• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • JosefineK

Hej allihopa, gulliga ni àr!
    Varit pà sjukhuset hela dagen och tagit blod- och urinprov plus legat kopplad i en timme till en apparat som màter bebis hjàrtljud (CTG?). Allt verkar àn sà lànge ok och under kontroll men jag màste gà och màta blodtrycket varje dag (tur vi har ett apotek dàr de gòr det rakt òver gatan) och upprepa alla prover om 10 dagar.
    Det verkar inte vara utvecklad havandeskapsfòrgiftning ànnu men troligtvis pàvàg att bli. Fàtt blodtryckssànkande medicin och vàtsedrivande. Har samlat pà mig ca 10 kg vàtska tydligen... Gyn sa att eftersom jag àr i 34 veckan sà skulle vi inte oroa oss fòr àven om det skulle blomma upp och man blir tvungen att plocka ut bebis sà àr han ju i princip "fàrdig" och risken fòr komplikationer àr liten.
    Nu blir det till att vila och frossa i omega3! Glad
    Trevlig fredagskvàll tjejer

• Maruid
    JosefineK skrev 2011-03-18 21:58:17 följande:
    Varit pà sjukhuset hela dagen och tagit blod- och urinprov plus legat kopplad i en timme till en apparat som màter bebis hjàrtljud (CTG?). Allt verkar àn sà lànge ok och under kontroll men jag màste gà och màta blodtrycket varje dag (tur vi har ett apotek dàr de gòr det rakt òver gatan) och upprepa alla prover om 10 dagar.
    Det verkar inte vara utvecklad havandeskapsfòrgiftning ànnu men troligtvis pàvàg att bli. Fàtt blodtryckssànkande medicin och vàtsedrivande. Har samlat pà mig ca 10 kg vàtska tydligen... Gyn sa att eftersom jag àr i 34 veckan sà skulle vi inte oroa oss fòr àven om det skulle blomma upp och man blir tvungen att plocka ut bebis sà àr han ju i princip "fàrdig" och risken fòr komplikationer àr liten.
    Skönt att höra att allt är väl med er båda! Njut av fredagskvällen!
  • Lovelyness
    JosefineK skrev 2011-03-18 21:58:17 följande:
    Vad skönt att det är under kontroll än så länge, och bra att dom kollar varje dag så du slipper oroa dig i onödan!
  • maj09

Jag har börjat bli lite nervös inför förlossningen. Har inte funderat så mycket på den under den här graviditeten, utan har mest tänkt att det gick bra förra gången och att jag säkert ska fixa det lika bra igen, men nu minns jag att att det trots allt var ganska "oskönt" förra gången. Har nog ganska hög smärttröskel, men känner plötsligt mig skitorolig för att jag snart kommer att ha så ont igen. Innan har jag längtat efter att tiden ska gå, men nu blir jag nervös då jag tänker på hur lite tid det är kvar. 2 månader går ju hur fort som helst! Förhoppningsvis känner jag mest att jag vill få det gjort när förlossningsdatumet närmar sig, men nu känns allt både avlägset och skrämmande nära...

I helgen ska jag börja packa BB-väskan...

Fattar ni att våra bebisar snart kommer??

• TheLove
    barbabelle skrev 2011-03-18 19:26:17 följande:
    Idag går jag in i vecka 34! GravidSolig

Inatt eller imorse vid 03.30 tiden blev jag skraj så fort jag inte kände bebisens rörelser, då h*n oftast brukar röra på sig när jag ska gå på toaletten eller lägga mig igen. Så buffade jag x antal gånger, drack vatten, inget av dem hjälpte så efter ca 5 minuter så vaknade h*n till och buffade tillbaka. Huuaaa, gissa om att jag blev skraj. Jag som annars är så van vid att h*n rör på sig eller buffar eller ja någonting iallafall som får mig att känna mig lugn. Men nu måste jag också inse att det faktiskt kan gå upp och ner, vissa dagar kan h*n vara piggare eller tröttare. Och så blir det ju mindre plats för varje vecka som går för bebisen. Glad

Ska till MVC nu på måndag och det ser jag såå fram emot! Får väl se hur det blir med SF måttet, om jag ska behöva gå på TUL igen eller inte. Hoppas allt är som det ska och att jag ligger emellan 30-31 cm (sf måttet).

Har beställt barnvagn i söndags! Det blev en Jumper X 3 in 1, svartfärg, och hoppas jag blir nöjd med den, då den enbart säljs på affärer i Umeå och i Lund. Beställde den via internet  pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-bar.../

Ville ju ha lufthjul på alla fyra och då svängbara framhjul... Så hoppas vi innerligt att vi blir nöjda med vagnen! Drömmer
    Jag tror det är en sån vagn som min svägerska har... Den tar ganska stor plats ihopfälld (får inte plats i bagaget på vår bil vilket båda våra vagnar gör (har en liknande den ni beställt och en emmaljunga-look-alike)

MEN den är såå skön att köra. Visst går det inte så bra i massvis med snö men den funkar när det är lite snö, den funkar i grus och jag tror även att den borde funka i skogen.
    Vår vagn som liknar er har mindre, gummihjul fram vilket gör den omöjlig att köra i skog eller snö men det funkar i grus...

