• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Kottemor

usch jag är så onyttig, har sug efter allt som innehåller socker! Kanelbullar är min stora last just nu, och jag vill verklgien stå emot, men jag bara kan inte! Skäms 

Idag har jag städat av nedanvåningen och dammsugat+torkat golven jag blev helt slut efter det och fick lägga mig på soffan och vila en stund. Jag har en hemsk förkylning nu igen med hosta och snuva, båda barnen är hemma med samma, dom fick roa sig med att slappa framför en film. Inte för dom klagade men det känns ruttet att inte orka som förr.
    Jag är vanligtvis så energisk, en riktigt myra med massor med saker på gång. Nu är jag bara en sköldpadda med en massa tung last på skalet.. haha!

Nej jag längtar verkligen efter lite värme och sol som kan ge en extra energi
    Tänk riktigt härliga varma vårvindar, fågelkvitter, surrande småkryp, knoppar som brister och gräset som börjar bli grönt... *drömmer mig bort*

• Charlott29

Hej hopp,
    Jag kommer fortfarande i mina mammabyxor men det börjar ju strama lite såklart. Jobbar i 5 veckor till och hoppas att kostymbyxorna funkar så länge När jag har möten har jag dem med top och kavaj (ej gravidkavaj, kör uppknäppt). När jag inte behöver vara mötesklädd på jobbet så kör jag HM:s gravidtaights (som är både sköna och billiga) tillsammans med gravidtröjor/skjortor/klänningar. Har köpt upp en garderob som funkar och kan matchas tillsammans. Men för cirka en månad sedan bestämde jag mig för att inte köpa en pinal till Topar och sånt köper jag vanliga, funkar fint så länge de inte är alltför korta i modellen och funkar ju efteråt också. Nu är det ju ganska bra mode också tycker jag, mycket klänningar som är skurna under bysten och då funkar det ju både nu och i sommar när man har lite "sladdermage"
    Har haft tur denna graviditeten, har inte gått upp så mycket hitills (bara 4 kilo) och allt har satt sig på magen så det är ju tacksamt trots allt.

Var hos BM idag, så här såg det ut för mig:
    Vecka: 30+3
    Blodtryck: 140/70
    Magmått: 29
    Järnvärde: 118
    Hjärtljud Bebis: 135-140
    Vikt: +4,1

Nästa gång jag ska dit är om 2 veckor och då börjar de mäta CTG-kurva också, sedan ska jag gå 1 ggr/vecka hos BM sista veckorna.

Hon tog också odlng på mig eftersom jag tycker jag har så mycket flytnngar. Vet att jag hade det med sonen också men minns nte hur de såg ut. Funderar mycket på det så BM tyckte det var lika bra att ta en odlng så jag slipper fundera Urinprovet visade i vart fall inga konstigheter så det är säkert bara vanliga gravidflytningar

Frågade också om vad vi har ventilerat i detta forumet angående "tryck" neråt och om det har något med att göra att det inte är första barnet, och mycket riktgt. Vi är ju lite "uttöjda" och kroppen är mer med på noterna varför bäckenet kanske luckras upp något tidgare. Har man då en bebis som ligger med huvudet neråt och trycker på så kan det kännas ganska rejält enlgt BM. Hon sa dock angående de sammandragningar jag har börjat få att så länge de "bara" är obehagliga och inte gör ont samt inte är regelbundna så är det ingen fara. HOn sa att om jag är ute och promenerar och jag får sammandragnngar så ska de försvinna om jag sätter mig ner och vilar.
    Det gör det hos mig, och de gör inte ont - är bara obehagliga - så jag är nöjd med det svaret och inser att det hör till graviditeten

Idag är det 56 dagar till jag får träffa min bebis - eller exakt 8 veckor

• mammaE2011
    Lovelyness skrev 2011-03-16 14:24:51 följande:
    Ni som har gjort eller tänker göra egna barnvagnsmobiler eller ni som bara har allmänt koll på läget Flört Vet ni var man kan hitta såna där ringar man fäster mobilen i på själva barnvagnen? Jag kan verkligen itne ens komma på vad jag ska söka på för ord...
    jag var på Babyland och där hade dem sådana! Säljes i 2-pack. Tror ett pkt kostade 49:-
  • skalbagge

JAg läser just nu boken  "föda utan rädsla". Verlar väldigt bra och min kompis som jag lånat den av rekomenderade den varmt och sa att den hjälpte henne otroligt mycket under förslossningen.

• Fröken Löken

Jag har också det där obehagliga att hela bröstkorgen trycks uppåt, känns skitläskigt!! Fick det första gången förra veckan när jag var tokförkyld så jag var först orolig att det var lunginflammation!! Men det verkar inte så med tanke på att jag inte är den enda och jag tror det gör mkt ondare!

Trött är jag med, just som ni beskriver, helt slut i kroppen... Efter jobbet är det vila som gäller annars är jag inte människa!

Har fruktansvärd halsbränna oxå, nästan så att tabletterna knappt hjälper, antar att det oxå är bebisen som pressar på!

Men det ska ju lätta så fort bebisen sjunker ner har jag läst! Efter regn kommer solsken!

• gosensgos

Åhh vad härligt!! Tiden går framåt och snart är det dags för våra majbäbisar att titta fram!!
    Tänk att vi har gått så länge med våra magar nu!?
    Jag är i vecka 33+3 (34)  och kommer bli igångsatt vecka 38.
    Lite drygt 4 vckor kvar bara!!
    Spännande!
    Svårt att andas har jag haft sedan mitten av december och står snart inte ut längre.
    *Bokade gravidmassage igår där det konstaterades att jag hade otroligt spända kmuskler just i det område där det går nerver som påverkar diafragman.  MAsserades där och mådde för ett ögonblick fruktansvärt dåligt.  Blev lite bätrre och känns kanske ngt bättre idag.  Ska dit igen på fredag.  
    Massösen sa att det kan vara olika anlendingar, en eller flera samtidigt:  
    Att det är trångt
    Att hormoner påverkar diafragman  
    Eller som i mitt fall otroligt spända och svullna muskler som utgör nervpåverkan.
    Hoppas komma till rätta med detta snart för det är svårt att sova på nätterna när man inte kan ligga ner för att man inte får luft.
    Besök hos BM förra veckan
    Allt ser bra ut.

SF mått 31
    blodtryck 115/80
    fosterljud 135
    viktuppgång 7kg
    Bebis Emil har fixerat sig!!!
    Jag är nu trött trött.  Orkar lite i taget och måste sedan vila.  Skönt att faktiskt lyssna på kroppen.
    Nu ska jag göra mig i ordning, ska träffa Emils nyfödda kusin, 4 dagar gammal Nelly.
    Får lukta och gosa med denna bebis så länge
    Ha en skön solig "vår"(?)dag!! 

• Therre

Jag ska till BM på måndag jag. Just nu sitter jag och tittar på snövit tillsammans med min dotter sen ska vi gå på en liten promenad i detta underbara väder, solen skener och solen värmer en aning...

Fick mail från tyskan idag ang de här med vagnen, eftersom att jag sa att jag inte hade möjlighet att vänta på vagnen som jag hade beställt från henne för att de inte skulle hinna komma innan bäbisen var beräknad så sa jag ju att jag ville ha pengarna tillbaka ist då. Och i mailet som jag fick av henne nu skrev hon att jag självklart skulle få tillbaka mina pengar men hon skrev också nånting om jag kunde ge henne IBAN och BIC, så till min fråga vad sjutton är de?

känns jäkligt bra att hon har sagt att jag ska få tillbaka mina pengar iaf:D

• Hiavatha
    Therre skrev 2011-03-17 09:04:32 följande:
    Jag ska till BM på måndag jag. Just nu sitter jag och tittar på snövit tillsammans med min dotter sen ska vi gå på en liten promenad i detta underbara väder, solen skener och solen värmer en aning...

Fick mail från tyskan idag ang de här med vagnen, eftersom att jag sa att jag inte hade möjlighet att vänta på vagnen som jag hade beställt från henne för att de inte skulle hinna komma innan bäbisen var beräknad så sa jag ju att jag ville ha pengarna tillbaka ist då. Och i mailet som jag fick av henne nu skrev hon att jag självklart skulle få tillbaka mina pengar men hon skrev också nånting om jag kunde ge henne IBAN och BIC, så till min fråga vad sjutton är de?

känns jäkligt bra att hon har sagt att jag ska få tillbaka mina pengar iaf:D
    IBAN och BIC numren behöver hon eftersom hon ska sätta in pengar från ett annat land. Du kan säkert hitta dem på din internetbank, eller i dina bankpapper du fick när du startade kontot, eller såklart bara fråga på din bank Lycka till! Hoppas du får dina pengar snart!
    Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • Kottemor

Då är man i v.31 (30+0) idag, skönt, men tycker det är så segt!

Men det går väl snabbare framöver nu, tätare kontroller hos BM gör att det känns som det går snabbare.
    På måndag ska jag på vanligt BM besök, sen är det dax för UL 2 den 6 april, det tråkiga är bara att den enda tiden dom hade och min man kan inte vara med
    Han har ett viktigt möte och kan troligtvis inte strunta i att närvara på det. Förskökte ringa och ändra tiden hos BM, men det gick inte, dom hade inget ledigt!

Tycker det känns så ledsamt att mannen inte kan vara med...

• Jean
    Kottemor skrev 2011-03-17 09:26:54 följande:
    Då är man i v.31 (30+0) idag, skönt, men tycker det är så segt!

Men det går väl snabbare framöver nu, tätare kontroller hos BM gör att det känns som det går snabbare.
    På måndag ska jag på vanligt BM besök, sen är det dax för UL 2 den 6 april, det tråkiga är bara att den enda tiden dom hade och min man kan inte vara med
    Han har ett viktigt möte och kan troligtvis inte strunta i att närvara på det. Förskökte ringa och ändra tiden hos BM, men det gick inte, dom hade inget ledigt!

Tycker det känns så ledsamt att mannen inte kan vara med...
    Min man missade ett UL i tisdags och ett forra mandagen nar jag fick aka in akut pga smarta. Jatte trist! Han var ganska besviken.... =( Vet hur de kanns.