• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • TeosMamma
    JosefineK skrev 2011-03-17 22:29:20 följande:
    Hej alla, visst var det vàl nàgon av er som hade fàtt havandeskapsfòrgiftning?
    Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
    Kul fòdelsedag detta blev! Flört
    Usch vad jobbigt! Hoppas allt går bra på sjukhuset och att du får vila och slappna av lite.  {#emotions_dlg.flower}

Vi var på första föräldrautbildningen igår, klart kul grupp, ser fram emot nästa gång Skrattande Nu känns det att det är allvar, snart kommer bebis... V.33 för mig Skrattande

ha en skön dag!
  • EvaChristina

Tycker det varit ovanligt lugnt i magen nu sedan igår morse. Visst känner jag lite rörelser, och hicka har jag känt några gånger, men inte de där kraftiga rörelserna som får magen att bölja fram och tillbaka. Har gått och blivit helt nojig nu så jag går och känner efter hela tiden nästan.

Är det fler som har dagar av jättemycket aktivitet som sedan följs av en väldig "slöhet" där inne?

• Lovelyness
    EvaChristina skrev 2011-03-18 12:03:17 följande:
    Tycker det varit ovanligt lugnt i magen nu sedan igår morse. Visst känner jag lite rörelser, och hicka har jag känt några gånger, men inte de där kraftiga rörelserna som får magen att bölja fram och tillbaka. Har gått och blivit helt nojig nu så jag går och känner efter hela tiden nästan.

Är det fler som har dagar av jättemycket aktivitet som sedan följs av en väldig "slöhet" där inne?
    Jag tycker min bebis rör på sig väldigt olika, vissa dagar känner jag honom mest hela tiden medan det är betydligt lugnare andra dagar
  • Kottemor
    JosefineK skrev 2011-03-17 22:29:20 följande:
    Hej alla, visst var det vàl nàgon av er som hade fàtt havandeskapsfòrgiftning?
    Var pà vanligt kontroll idag och jag kommer fà spendera hela morgondagen pà sjukhuset imorgon fòr provtagning och òvervakning dà det misstànkts att jag fàtt just detta. Svullnat upp òver en natt, hànder, fòtter, vader och ansikte tjocka som korvar, fàtt hògre blodtryck (har alltid haft normalt) och lite feber/svettningar. Kànns inte sà kul sàklart men àr glad att de vill hàlla mig under kontroll. Min gyn sa àt mig att packa vàskan om det blir sà att jag inte kommer hem igen innan fòdseln sà det har jag gjort nu ikvàll, kommer inte att ta med den imorgon bitti dock utan min sambo fàr isàfall àka hem och hàmta om jag fàr ligga kvar. Usch, kommer inte sova nàgot inatt om jag kànner mig sjàlv ràtt...
    Kul fòdelsedag detta blev! Flört
    Usch din stackare, hoppas att ni mår bra båda två!
  • FruMadde4barnTätt

Josefine K

vad jobbigt. hoppas allt går bra för er.

EvaChristina

är olika hur bebis rör sig, vissa dagar rör sig nog bebis mera och andra dagar lite mindre, men känner bebis varje dag.

har mycket sammandragningar här och det är jobbigt.
    känner sig så begränsad då magen gör ont hela tiden och jag kan inte göra någonting.
    Jag orkar inte göra så mycket, skulle vilja diska, plocka undan leksaker (barnen är för dåliga på att plocka undan) och damsuga och tvätta golvet, men jag kan inte, jag får så ont i magen.
    Tog precis soppåsen som var för tung, så fick jätteont i magen, så fått sätta mig ner ett tag.
    vi får ju myror i köket när vi inte är noggranna med disk och sopor och håller undan och sprayar hela tiden.
    har myrdosa som fungerar sådär.

Så jobbar mannen mycket extra och är trött när han kommer hem, och ska somna Tobias när han kommer hem i vagnen ( jag orkar själv inte gå ut med honom i vagnen).
    så behöver alla barnen och jag duscha och bada, vet inte om jag orkar bada dem själv idag.

Så ska vi packa för att åka till Göteborg till mina föräldrar då pappa fyller 50 år.
    3 timmar minst i bilen imorgon, får väl åka tidigt på morgonen och hoppas Tobias 1 år sover då, för annars blir han rastlös och tycker inte om att sitta fast och skriker.
    Har ju satt på sommardäcken på bilen, hoppas snön försvinner igen till imorgon.

