp från soffan på hela kvällen... jättejobbigt med denna trötthet. Somnade kl 21.30 och vaknade 7 imorse - fortfarande lika trött...
  • isolande

Var hos BM igår, v. 30 +5.

Hade lågt blodtryck 55/90, så jag måste tydligen dricka mer vatten.
    SF måttet var på 31, BM sa att jag har en lång bebis (hur man nu kan veta det...)
    Huvudet ligger neråt redan
    Vikten vet jag inte eftersom jag sagt ifrån att få reda på den, men hon sa att det är nollökning på mig så jag antar att jag ligger inom rimliga gränserTungan ute
    Hjärtslag 145
    blod och up ok

Känns så skönt att allt är bra med mig och bebisen.

• morotsland
    isolande skrev 2011-03-15 08:24:35 följande:
    Var hos BM igår, v. 30 +5.

Hade lågt blodtryck 55/90, så jag måste tydligen dricka mer vatten.
    SF måttet var på 31, BM sa att jag har en lång bebis (hur man nu kan veta det...)
    Huvudet ligger neråt redan
    Vikten vet jag inte eftersom jag sagt ifrån att få reda på den, men hon sa att det är nollökning på mig så jag antar att jag ligger inom rimliga gränserTungan ute
    Hjärtslag 145
    blod och up ok

Känns så skönt att allt är bra med mig och bebisen.
    Hjälper vatten mot lågt blodtryck? Jag har haft 90/55 hela graviditeten och jag dricker kopiösa mängder vatten, undrar hur lågt det skulle vara annars då...