Tror ni gjort ett bra vagnval :)
  • TheLove

Jag börjar fatta att Wilgot snart kommer. Har börjat få massvis med sammandragningar och känner hur det trycker ner mellan benen. (inte roligt)

Känner även någonting som sipprar väldigt väldigt lite... Vet inte om det är fostervatten eller väldigt vattniga flytningar men det är så ytte pytte lite att de inte tycker att jag ska komma in och kolla det.

Ringde nämligen förlossningen igår och de sa åt mig att vila, gick inte sitta upp eftersom jag fick massa sammandragningar av det då jag intog liggläge i soffan från kl 16 igår. sammandragningarna lugnade sig men blev kraftiga igen frammåt kvällen men tänkte att jag skulle sova och lugnar det sig inte ringer jag igen. Somnade direkt men vaknade några gånger med sammandragningar, kunde dock somna om igen rätt snabbt. Nu sen jag vaknade (kl 7) har jag kanske bara haft 5 sammandragningar och de gör inte ens ont idag vilket de gjorde igår... Tack för man har fått lära sig profylaxandning på vattengympan i alla fall... Behövs vid dessa sammandragningar som jag hade igår.

Det som gör mig orolig med detta är att vattnet gick i V.34 med sonen och nu är jag bara i V.31... Det är för tidigt... :(

• Lovelyness

Det känns så konstigt att vi nu för tiden sitter och pratar om tecken på förlossningsstart, var det inte typ igår vi ville komma förbi den där vecks 12!?

Igår när min bebis hickade i min mage slog det mig att vår bebis verkligen ligger där inne och hickar, en helt sjuk känsla. Som jag har sagt förrut så fattar jag nog inte riktigt att det faktiskt finns en bebis där inne men ibland slår det mig liksom.

• Maruid

Haha, den känslan uppdagade sig här igår också. Då la jag mig helt plant direkt på golvet och insåg att man tydligt kan se konturerna av bebisen. Min man såg helt chockad ut och frågade "vad är det för bulle där". Ja, det är ju liksom bebisens rumpa. Då insåg man med all tydlighet att där är någon där inne Skrattande

• Åsasåsa
    barbabelle skrev 2011-03-18 19:26:17 följande:
    Idag går jag in i vecka 34! GravidSolig

Inatt eller imorse vid 03.30 tiden blev jag skraj så fort jag inte kände bebisens rörelser, då h*n oftast brukar röra på sig när jag ska gå på toaletten eller lägga mig igen. Så buffade jag x antal gånger, drack vatten, inget av dem hjälpte så efter ca 5 minuter så vaknade h*n till och buffade tillbaka. Huuaaa, gissa om att jag blev skraj. Jag som annars är så van vid att h*n rör på sig eller buffar eller ja någonting iallafall som får mig att känna mig lugn. Men nu måste jag också inse att det faktiskt kan gå upp och ner, vissa dagar kan h*n vara piggare eller tröttare. Och så blir det ju mindre plats för varje vecka som går för bebisen. Glad

Ska till MVC nu på måndag och det ser jag såå fram emot! Får väl se hur det blir med SF måttet, om jag ska behöva gå på TUL igen eller inte. Hoppas allt är som det ska och att jag ligger emellan 30-31 cm (sf måttet).

Har beställt barnvagn i söndags! Det blev en Jumper X 3 in 1, svartfärg, och hoppas jag blir nöjd med den, då den enbart säljs på affärer i Umeå och i Lund. Beställde den via internet  pyretosnackan.se/barnvagnar/tako/jumper-x-bar.../

Ville ju ha lufthjul på alla fyra och då svängbara framhjul... Så hoppas vi innerligt att vi blir nöjda med vagnen! Drömmer
    Har också den vagnen, den känns jättebra. Men de tog ganska lång tid på sig att skicka alla saker.
  • gosensgos
    Miloxan skrev 2011-03-17 19:21:05 följande:
    Låter som en dröm att få bli igångsatt i v 38..men blir det inte en april-bebis då? :) Hoppas allt går bra för dig med massagen :)
    Jo det blir en aprilbebis då.  Ca 18-20 april.  Men det visste vi inte från början och ville inte byta grupp bara därför. Han är ju fortfarande beräknad till v 38.
    Massagen gick kanon och äntligen känns andningen något lättare.  Det blir ett besök nästa vecka också