Hoppas att de kan plocka bort alla prydnadsgrejor osv... när vi kommer annars blir det jobbigt med Tobias som ska pilla och klättra på allt och han är jättesnabb ( det är den åldern nu)
    har fått lägga ner alla stolar här, för annars klättrar han upp på bordet, han kan själv ställa upp stolarna nu, så passa och passa får man hela tiden.
    så stoppar han också allt i munnen, passa där också.
    han biter oss för han håller på att få många tänder nu.

hoppas det är lugnare i magen snart så jag kan göra lunch.

ska bli så skönt när bebis kommit ut, så man kan bli som vanligt igen. Hoppas bebis stannar ett tag till i alla fall.

• Fröken Löken

Min bebis har också lugnare perioder och jag känner också efter väldigt mycket!! Idag har den knappt gjort sig hörd alls!
    Men det är säkert så det ska va!

• Maruid
    EvaChristina skrev 2011-03-18 12:03:17 följande:

Har också en slö. Blev lite orolig här på förmiddagen då mini varken svarade när jag buffade eller drack iskall juice. Men när jag väl försökte ignorera det hela en stund och bara la mig för att titta på TV så vaknade h*n till och är nu i gungning igen. Jag tror det går upp och ner, ju mer bebisen utvecklas så skaffar den sig ockå mer personlighet och precis som vi kan dem nog vara piggare vissa dagar och tröttare andra.

Men ju mer veckorna går ju mindre intensiva blir rörelserna. Det finns ju inte så mycket utrymme att sparka ordentligt på längre. Den bullen jag bär omkring på har nu tagit vanan att sätta foten (tror jag) i ena sidan och trycker på så att magen ibland får helt märkliga former. Har också märkt att jag ofta får svar när vi sjunger så det testar vi ibland.
  • EvaChristina

Vad skönt att höra att det är fler som märker av slöa dagar inne i magen. Då är det säkert i sin ordning. Igår kväll blev jag så nojig så jag bad sambon lyssna efter hjärtat. Har turen att han relativt lätt brukar kunna höra det. Och jo, hjärtat galopperade på som vanligt så jag kunde somna lite lugnare. Ska försöka sluta noja nu så kommer säkert busfröt igång igen..

• jakeline

Min bäbis vaknar oftast till av kallt vatten, mat, sockerstinna kakor eller när jag ska sova. :P Glass är nog en hit kan jag tänka mig. :P 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Therre

Gud vad jag blir trött på detta jäkla piss väder, igår var de fint väder solen sken och värmde skönt snön och isen var helt borta från trotoarerna och cykelbanorna, sen vaknar man upp idag ser att de är målnigt som sjutton och hör hur dottern kommer in och säger att de faller ner en massa. kollar ut och ser att hon menar snön trodde först att hon mena regn men då brukor hon då inte säga faller. ställer mig upp för att gå på toa tittar ut en gång till och ser att de har kommit minst en decimeter snö och nu kan jag ju nästa lova att de snart är över 15cm snö här, JAG som var så glad över att våren äntligen var på väg:D och jag som var så glad när solen tittade fram, bara solen och den lilla värmen gjorde mig så glad och pigg, men nu är jag lika deppig och uttråkad som tidigare..:(

Jag är ju arbetslös just nu och eftersom att jag är de så är jag inskriven på ams, och gissa vad de har kommit fram till nu? jo de tycker att jag ska söka praktik... kul va? om man frågar mig så tycker jag att de är helt puckat och de menar att jag då ska vara på praktik till sista april då. är beräknad 7maj:S Jag blir galen på dem hur kan de tänka så?

blir på sämre och sämre humör för varje dag som går känns de som, blir känsligare och  känsligare, och grinar för ingenting, vad sjutton är de för fel på mina hormoner haha, kan fasen inte vara lätt för min sambo, han blir lika sur han då och de gör inte saken bättre i huvudtaget, han verkar inte förstå sig på mig alls längre och jag orkar inte förklara för han hela tiden, han är nästan suur redan när han kommer hem. Jag försöker vara glad men de är inte så lätt när de första han säger när han komer hem är typ - är du sur? nej men nu blir jag de bara för att du sa de. och sen är de kört i stort sett:S

ska försöka prata med honom om allt de här...

från de ena till de andra!

de här med att bäbisen rör sig, jag tycker inte att min rör sig så jätte ofta men jag tänker kanske inte så mycket på de heller, de är inga direkta värsting sparkar längre utan mer små buffar och den trycker och donar men inte så mycket mer än så, brukar känna den hicka på kvällarna.

har knykt sambons sida av sängen för där sover jag mycket bättre så nu för tiden känner jag mig mycket mer utvilad och ändå går jag upp mycket tidigare mellan 6-7 då ligger jag där klar vaken och kan inte somna om, men gud så långa dagarna känns då hehe..

nu ska jag upp till min mor och hjälpa henne att klippa klorna på hennes dryga hund:D

ha de bra allihopa...