• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • mammaE2011

Händer mycket nu i slutet av graviditeten för dem flesta!

Jag är van vid att bebisen vänder sig mycket och sparkar mycket en stund på morgonen när jag vaknat och utspritt lite över dagen och på kvällen när jag ska sova och när h*n väl sparkar så är det ordentligt. Men igår (vecka 35+0) var det helt "dött" därinne. Skakade på magen men inget hände. Vid något enstaka tillfälle rörde h*n sig men det var väldigt svagt som om bebisen var väldigt slö. Väntade med att ringa förlossningen till kvällen och dem sa att jag skulle komma in direkt och få det kollat. Då blev jag jätterädd och började gråta. Åkte in och så skulle jag ligga en timme medans bebisens hjärtljud mättes. Som tur var såg allt bra ut och bebisen började röra mer på sig som vanligt. Lättnad! Anledningen till detta är förmodligen att bebisen nästan helt var fixerad. Och jag  som är van vid att den vänder sig med huvudet uppåt och sedan neråt var detta en markant skillnad när den var så stilla.
     Idag sparkar den som den ska och det känns skönt.  :)

• skalbagge
    mammaE2011 skrev 2011-04-07 09:25:32 följande:
    Händer mycket nu i slutet av graviditeten för dem flesta!

Jag är van vid att bebisen vänder sig mycket och sparkar mycket en stund på morgonen när jag vaknat och utspritt lite över dagen och på kvällen när jag ska sova och när h*n väl sparkar så är det ordentligt. Men igår (vecka 35+0) var det helt "dött" därinne. Skakade på magen men inget hände. Vid något enstaka tillfälle rörde h*n sig men det var väldigt svagt som om bebisen var väldigt slö. Väntade med att ringa förlossningen till kvällen och dem sa att jag skulle komma in direkt och få det kollat. Då blev jag jätterädd och började gråta. Åkte in och så skulle jag ligga en timme medans bebisens hjärtljud mättes. Som tur var såg allt bra ut och bebisen började röra mer på sig som vanligt. Lättnad! Anledningen till detta är förmodligen att bebisen nästan helt var fixerad. Och jag  som är van vid att den vänder sig med huvudet uppåt och sedan neråt var detta en markant skillnad när den var så stilla.
     Idag sparkar den som den ska och det känns skönt.  :)
    Ja verkligen man blir så orolig när något inte är som det brukar!!! Jag var hos barnmorskan igår och när hon mätte magen visade det sig att den inte växt sedan sist. Fick en ny tid för mätning nästa vecka men kan inte slappna av. Har nu bokat en tid för tillväxtultraljud idag, känns jobbigt att ett mått ska få mig att bli orolig men nu känns det bra efter att vi fått en tid och förhoppningsvis får se att han får tillräckligt med näring.
  • FruMadde4barnTätt

kottemor
    skönt att TUL gick bra och att det såg bra ut, roligt med bild!

Jean
    skönt det gick bra på UL. spännande då blir det kanske snart då?

mamma E2011
    skönt att allt var bra med bebis,  bra du fick kollat upp det. förstår din oro.

nenababe
    då blir det bebis om 10 dagar, spännande.

Fröken Hanna
    håller tummarna för att allt går bra!

eliinnaa
    ja, jag kan också känna mig hungrig eller törstig mitt i natten.'
    och är ofta hungrig och törsig då på morgonen.
    men på dagen och kvällen så är jag inte så hungrig, svårt att äta, illamående

jag har haft mycket sammandragningar inatt, men de gick över framåt morgonen.

• jakeline
    Jean skrev 2011-04-07 01:21:33 följande:
    Ok, ja jag kanner mig ju ratt normal pa mornarna men sen kanns de som hela kroppen svaller under dagen. Runt fem tiden vill jag bara slita av mig bh mm och in i mjukis klader. =) Har lite av en vikt nojja just nu med sa de hjalper nog inte.

Blev lite sma stressad igar kvall nar vi stog och lagade mat i koket. Hade ju haft mina starka korta smartor kommandes i nedre delan av magen under dagen, sen blev de ryggvark i nedre ryggen sen fick jag ganska jatte ont i bada ljumskarna och de kandes nastan som jag fick foroka andas igenom varken.... =O Karl min blev ocksa stressad. =) Gick over nar jag sen atit och lag ner med varma vetekuddar pa ryggen. Ska till min forlossningslakare om fyra timmar sa da far vi i alla fall se mini och veta hur min svabb test gick igar.

Aven fast man kanner sig redo sa nar man far sadar att man tror de ar pa gang sa blir man lite som vanta nu.... Shit jag ar nog inte riktigt redo annu. =)
    jag tror iofs att man aldrig blir riktigt redo förrän det sätter igång. var nervös som sjutton innan förra gången. Men när det väl satte igång var jag lugn och fin. Det var inte förrän det blev tal om akutsnitt jag verkligen blev nervös. nu ser jag fram emot förlossning och bli tvåbarnsmor med skräckblandad förtjusning... 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • skalbagge

Vad ska man tänka på när man ska på tillväxtultraljud? Får man äta, dricka och kissa precis innan eller spelar det någon roll?

Svara någon som vet snälla, ska iväg på ett alldeles snart och är både törstig, hungrig och kissnödig

• Tussilagot

Skalbagge: Åtminstone i Finland vill dom ha urinprov, så spara litet kiss i blåsan! :) Annars kan du dricka och äta som normalt, tror jag! Lycka till!

• Lovelyness
    skalbagge skrev 2011-04-07 11:00:37 följande:
    Vad ska man tänka på när man ska på tillväxtultraljud? Får man äta, dricka och kissa precis innan eller spelar det någon roll?

Svara någon som vet snälla, ska iväg på ett alldeles snart och är både törstig, hungrig och kissnödig
    Jag hörde ingenting om det innan. Jag hade både ätit frukost och var kissnödig men bebisen syntes jättebra
  • jakeline
    skalbagge skrev 2011-04-07 11:00:37 följande:

jag fick inga regler förra graviditeten i alla fall och det gick bra.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • TeosMamma

nenababe; Härligt att det snart är dags, lycka till Flört

Jag har fått tid för Kejsarsnitt nu; 2 maj på FM... Exakt 7 dagar innan, blir perfekt. Börjar dock känna mig nervös och spänd, mest inför operationen eftersom jag tyvärr måste sövas, ingen vågar sticka i min ryggmärg Skrikandes
    Min man blev också lite nervös då han fick veta att han ska ta hand om lillkillen första timmen eller så, vet dock det kommer gå kanon men förstår honom.  

Visst var det fler här som skulle få KS? Ska ni sövas eller ryggmärgsbedövas? 

Nej, nu in i dushen och sen ut i det vackra vädret!! 

Kram alla Solig

• jakeline
    TeosMamma skrev 2011-04-07 11:27:11 följande:
    nenababe; Härligt att det snart är dags, lycka till Flört

Jag har fått tid för Kejsarsnitt nu; 2 maj på FM... Exakt 7 dagar innan, blir perfekt. Börjar dock känna mig nervös och spänd, mest inför operationen eftersom jag tyvärr måste sövas, ingen vågar sticka i min ryggmärg Skrikandes
    Min man blev också lite nervös då han fick veta att han ska ta hand om lillkillen första timmen eller så, vet dock det kommer gå kanon men förstår honom.  

Visst var det fler här som skulle få KS? Ska ni sövas eller ryggmärgsbedövas? 

Nej, nu in i dushen och sen ut i det vackra vädret!! 

Kram alla Solig
    Det kommer gå så bra så! min man fick ha hand om vår son typ 3 timmar sjävl innan han ens visste vad som hänt med mig... jag låg själv på uppvaket och visste inget om dem. Jätteknasigt blev det speciellt nrä maken blev välkomnad till avdelningen med orden "här kommer ensamna pappan". Min make satt sedan själv i ett rum med sonen och fick hålla koll på syresättning i blodet och grejer... han är född 19:05 och jag fick träffa honom igen vid elva... :-S Inte en speciellt trevlig upplevelse faktiskt, även om det blev bra i slutändan.