• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • NinnaLilltroll

Fröken Hanna: Lycka till! Gud vad spännande. :)

Här stiger mitt blodtryck också.. Har haft ganska högt hela graviditeten, men nu stiger det mer o mer. Skulle egentligen jobba nästa vecka också, men nu blir jag nog hemma till bebis behagar titta ut (BF 3 maj)

• FruganH

Senaste nytt.
    Ingen bebis än. De satte in en BARD-kateter vid 11 som togs ut vid 22. Men bebisen låg fortfarande med huvudet högt och en hand ner mot livmodertappen så dom ville inte ta hål på hinnorna. Eftersom mina värden inte försämrats ytterligare under dagen och jag sovit dåligt och var supertrött så slutade vi och bebisen får en chans att ändra läge tills imon.
    Så med smärtstillande och lite sömntablett så hoppas jag kunna få en natt med hyfsad sömn.
    Så det blir nya tag imorgon istället om det hela inte kommer igång nu under natten pga alla retningar idag.

• natalieh

Här är en till som är svullen!! Har jag inte stödstrumpor kan jag knappt gå! Anfådd bara jag pratar en liten stund och sjukligt jobbiga nätter! Kan verkligen inte sova pga magen.. Och som andra här så känner jag mig kissnödig när jag vaknar mitt i natten.. Så får se om de blir soffan i natt igen så man kan sitta och sova..
    Hos BM idag hade jag liiiite högre tryck än annars men de var lugnt sa hon. SF låg på 32,5. så den växte fint :)
    Sambon kände sig som en stolt pappa idag när han för första gången köpte kläder till sin kommande son.. Och jag blev överlycklig för de är nog de finaste kläderna som vårt lilla barn har i sin garderob nu!! :) duktig pappa! Och inte nog med det, han stack till nig lite extra pengar för han tyckte att jag skulle unna mig lite mysiga mamma-kläder nu när jag har de så tufft med alla krämpor!! Världens bästa!!

• Jean
    jakeline skrev 2011-04-07 10:26:41 följande:
    jag tror iofs att man aldrig blir riktigt redo förrän det sätter igång. var nervös som sjutton innan förra gången. Men när det väl satte igång var jag lugn och fin. Det var inte förrän det blev tal om akutsnitt jag verkligen blev nervös. nu ser jag fram emot förlossning och bli tvåbarnsmor med skräckblandad förtjusning... 
    Naa de ar nog sa, redo blir man nog aldrig. =) Man far hoppas bara att man inte blir nan stress loppa eller radd. Blir de tal om akutsnitt sa kommer jag garanterat bli nervos...

FrokenHanna: Hoppas allt gar fint under natten och att bebis ligger i ratt lage i morgon bitti. Tank bara att snart har du din lilla bebis i dina armar. Underbart!

Va duktiga alla ar som virkar och syr sa mycket. a himla fina saker!! Jag gar mest runt och plockar hemma och slappar. Har ett projekt som jag skulle vilja fa klart innan bebis kommer och de ar att sy ett overdrag till min amnings fatolj/stol i bebis rum. Kanske skulle ta och mata upp stolen idag och be mannen kora mig till tyg affaren i morgon nar han ar hemma. Sa kanske man aven kan inskaffa lite till virkning och stickning. =) Gar de at skogen sa kommer ju mamma ner om tva manader och kan hjalpa.

37 hela veckor idag foresten sa bebis fardig utvecklad och kan nu komma fran idag till om fem veckor.... Tror han blir tidig men de skulle inte forvana mig m man far sitta har och vanat fem veckor till.... =) Kanns som jag skulle vara valdigt tacksam om jag slapp bli igangsatt som alla min kompisar men vi far se.
  • Angi07

Lycka till Fröken Hanna!

jag har lågt blodtryckt och det är jätte jobbigt, känner mig  svimfärdig och yr flera gånger om dan ,men tiden har gått fort, går in i  v.37 på måndag.

• mammaE2011

Hemkommen från barnmorskan :) 
    Vecka: 35+2
    SF: 30 cm
    Bebisens <3: 153 s/m
    Ej fixerad men huvudet ner
    Har gått upp 10kg sedan jag blev gravid :) 

• morotsland
    Angi07 skrev 2011-04-08 09:35:35 följande:
    Lycka till Fröken Hanna!

jag har lågt blodtryckt och det är jätte jobbigt, känner mig  svimfärdig och yr flera gånger om dan ,men tiden har gått fort, går in i  v.37 på måndag.
    Jag med, skulle gärna få lite högre blodtryck. Har 90/55 nu och måste äta konstant för att inte bli snurrig.
    Men jag glädjer mig att att bebis är fixerad! BF är 1 maj så det hade blivit vändningsförsök annars.
    Och jag mår strålande i övrigt och har inte haft några problem med ryggont och svullenhet etc, men jag tycker att det börjar bli tungt ändå! Är trött på att vara gravid och vill att den här skrutten kommer ut snart...
  • Misswiren

Hej alla.

Nu e dax för fredaagsmyyyys. Blir grillning på hög nivå för vår del, mums.

Idag a de BM besök i anlig ordning.

Alla värdena a bra.

SF mått 35..skönt det har "avtagit" lite där. Ett tag växte han ur sin kruva, men tillbax på "normal" igen.
    Huvudet ligger där det legat sedan v 31 (neråt), men det är fortfarande rörligt. Jag är ju omföderska, så risken att han ska fixeras innan förlossning va väldigt liten. Så jag ska förbereda mig på att om vattnet går (denna gången oxå) så ska jag lägga mig ner och ringa förlossningen direkt. Navelsträngen kunde hamna mellan huvud och bäcken så det kunde gå riktigt illa. Det gjrorde mig en aaning nervös.

Ett annat problem just nu är att jag rasar i vikt, när jag egentligen borde rasa upp i vikt.
    Hon sa att om man står och gungar på samma vikt, så kunde dom bli lite oroliga, men när man väl börjar gå ner i vikt så kunde de bli farligt, för min del. Lillen tar tydligen precis allt han behöver, men jag kunde riskera massa saker. Jag har knappt rört mig viktmässigt sedan i Jan, men va uppe och snurrade i 76 kg för exakt en månad sen, nu väger jag 73. Alltså gått ner 3 kilo på 1 månad. Hjälp, gör mig skräckslagen.
    Har gått upp 9 kilo sedan jag ble gravid. Min förra grav gick jag upp 21 kilo. Därför är oron en aning.

Ngn annan med samma problrem? Går in i V 38 om 2 dagar.

• maj09
    FruganH skrev 2011-04-07 23:52:33 följande:
    Senaste nytt.
    Ingen bebis än. De satte in en BARD-kateter vid 11 som togs ut vid 22. Men bebisen låg fortfarande med huvudet högt och en hand ner mot livmodertappen så dom ville inte ta hål på hinnorna. Eftersom mina värden inte försämrats ytterligare under dagen och jag sovit dåligt och var supertrött så slutade vi och bebisen får en chans att ändra läge tills imon.
    Så med smärtstillande och lite sömntablett så hoppas jag kunna få en natt med hyfsad sömn.
    Så det blir nya tag imorgon istället om det hela inte kommer igång nu under natten pga alla retningar idag.
    Väntar med spänning på mer info! Varmt lycka till!