• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Åsasåsa

Hej alla!

Någon mer som har ont i bröstkorg/revben? Man riktigt känner hur det trycker på där inne. Måste fått nån nerv i kläm för det gör nåt jävulskt ont, funderar nästan på att åka till akuten för jag kan inte stå upprätt ens och det känns som om jag 300 knivar i sidan. Fast å andra sidan, vad kan de göra?

• isolande
    Åsasåsa skrev 2011-03-16 09:49:24 följande:

Hej alla!

Någon mer som har ont i bröstkorg/revben? Man riktigt känner hur det trycker på där inne. Måste fått nån nerv i kläm för det gör nåt jävulskt ont, funderar nästan på att åka till akuten för jag kan inte stå upprätt ens och det känns som om jag 300 knivar i sidan. Fast å andra sidan, vad kan de göra?

här har du en till. Numera sitter all smärta däruppe. Blåmärken på insidan, tryckkänsla och obehag. Min BM sa att det inte är farligt, bara obehagligt...
  • Lovelyness
    Kottemor skrev 2011-03-16 08:54:38 följande:
    Vilka klipp, jag ska också beställa! Men jag velar lite på storleken på en fleecejacka, ska man ta en storlek större än man brukar tro? Den kommer ju användas i "valross-fasen" som min syster kallar det
    Haha valrossfasen, ja det är nog bäst kanske. Jag tog en storlek större och hoppas på det bästa
  • Åsasåsa
    isolande skrev 2011-03-16 09:55:55 följande:
    här har du en till. Numera sitter all smärta däruppe. Blåmärken på insidan, tryckkänsla och obehag. Min BM sa att det inte är farligt, bara obehagligt...
    Tråkigt att höra men samtidigt "skönt" att det är fler som är drabbade så att det inte är nåt allvarligt. Har haft ont ett tag men idag kom jag knappt ur sängen. Typiskt för mäklaren kommer ikväll och jag måste storstäda samt min sambo kommer hem sent så måste ta långpromenad med hunden också... men det kommer inte gå, det är som det är, bara gilla läget.

Har iaf "bara" 8 veckor kvar till Lill-fisen kommer :)

Drömde att vi skulle ha tvillingar men att min sambo hade det ena barnet i sin mage. När det var dags för honom att föda fick han 2 strykjärn på magen som gav elektriska stötar, för att barnet skulle mer eller mindre flyga ut. Och jag gick flera månader över tiden, det var väldigt orättvist minns jag att jag tänkte haha.
  • Kottemor
    Lovelyness skrev 2011-03-16 10:09:45 följande:
    Haha valrossfasen, ja det är nog bäst kanske. Jag tog en storlek större och hoppas på det bästa
    Jag tog det med   Hoppas det kommer passa.
    Jag hade egnetligen inte tänkt handla mer, men hittade en fleecejacka som jag kan ha nu under våren. Jag kan inte med att lägga flera hundratals kronor på en jacka som jag kommer använda under så kort tid.
    Kanske inte världens roligaste vår jacka men så får det bli iår Har inte BF förrens den 25 maj och kan omöjligt ha vinterjacka fram tills dess, haha!

Ja, valross-fasenär rätt bra namn, man känner sig nämligen mer eller mindre som en sådan
  • maj09
    Mary skrev 2011-03-16 07:21:17 följande:
    Jag har läst en bok av Gudrun Abascal " Att föda"... Den var bra tyckte jag! Gav stor förståelse av hela förlopppet... Rekommenderas :)
    Tänkte också skriva det! Det är en väldigt bra bok som jag vet har hjälpt många..
  • Jean
    Angi07 skrev 2011-03-16 08:32:47 följande:
    inga kläder passar längre, är i v.33 och mina mammabyxor är för trånga nu. Vill inte handla mera mammakläder när det inte är så mycket kvar, funderar på mjukis byxor eller nåt . Nån i samma sits?.
    Vaxte ur mina jeans for lite over en manad sen. Man kan ju undra varfor dom gor dom sa jakla skinny utan nan strech i nastan. Aldeles for tighta runt hoft, lar och nedre delan av magen. Skulle garna ge mig ut att shoppa nya men de ar ju knappast vart de for 6 veckor. Jag tittar in "vanliga" klader som klanningar att ha med tights. Men sa ska man ju tanka pa att de ska ammas forhoppningsvis sa da ska man ju ha easy access till boobisarna.. Inte latt inte. Sa mjukisbyxor is the shit I think! =)
  • Jean

Har ocksa de ganska obekvamt pa hogra sidan i midjan under revbenen dar mini's rumpa sitter, han ju legat i samma position i over 2 manader nu sa de kanns verkligen mer och mer. Inte sa mycke man kan gora dock. Grymt ont i hogra hoften om natterna och valdigt trott rygg. Men men.....

Har fatt san dille pa sotsaker att jag inte kan sluta..... Kommer behova kedjas till ett lopband nar han kommer ut. =0

• Hiavatha

Ja, det där med kläder är inte lätt. Jag köp på tights och långa tröjor typ. =)

Någon som har tips på vilken storlek i klänning man kan tänkas ha ca 2 månader efter BF? Jag ska nämligen vara brudtärna på min systers bröllop i början av augusti. Ni som har barn redan, hur snabbt gick ni ner det mesta i storlek på 2 mån?? Klänningen ska ju helst vara amningsvänlig med... :-/

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin