• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Nojnen

Jakeline: Grattis till sjalen!!

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • MissSindra

Japp då var man hos barnmorskan och läkaren imorse... =)

Läkaren vart det förlängd heltidssjukskrivning pgaa foglossningen och sammandragningarna i 4 veckor.

Vecka:31+0
    SF: 33-34cm (5-6cm på 3 veckor *pust*)
    Blodtryck: 110/60
    Fosterljud: 145
    Läge: Huvud ner och rörligt, troligast är att den inte fixerar sig sa hon :(
    Vikt: + 11 kg  (hon tror det är en stor bebis)

Läkaren trodde knappt att vi kommer att ses om 4 veckor iom alla mina sammandragningar och storleken på magen haha... Vore skönt om bebis är klar och kommer om typ 5 veckor då skulle jag vara nöjd och glad.

hon sa även att om jag får mer sammandragningar ska jag åka upp för koll så vi ser om det har hänt något och så....*spännande*

• Lovelyness
    MissSindra skrev 2011-03-21 17:49:14 följande:
    Japp då var man hos barnmorskan och läkaren imorse... =)

Läkaren vart det förlängd heltidssjukskrivning pgaa foglossningen och sammandragningarna i 4 veckor.

Vecka:31+0
    SF: 33-34cm (5-6cm på 3 veckor *pust*)
    Blodtryck: 110/60
    Fosterljud: 145
    Läge: Huvud ner och rörligt, troligast är att den inte fixerar sig sa hon :(
    Vikt: + 11 kg  (hon tror det är en stor bebis)

Läkaren trodde knappt att vi kommer att ses om 4 veckor iom alla mina sammandragningar och storleken på magen haha... Vore skönt om bebis är klar och kommer om typ 5 veckor då skulle jag vara nöjd och glad.

hon sa även att om jag får mer sammandragningar ska jag åka upp för koll så vi ser om det har hänt något och så....*spännande*
    Min bebis huvud var också rörligt förra veckan, vadå borde dom fixera sig redan? Jag trodde det var längre fram
  • Ellenkicki
    Kottemor skrev 2011-03-21 16:29:33 följande:

jakeline, kul med sjalen!

Tove83, vad mysigt med valpar. bostonterrier är ju så fina! Har också hundar, en cairnterrier och en dvärg schnauzer, hundar med riv i

Har varit hos BM idag, det blir läkarbesök om två veckor (5 april) för min del, dels pga. mina sammandragningar och dels för att kolla upp blodtrycket samtidigt.
    Får jag sammandragningar som igår, ska jag åka in, dom kan ha påverkat tappen Och jag är bara i v. 30+4 så liten får inte komma än!
    Blodtrycket hade stigit och detta ska följas upp, hur högt tryck har ni andra haft som dom misstänker håller på att utveckla havandeskapförgiftning?

Lite siffror

Vecka:30+4
    SF: 29
    Blodtryck: 140/80
    Fosterljud: 148
    Läge: Huvud ner
    Vikt: + 4 kg

Jag ska börja packa väska imorgon, känner att denna graviditet kan börja spöka närsom och då vill jag ha sakerna i ordning..

Var hos BM idag, v.32+0.

Mitt BT var 110/80 men det var inte tal om att det kunde vara havandeskapsförgiftning, kan man tolka det som att det är övertrycket som är avgörande? Eftersom mitt övertryck är lågt men däremot är undertrycket på gränsen till högt. Eller är det att ditt BT stigit sedan förra kontrollen? Mitt var samma då så det kanske är därför som de inte verkar bry sig? Fosterljud 138 (är det en kille då eller?... ;)) SF 31. Huvud ner men inte fixerat. Vikt + 11 kg.

Jag har också mycket sammandragningar men aldrig onda, däremot kan de hålla i sig länge innan de släpper.

BB-väskan är opackad för oss... känns länge kvar här.
  • FruMadde4barnTätt

skalbagge
    jag har fått mycket sammandragningar tidigt alla graviditeter. Har GBS som kan påverka också.
    barn 1 föddes 10 dagar innan bf.
    barn 2 föddes i v. 35+0, så 5 veckor tidigt
    barn 3 föddes 2,5 vecka tidigt.

så är ju beredd på att det kan bli tidigt igen. Har ju 3 så barn så det är fullt upp och svårt att ta det lugnt.

men visst kan man ha mycket sammandragningar och det är ingen fara då det väl är normalt att ha det nu, men det ska väl inte göra ont och inte vara regelbundna värkar.

Nu packar jag för en vecka på sjukhuset om bebis är för tidigt född, men annars behövs det inte så många kläder som jag har med, jag kan ju packa ut kläder om det är så bebis stannar längre i magen.

BB väskan:

purelan salva
    amningsinlägg
    2 amnings BH
    bebiskläder för 1 vecka: ca 21 bodys och 20 byxor ( bebis kan kräkas och bajsa ner kläder varje dag, 3 strumpor, 2 mössor, 1 lite tjockare tröja, filt )
    3 mamma t-shirts
    2 mammabyxor
    2 trosor till mig
    1 strumpor till mig
    en tjock tröja till mig

2 paket nyfödd blöjor av det märket som brukar passa våra barn
    bepanthen salva
    tvättlappar
    blodgrupps intyg papper som fick av BM
    tel. till försäkringskassan, ring om barnets födelse och pappadagar, (jag skickar in FP tidigare)
    handväskan
    shampo
    balsam
    necessär
    hårborste
    tandkräm, tandborste
    kamera, laddare,
    panodil
    parfym
    sjal
    kan vara bra med nagelsax till nyfödd, men tycker det är så svårt att klippa de små naglarna....

