• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Hiavatha

Besöket hos BM

Vecka 32+6:

Jag:
    Blodtryck: 121/80
    Urin: Bra värden
    Vikt: 70,5kg
    HB: 118
    -
    Bebis: 
    Puls: 130-140
    Huvud: Ned
    SF-mått: 30cm (Fortfarande mitt på kurvan)

Så alltså ingen havandeskapsförgiftning! Solig (Även om jag inte misstänkt det, men känns ju skönt att veta)
    Och när jag frågade om knakandet i höfterna så var det, som ni andra sa här, helt normalt.

Fick även bokat en tid på Förlossningen/BB för "guidad tur". Men så sent som 15 april Obestämd. Så bebis får allt stanna åtminstone såpass länge Drömmer

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin
  • EvaChristina

Helt underbart att få en "normal" natts sömn. Känner mig som en ny människa idag. Igår tog jag till alla knep jag kunde mot krypet i benen och la två stora soffkuddar under bäddmadrassens nederdel, tog magnesiumtabletter och la en iskubspåse under det benet som kröp värst. Om det var det eller min toktrötthet som gjorde det vet jag inte men jag fick sova iaf Härligt. Våra bebisinköp och planerande har fått stå tillbaka ett par veckor nu när det blev bestämt att vi skulle flytta till en större lägenhet. Men på lördag kväll är flytten klar och vi kan skaffa de saker som är kvar - skötbord och div småsaker. Ska bli så roligt när vi har ett rum som kommer bli barnrum också.

• jakeline
    Ewima skrev 2011-03-22 12:52:59 följande:
    Kottemor:
    Vad jag vill minnas var sparkarna mer diffusa, typ neråtbuffar och åt sidan. Inte alls uppåt revbenen som många beskrev sina sparkar (då bebis ligger "rätt")

Ang. BB-väskan blir jag förvånad vilka jättelånga listor några har.
    Jag har packat i blivande skötväskan, typ necessärgrejjor, nått ombyte till bebis, godis, Mvcpapper och laddare. Thats it... Om allt går bra hoppas jag att vi får nyttja "tidig hemgång" och få åka hem 6h efter förlossning.
    Blir vi kvar längre får sambon fixa. Här på Västerås BB ber dem att man inte packar för mycket.

Med dottern (planerat snitt) stannade jag 24 timmar. Inte en sekund mer hade jag stannat. Fy fabian. Ville bara hem! 
    Det skulle ju vara skönt att komma hem så tidigt den här gången. jag födde på kvällen den 29 dec och åkte hem på eftermiddagen den 31 dec. Ville INTE fira nyår på bb. Så vi fick komma tillbaka för PKU-testet, men det var fan värt det. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Kottemor
    Ewima skrev 2011-03-22 12:52:59 följande:
    Kottemor:
    Vad jag vill minnas var sparkarna mer diffusa, typ neråtbuffar och åt sidan. Inte alls uppåt revbenen som många beskrev sina sparkar (då bebis ligger "rätt")

Ang. BB-väskan blir jag förvånad vilka jättelånga listor några har.
    Jag har packat i blivande skötväskan, typ necessärgrejjor, nått ombyte till bebis, godis, Mvcpapper och laddare. Thats it... Om allt går bra hoppas jag att vi får nyttja "tidig hemgång" och få åka hem 6h efter förlossning.
    Blir vi kvar längre får sambon fixa. Här på Västerås BB ber dem att man inte packar för mycket.

