• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Fröken Löken skrev 2011-04-09 09:42:59 följande:
    Vad för slags väska packar ni i till bb? Alltså bag eller resväska eller ja...? :)
    Sist packade jag i en kabinväska på hjul men av någon anledning störde jag mig på väskan sist. Denna gången testar jag med en stor bag i läder istället.
  • Mary

Fick tipset att ta en rullväska eftersom man får en del saker på förlossningen, och det är skönt att pappan ska slippa bära så mycket eftersom mamman kanske inte orkar bära något alls... Förmodligen åker man ju bil/taxi och då spelar det ju ingen roll om man har en rullväska...

• Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2011-04-09 09:42:59 följande:
    Vad för slags väska packar ni i till bb? Alltså bag eller resväska eller ja...? :)
    Vi har en stor bag som vi ska ha, får hoppas att det blir bra
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-08 16:00:24 följande:

Jag har lite namnpanik. Det gjorde att inte jag kunde sova inatt. (Smart att ligga och fundera på det och vara halvdöd hela dagen idag!) Vi har skrivit en lista med inte mindre än 35 namn (inklusive andranamnsförslag). Mina absoluta favoriter tycker inte mannen om och jag gillar inte hans förslag så mycket. Det finns i alla fall inget solklart namn. Vad skönt det måste vara för er som vet vad barnet ska heta. Är det någon mer som inte vet om vad liten i magen ska heta? Sist hade vi tre flicknamn och ett pojknamn med oss till förlossningen och bestämde oss direkt när vår bebis kom ut. Fyra namn var lite mer lagom att förhålla sig till. Nu får vi väl kanske vänta och bara gå på vad den ser ut som...

vi har äntligen lyckats enats om två tjejnamn och två killnamn. Men det var jätteknepigt med killnamn innan jag kom på dessa vi har nu som maken faktiskt också gillar. Tjejnamnen har hängt med sen sist så de var ju "lätta". Vi vet ju inte vad det blir och jag tycker iaf inte att man kan helt bestämma sig för ett namn innan man vet vad det är för filur som tittar ut, även om man nu skulle veta vad det blir för kön. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness

Det är svårt det där med namn som kanske inte passar när bebisen väl kommit ut, och det blir ju ännu svårare när man använt namnet man gillar hela graviditeten och kallat bebisen det. Tänk då om han kommer ut och ser ut som någonting annat, i värsta fall får vi ändra lite ording på dom namn vi valt Glad

• jakeline
    Lovelyness skrev 2011-04-09 12:25:56 följande:
    Det är svårt det där med namn som kanske inte passar när bebisen väl kommit ut, och det blir ju ännu svårare när man använt namnet man gillar hela graviditeten och kallat bebisen det. Tänk då om han kommer ut och ser ut som någonting annat, i värsta fall får vi ändra lite ording på dom namn vi valt Glad
    gissa hur orolig jag var när vi bara hade ett klockrent killnamn förra gången. Hur ser en Éomer ut liksom? men det kom ut en sådan så det var ju väldans tur.. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2011-04-09 12:29:33 följande:
    gissa hur orolig jag var när vi bara hade ett klockrent killnamn förra gången. Hur ser en Éomer ut liksom? men det kom ut en sådan så det var ju väldans tur.. :P 
    Haha skönt att det kom ut en Eomer! Det ska bli kul att se alla bebisar sen och vilka namn dom fått,  så spännande!
  • Fröken Löken

Jag packar nog i en liten resväska då, det blir mer överskådligt tycker jag! :) tänkte om det kändes töntigt att komma med en resväska... ;)

Vi har jättesvårt att komma fram till några fina tjejnamn!
    Vi var inne på Freja ett tag men kompisar som fick för några veckor sen "tog" det. De bor långt ifrån oss och vi kanske träffas en gång om året så skulle vi känna att vi absolut vill ha det namnet också är det inga problem... Om ni förstår vad jag menar ;)

Pojknamnet vi har är Elliot men som sagt kan man ju aldrig veta innan liten har kommit ut! Andra killnamn som jag gillar är Sixten och Sigge! Har en kompis som är väldigt förtjust i Dexter!

Får väl dra ut en namnlista och gå igenom den!

• Mamma Maj08

Zion hade jag tagit om det blitt en pojke....:) men här blir det istället en liten Molly....:)

• Kottemor

Vilken underbar dag det har varit, våren är verkligen här!

Har planterat lite vårblommor idag och städat lite i huset, barnen och mannen cyklade iväg och köpte glass som vi sen avnjöt ute i solen. Mycket mysigt!

Undrar så hur det går för Fröken Hanna, hoppas att liten är ute och dom bara njuter av att snosa bebis

Någon mer som är oerhört törstig? Det känns som jag skulle kunna tömma hela kommunen på vatten och ändå vara törstig...