• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • gosensgos

Vecka 35 idag!

Idag är det precis  4 veckor kvar till inskrivning i Lund och sedan igångsättning.
    4 Veckor!!!
    Yehaa!  Lite läskigt känns det samtidigt dock, spännande läskigt.
    Krämprona är som många av er skriver tunga just nu.
    Illamående (Postafen igen)
    Möjlig magkatarr ska nu börja med Novalucol eller Gaviscon
    Trött trött trött
    Andfådd
    Tungt
    Svullna ben
    Humörsvängningar
    Men snart är vi klara för denna gången!
    Snart snart har vi våra knyten här! 

• Therre
    FruganH skrev 2011-03-19 21:16:11 följande:
    Är riktigt trött på att vara gravid måste jag säga. Är trött på att alltid ha ont någonstans, inte kunna sova, inte kunna göra saker, att svettas, att kläderna inte passar, hormonsvängningar, att må illa, ha halsbränna i princip konstant och att känna mig fet och svullen som en gris :( usch. Inte många positiva tankar här hos mig just nu....

Får sammanbrott allt oftare då jag bara gråter för att jag är så trött på allt.
    Skäller på och bråkar med maken. Stackarn har ju inte gjort nåt fel, men hormoner, smärta, trötthet och allt gör att det inte krävs mycket för att jag ska koka över nuförtiden.

Blev kanske rätt långt inlägg, men jag vet inte riktigt vem jag ska prata med om inte er. Pratar ju såklart lite med maken, han försöker ju trösta mig när jag är ledsen, men han förstår ju inte direkt. Han kommer oftast med kommentaren "nu är det ju inte lång tid kvar" men jag försöker att säga att 7 veckor (minst, lär ju säkert gå över med) är en evighet när man mår skit varje dag.. Fattar inte hur jag ska orka. Hur hemskt det än låter så önskar jag ibland att det hela skulle dra igång nu, så att det är över sen. Men jag vill ju såklart inte att något ska hända med vår bebis, så jag vet ju att det bästa är om den ligger kvar därinne. Men som sagt, vet inte hur jag ska kunna kämpa mig igenom 7-9 veckor till...
    Jag kan ju meddela att du är inte ensam, jag känner mig precis likadan. och tycker så synd om sambon emellanåt men som du säger de kommer ju aldrig förstå vad de är man går igenom eller hur de känns, så ibland tycker jag ändå att man har rätt att gnälla och vara trött och irreterad för de är jobbigt att vara gravid..

Idag ska jag till BM kl 10,30 är i vecka 33+1 idag så får se hur  allt ser ut, ska blir kul att höra bäbisens hjärtljud igen...
    ska duka undan frukosten nu sen fixa iordning lite och göra dottern klar för dagis, måndagar är nog den skönaste dagen för mig mig när de gäller dagiset iaf för då har hon gympa och de är i en gympa sal som ligger 50m från där vi bor så man behöver bara hålla lite koll i fönstret och sen gå utanför dörren i stort sett så plockar de upp henne och går in och byter om, så då slipper jag gå till hennes dagis först, och idag är de ganska skönt eftersom att jag ska till BM och de är en bit att gå sen ska jag gå till djuraffären och köpa lite möss och råttor till ormarna som ska ha käk idag så jag får en jäkla promenad idag iaf...

Nu börjar jag bli lite gladare igen eftersom att den där snön smälte bort dagen efter att den kom eftersom att de blev så varmt sen, inte de finaste vädret idag men de är iaf plusgrader ute, dock så blåser de en hel del här så de är ju inte så skönt tyvärr...

7 veckor kvar nu ungefär innan bäbis kommer:D spännande, men tiden får gärna gå lite snabbare...
  • Angi07

hej till alla! jag läser vad ni skriver och vi är flera som har det jobbigt just nu, är i v.34 och det känns somjag inte orkar mera. Har lågt blodtryckt så jag mår inte bra när jag måste resa mig upp eller bara gå, jobbigt förstoppning, andfådd, kramp i benen, illamående, jobbiga Sd men vi är där snart!

• jakeline

Wohooo! *studsar så gott en höggravid kvinna kan* jag har vunnit en bärsjal!  http://jagochbonan.blogspot.com/2011/03/jag-vann.html

Jag är nog en av de få som faktiskt mår helt okej! :P Visst, det börjar bli tungt, men så länge jag får sova så mår jag bra. I natt har jag dock vaknat med obehagskänslor, tyckt att jag itne kunnat andas och diverse andra knasiga tankar som virvlar i huvudet när man sover. :P Men annars är det helt okej. 

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • FruganH

Tack för alla kommentarer. Förstår att jag inte är ensam om att må dåligt eller ha det tungt och jobbigt nu, men som ni säger får vi kämpa på helt enkelt. Det finns ju inte så mycket annat vi kan göra.
    Ska försöka fixa lite lunch nu och sen försöka få lite sömn. Nattsömn finns ju knappt på kartan längre tyvärr..
    Sköt om er allihopa!

• tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 10:50:04 följande:
    Wohooo! *studsar så gott en höggravid kvinna kan* jag har vunnit en bärsjal!  jagochbonan.blogspot.com/2011/03/jag-vann.htm...

Jag är nog en av de få som faktiskt mår helt okej! :P Visst, det börjar bli tungt, men så länge jag får sova så mår jag bra. I natt har jag dock vaknat med obehagskänslor, tyckt att jag itne kunnat andas och diverse andra knasiga tankar som virvlar i huvudet när man sover. :P Men annars är det helt okej. 
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
  • Maruid

Jag mår också ganska okej. Har sovit lite bättre några nätter och känner att jag får saker gjorda på dagtid. Har storstädat köket förra veckan och denna veckan ska jag ge mig på badrummet. Fick också hämtat upp väskan som jag ska ha med på förlossningen, dock kommer den ju inte vara färdigpackad på länge än men jag har den framme i alla fall.

Så fysiskt är det väl lite tungt och jag har nog har fått magkatarr eller något liknande men trots allt ganska okej måste jag säga. Försöker intala mig själv att det kunde varit så mycket värre då det känns jobbigt.

Dock är jag bara i 31+2 idag så jag kanske inte har kommit till det där värsta än. Får väl se hur man mår de kommande veckorna.

• Hiavatha
    tove83 skrev 2011-03-21 11:15:25 följande:
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
    Jag tänkte just att ALLA andra kan väl inte gå runt och må illa, för det gör inte jag heller. Jag började känna att jag var helt onormal, he he
    Lite ont i svanken e klart jag får om jag står/går länge för magen börjar ju bli så tung nu, men annars inte mycket att klaga på faktiskt Solig
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • tove83
    Hiavatha skrev 2011-03-21 12:13:37 följande:
    Jag tänkte just att ALLA andra kan väl inte gå runt och må illa, för det gör inte jag heller. Jag började känna att jag var helt onormal, he he
    Lite ont i svanken e klart jag får om jag står/går länge för magen börjar ju bli så tung nu, men annars inte mycket att klaga på faktiskt Solig
    klart man är lite stel å jävlig men det går ju!! har nu sopat ute på gatan då han som sopar upp allt grus kom...antar att våren är här då??
    sedan så har jag roat mig med att plocka hundbajs i trädgården,börjar bli jobbigt att böja sig nu;))