Med dottern (planerat snitt) stannade jag 24 timmar. Inte en sekund mer hade jag stannat. Fy fabian. Ville bara hem! 
    Det är kanske inte säte han sätter sig i ibland, bara väldigt rörlig i kroppen och svänger den hitåt och ditåt stup i kvarten Än har dom ju utrymme till det

Tycker din lista ser alldeles perfekt ut, det behövs inte mer. Jo lite kläder till dig kanske? Jag packar lätt och ska hem efter 6 timmar om dom släpper mig Inte vill jag ligga på sjukan längre än nödvändigt, så kul är inte vita väggar och sjukhus mat Tungan ute
  • FruMadde4barnTätt

jag vill också komma hem tidigt från BB, förra gången åkte vi hem dagen efter.
    och då blir det också mindre i väskan.
    om bebis stannar normalt länge i magen, så kommer jag packa ut kläder och andra grejor, innan vi ska åka in till BB.

men om det blir 5 veckor tidigt igen, så är det bra att ha med allt i BB väskan som behövs för en vecka, för vi har långt till sjukhuset att åka med bilen, och vi har många barn hemma.
    därför har jag packat mycket i BB väskan, just nu för tillfället  i alla fall, så det kan ju ändra sig längre fram.

med första barnet stannade vi nästan en vecka på sjukhuset, för jag behövde mycket hjälp med amningen och det var så mycket nytt för oss med lilla bebisen.
    vi bodde på en jättemysig avdelning, det var jättetrevligt och min man sov med mig hela veckan och vi fick god mat och hade mysigt tv rum och kunde prata med andra föräldrar, och få goda råd av sköterskorna när som helst på dygnet.
    nu känns det som att man har stor erfarenhet av bebisar  då det är 4:e barnet här , så behöver inte stanna något, och kan åka hem dagen efter eller samma dag.

• Kottemor
    jakeline skrev 2011-03-22 13:27:43 följande:
    Det skulle ju vara skönt att komma hem så tidigt den här gången. jag födde på kvällen den 29 dec och åkte hem på eftermiddagen den 31 dec. Ville INTE fira nyår på bb. Så vi fick komma tillbaka för PKU-testet, men det var fan värt det. 
    Nä, fy och fira nyår på sjukan!
    Ja, det brukar inte vara några bekymmer att få komma tillbaka för PKU-test, så det siktar jag på denna gången också.
    Jag vill hem till min underbara familj, min säng, mina saker så fort jag bara kan, hihi!
  • FruMadde4barnTätt

första barnet: i slutet av graviditeten så sparkade bebis högt upp vid revbenen mycket med fötterna och låg rättvänd rätt tidigt.

andra barnet: bebis ligger på tvären i magen, med fötterna på ena sidan magen och huvudet på andra sidan magen, och det gjorde hon ända tills hon ville ut i v.35+0 och hon vände sig rätt under förlossningen

tredje barnet: bebis ligger på tvären i magen igen, och det gjorde han ända tills förlossningen i v. 37+5  då han vände sig rätt under förlossningen.

fjärde barnet bf.28 maj, är i v.31 : bebis sparkar nedåt, åt sidorna, ibland uppåt revbenen, men mest åt sidorna kommer sparkarna. Tror bebis vänder sig rätt sen under förlossningen, som de andra har gjort, hoppas det i alla fall!

• jakeline
    Kottemor skrev 2011-03-22 14:01:09 följande:
    Nä, fy och fira nyår på sjukan!
    Ja, det brukar inte vara några bekymmer att få komma tillbaka för PKU-test, så det siktar jag på denna gången också.
    Jag vill hem till min underbara familj, min säng, mina saker så fort jag bara kan, hihi!
    är likadan!  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • gosensgos

Har inte hittat alla listor, tror jag, med saker som ska med till förlossningen,men några snabba tillägg som jag har i min väska,  som jag inte kan påminna mig att jag läst är

Varma sockor, benvärmare (under förlossningen har jag frusit jättemycket om ben och fötter.
    Någon form av tofflor.  Golven kan vara ganska äckliga 

• Kottemor

Någon mer som har ett underbart vårväder idag?

Varit ute med pojkarna en lång stund och njuter än! Man blir varm in i själen, nu när solen strålar så vackert!
    Fågelkvitter, utslagna krokus, snödroppar, vintergäck och påskliljelökar som sticker upp.... oooohhhh underbara vår VÄLKOMMEN!!!

Solig Solig Solig Solig