• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 11:15:25 följande:
    här är en till som mår helt ok....men det kommer väl??
    bara jag får vila en liten stund mitt på dagen så är det helt ok!! sover bra, igår började jag tvätta alla barnkläder,så det är väl min prio,å så ska min hund ha valpar vilken dag som,längtar som en tok att få sniffa på lite valpar;))

Gratis Jakeline!!
    åh vad mysigt med valpar! Nästan lika mysigt som bebisar! :P Vad har ni för hund? 

Haha, jag mådde faktiskt helt okej hela förra graviditeten, även om det var tungt på slutet. var väldigt lättirriterad kommer jag ihåg, de där sista veckorna iiaf, så det kanske kommer :P  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 12:20:15 följande:
    åh vad mysigt med valpar! Nästan lika mysigt som bebisar! :P Vad har ni för hund? 
    jag föder upp bostonterrier;)) underbara hundar!! alltid glada och väldigt keliga!

www.kennelyouandme.se/
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 12:26:00 följande:
    jag föder upp bostonterrier;)) underbara hundar!! alltid glada och väldigt keliga!

www.kennelyouandme.se/
    åh jag tycker de är sååå söta! Fast lite små... har rottis själv... :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • tove83
    jakeline skrev 2011-03-21 12:32:04 följande:
    åh jag tycker de är sååå söta! Fast lite små... har rottis själv... :P 
    är uppvuxen med stora hundar,och tycker inte att det är nån skillnad faktiskt...tar minst lika mycket plats och uppmärksamhet, och väldigt smidiga att ha med sig;)) charmar alltid folk...valde mellan boston och amstaff faktiskt!!
  • jakeline
    tove83 skrev 2011-03-21 12:34:36 följande:
    är uppvuxen med stora hundar,och tycker inte att det är nån skillnad faktiskt...tar minst lika mycket plats och uppmärksamhet, och väldigt smidiga att ha med sig;)) charmar alltid folk...valde mellan boston och amstaff faktiskt!!
    haha det är nog sant. :P Jag är uppvuxen med pissråttor, dvs Irländska settrar... Lite lagom spattiga men mysiga ändå... :P Men så träffade jag maken och vovven hängde med. Så det blev en rottis. Nu är han ju gammal, blir 11 i sommar så vi får se hur länge han hänger med och om det blir någon hund efter det. 
  • FruMadde4barnTätt

jakeline

grattis till sjalen!

tove 83

vad roligt med valpar!

• FruMadde4barnTätt

har packat färdigt BB väskan! har bara några saker kvar som jag får ta då det är dags att åka in.
    Har mycket sammandragningar och ont i magen, så bebis kommer säkert tidigare och fort går det ju.

vet inte hur vi ska göra med barnvakt, har ju rätt långt till sjukhuset och vill ju gärna hinna fram till sjukhuset innan bebis kommer.

hur gör ni andra som redan har barn, någon som passar era barn när det är dags?
    har ni långt till sjukhuset? själv så har vi ca 45 minuter eller mer beroende på trafiken.

skönt att ha köpt det mesta redan! är ju 4:e barnet här, så är skönt att ha allt i ordning, och det kan ju vara  jobbigt med amning och sömnen i början och man är trött.

• jakeline
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-21 13:53:34 följande:
    har packat färdigt BB väskan! har bara några saker kvar som jag får ta då det är dags att åka in.
    Har mycket sammandragningar och ont i magen, så bebis kommer säkert tidigare och fort går det ju.

vet inte hur vi ska göra med barnvakt, har ju rätt långt till sjukhuset och vill ju gärna hinna fram till sjukhuset innan bebis kommer.

har ni långt till sjukhuset? själv så har vi ca 45 minuter eller mer beroende på trafiken.

skönt att ha köpt det mesta redan! är ju 4:e barnet här, så är skönt att ha allt i ordning, och det kan ju vara  jobbigt med amning och sömnen i början och man är trött.
    vi har inte riktigt kommit så långt ännu. Vi också ca 45 min till BB. Problemet är att vi inte direkt pratar med min pappa som bor närmast. Men barn- och hundvakt lär vi behöva, så risken finns att man får bita i det sura äpplet och ringa gubben. De andra bor nämligen 25-40 mil bort... 
  • skalbagge
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-21 13:53:34 följande:

Va duktig du är som har packat bb väskan. Vad packade du ner? Förstagångsföderska som jag är så har jag ingen koll på vad som ska med.
    Igår fick jag massor av sammandragningar och även idag på jobbet så jag var tvungen att gå hem. Men det behöver väl inte betyda att det är på gång redan? 
  • Kottemor

jakeline, kul med sjalen!

Tove83, vad mysigt med valpar. bostonterrier är ju så fina! Har också hundar, en cairnterrier och en dvärg schnauzer, hundar med riv i

Har varit hos BM idag, det blir läkarbesök om två veckor (5 april) för min del, dels pga. mina sammandragningar och dels för att kolla upp blodtrycket samtidigt.
    Får jag sammandragningar som igår, ska jag åka in, dom kan ha påverkat tappen Och jag är bara i v. 30+4 så liten får inte komma än!
    Blodtrycket hade stigit och detta ska följas upp, hur högt tryck har ni andra haft som dom misstänker håller på att utveckla havandeskapförgiftning?

Lite siffror

Vecka:30+4
    SF: 29
    Blodtryck: 140/80
    Fosterljud: 148
    Läge: Huvud ner
    Vikt: + 4 kg

Jag ska börja packa väska imorgon, känner att denna graviditet kan börja spöka närsom och då vill jag ha sakerna i ordning..