• FruMadde4barnTätt

kommer även ta med nattbindor, för när vi ska åka hem, men kommer använda sjukhusets stora bindor och trosor när jag är där, för de är bäst i början tycker jag, som blöder mycket med avslaget.

• Lovelyness
    Ellenkicki skrev 2011-03-21 18:23:45 följande:
    Var hos BM idag, v.32+0.

Mitt BT var 110/80 men det var inte tal om att det kunde vara havandeskapsförgiftning, kan man tolka det som att det är övertrycket som är avgörande? Eftersom mitt övertryck är lågt men däremot är undertrycket på gränsen till högt. Eller är det att ditt BT stigit sedan förra kontrollen? Mitt var samma då så det kanske är därför som de inte verkar bry sig? Fosterljud 138 (är det en kille då eller?... ;)) SF 31. Huvud ner men inte fixerat. Vikt + 11 kg.

Jag har också mycket sammandragningar men aldrig onda, däremot kan de hålla i sig länge innan de släpper.

Det brukar inte vara övertrycket som läkare bryr sig speciellt mycket om utan undetrycket. Men ja det är stigningen dom kollar på, för vissa är 140/80 ett normalt blodtryck medan andra har 110/60.
  • skalbagge
    FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-21 18:26:50 följande:
    skalbagge
    jag har fått mycket sammandragningar tidigt alla graviditeter. Har GBS som kan påverka också.
    barn 1 föddes 10 dagar innan bf.
    barn 2 föddes i v. 35+0, så 5 veckor tidigt
    barn 3 föddes 2,5 vecka tidigt.

så är ju beredd på att det kan bli tidigt igen. Har ju 3 så barn så det är fullt upp och svårt att ta det lugnt.

men visst kan man ha mycket sammandragningar och det är ingen fara då det väl är normalt att ha det nu, men det ska väl inte göra ont och inte vara regelbundna värkar.

Nu packar jag för en vecka på sjukhuset om bebis är för tidigt född, men annars behövs det inte så många kläder som jag har med, jag kan ju packa ut kläder om det är så bebis stannar längre i magen.

BB väskan:

purelan salva
    amningsinlägg
    2 amnings BH
    bebiskläder för 1 vecka: ca 21 bodys och 20 byxor ( bebis kan kräkas och bajsa ner kläder varje dag, 3 strumpor, 2 mössor, 1 lite tjockare tröja, filt )
    3 mamma t-shirts
    2 mammabyxor
    2 trosor till mig
    1 strumpor till mig
    en tjock tröja till mig

2 paket nyfödd blöjor av det märket som brukar passa våra barn
    bepanthen salva
    tvättlappar
    blodgrupps intyg papper som fick av BM
    tel. till försäkringskassan, ring om barnets födelse och pappadagar, (jag skickar in FP tidigare)
    handväskan
    shampo
    balsam
    necessär
    hårborste
    tandkräm, tandborste
    kamera, laddare,
    panodil
    parfym
    sjal
    kan vara bra med nagelsax till nyfödd, men tycker det är så svårt att klippa de små naglarna....
    Tack så hemskt mycket för hjälpen med bb väskan. Nu ska jag packa och göra inköp!
    Hur gick det med bebis som föddes vecka 35? Var det en problematisk start?
  • Kottemor
    Ellenkicki skrev 2011-03-21 18:23:45 följande:
    Var hos BM idag, v.32+0.

Precis som ladylovley skriver så är det undertrycket som är det dom bryr sig om. Mitt tryck har stigit på två veckor och har tidigare legat stabilt. Det var inget panik alarmerande som hon sa, men något vi måste hålla koll på så att det inte sticker iväg. Iom att jag ska på koll för mina sammandragningar den 5:e så var det perfekt att kolla upp trycket då med.

Skalbagge: Mn äldsta föddes i v.36 och det gick bra. Vi fick ligga inne i en vecka eftersom han fick så mycket gulsot och åt dåligt pga. det. Han fick sola ett par gånger och sen vände det till det bättre, men vi fick åka in och mäta bilirubinvärdet några gånger innan dom "släppte taget" om oss helt.

Någon som ska se en unge i minuten idag?
  • skalbagge
    GladKottemor skrev 2011-03-21 20:11:12 följande:
    Precis som ladylovley skriver så är det undertrycket som är det dom bryr sig om. Mitt tryck har stigit på två veckor och har tidigare legat stabilt. Det var inget panik alarmerande som hon sa, men något vi måste hålla koll på så att det inte sticker iväg. Iom att jag ska på koll för mina sammandragningar den 5:e så var det perfekt att kolla upp trycket då med.

Skalbagge: Mn äldsta föddes i v.36 och det gick bra. Vi fick ligga inne i en vecka eftersom han fick så mycket gulsot och åt dåligt pga. det. Han fick sola ett par gånger och sen vände det till det bättre, men vi fick åka in och mäta bilirubinvärdet några gånger innan dom "släppte taget" om oss helt.

Någon som ska se en unge i minuten idag?
    Jajemän.....en unge i minuten är ju veckans höjdpunktGlad