• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Maruid
    Lovelyness skrev 2011-04-06 18:56:44 följande:
    Fusk med aprilbebis! När du föder har jag över en månad kvar Glad
    Haha, jag tänkte precis detsamma  : )
  • Kottemor

Fröken Hanna: Hoppas att allt har gått bra idag, vad sa läkarna?

nenababe: En april bebis, vad härligt! Får man fråga varför du ska sättas igång, du har säkert berättat innan men mitt minne är inte vad det har varit

Saso87: Rund om magen bebis tycker vi om

Ladylovelylocks: Tack, det var så underbart att se honom idag igen. Ska bli så spännande och se hur han ser ut "på riktigt" Ohh vad man längtar nu!
    Ja, det var nog 2200gr, det kan nog stämma. Mina bebisar brukar vara små, så jag är inte orolig. Min äldsta var -11% i v.33. Den andra sonen vet jag inte för då fick jag bara göra ett UL.

• Miloxan
    skalbagge skrev 2011-04-06 13:25:08 följande:
    Idag har jag varit hos barnmorskan

Vikt: 73 kgFörvånad
    Hb: 126 (grymt bra, då jag tidigare legat på 110)
    Socker: 3, 6
    Hjärtslag: 145
    SF mått: 32
    Huvud: fixerat djupt nerGlad

Sf måttet var samma som förra besöket, därför fick vi en tid om en vecka igen för en ny mätning. Har det inte ökat då så blir det ultraljud. Nu ska man gå och oroa sig för det en hel vecka då? Men det tyckte barnmorskan absolut inte vi skulle oroa oss för. Hon sa att sf måttet brukar plana av i slutet av graviditeten och eftersom han ligger så djupt ner så är det förmodligen därför!

JAg är i vecka 37, någon annan som haft stillastående SFmått?
    JAg hade stillastående sf-mått i början när det börjades mätas...första gången låg bebis med huvudet neråt sedan vände den sig med huvudet uppåt och då planade kurvan ut sen när den vände ner huvuduet igen så var kurvan uppe enl det första igen så visst beror SF-mått mycket på hur bebis ligger också.
  • jakeline
    Maruid skrev 2011-04-06 19:29:41 följande:
    Haha, jag tänkte precis detsamma  : )
    hihi jag med! :P det är inte så att man är avis på något sätt, nej då! :P
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • nenababe

Hihi :)
    Jag hade BF den 4e maj egentligen så jag kommer att vara i vecka.. 37+3 när jag sätts igång.

Anledningen till att jag blir igångsatt är depression, något jag levt med i flera år men som i slutet av graviditeter påverkas oerhört av sömnbristen som är oundviklig, vilket gör att jag tappar matlust, ork osv. Jag blev igångsatt med nr. 3 också i vecka 36+6 av samma orsak så detta blir min andra igångsättning.

De första två kom naturligt så att säga, första i vecka 37+5 och andra i vecka 39+0. Alla tre barnen har mått hur bra som helst och vi har åkt hem dagen efter utom med 3an då jag drog på mig en infektion och vi fick stanna i 6 dagar. Men under tiden var pappan uppe med oss och pysslade med henne medan jag sov och väckte mig bara då hon skulle amma, så de gick de med.

Denna gång, lik som förra, har vi barnvakt så länge som de behövs. Så pappan kan vara med oss på BB där jag  alla andra gånger får tillgång till eget rum så han kan bo med oss. Men allra helst vill jag åka hem på en gång denna gång. Och vila hemma i godan ro.

Jag går omkring här hemma och tänker på att jag borde packa klart väskan. Det är väl inte så mycket kvar att göra egentligen.. men jag måste ju göra mer än tänka. Ska köpa en extra deo och tandkrämstub imorgon så man kan packa ned alla hygienartiklar också, så man inte står där utan deo och luktar gammal smält ost. Sen måste jag ta mig i kragen och packa klart till våra tre små + hund också som ska vara med barnvakten.

Men snart snart är de klart. 10 dagar kvar typ. De är ju ingenting mot för hur långt man har gått redan. *Fnissar*

(¯`°?.¸ ღ Lilleman 04, Prinsessan 07, Lillan 09 och Snuttan som kommer 17e april ღ ¸.?°´¯)
  • FruganH

Kottemor: Blev inte direkt så mycket snack när läkaren kom. Hade fått mer huvudvärk, ögonflimmer och även ont i magen så det blev snabbt extra blodprover och sånt. Då tänkte jag inte på att fråga och sen kom inte läkaren tillbaka igen. Får ta det imorgon istället.
    Trycket går upp och ner hela tiden, men blodproverna har inte blivit sämre iallafall, så det är bra. Hoppas ju fortfarande på att få komma hem, för det är ju inte direkt kul här.
    Vi får se.

• Fröken Löken

Fröken Hanna! Hoppas du kryar på dig snart! Inget kul att må dåligt och dessutom vara inlagd!
    Trodde nästan jag åkt på havandeskapsförgiftning med då jag svullnat nåt kopiöst om benen (och överallt) men allt ser bra ut så det är bara en jäkla massa vatten :(
    Mina vrister existerar inte längre, vad är det de säger, cancles, när foten praktiskt taget sitter ihop med vaden ;)
    Jämför mina fötter med min farmors, de ser ungefär likadana ut! Tack för de Televerket!!

Bara sju dar kvar att jobba, sen är det leeeedigt!!! Ska bli mycket tråkigt att lämna mina underbara sexåringar men det ska bli kul att få göra något helt annat!! På lördag är det en månad till BF, enl UL, om ni frågar mig tror jag mer på runt 2 maj, men vi får se ;)

Nej nu ska jag lägga mig och få min "skönhetssömn" 5.15 ringer klockan... Jippii!! Natti på er!

• Jean
    jakeline skrev 2011-04-06 08:42:40 följande:
    ja det gör det. Det är det man kan titta på om man misstänker havandeskapsförgiftning tex. Om svullnaden i ex fötter går ner under natten så är det oftast ingen fara. Jag är alltid lite mer svullen omf ötterna på eftermiddagen än på morgonen. Jättekul när skorna börjar kännas för små... :P Det beror lite på vad man äter under dagen sa min BM. Saltrikmat binder ju vätskan bättre tex. 
    Ok, ja jag kanner mig ju ratt normal pa mornarna men sen kanns de som hela kroppen svaller under dagen. Runt fem tiden vill jag bara slita av mig bh mm och in i mjukis klader. =) Har lite av en vikt nojja just nu med sa de hjalper nog inte.

Blev lite sma stressad igar kvall nar vi stog och lagade mat i koket. Hade ju haft mina starka korta smartor kommandes i nedre delan av magen under dagen, sen blev de ryggvark i nedre ryggen sen fick jag ganska jatte ont i bada ljumskarna och de kandes nastan som jag fick foroka andas igenom varken.... =O Karl min blev ocksa stressad. =) Gick over nar jag sen atit och lag ner med varma vetekuddar pa ryggen. Ska till min forlossningslakare om fyra timmar sa da far vi i alla fall se mini och veta hur min svabb test gick igar.

Aven fast man kanner sig redo sa nar man far sadar att man tror de ar pa gang sa blir man lite som vanta nu.... Shit jag ar nog inte riktigt redo annu. =)
  • FruganH

Fröken Löken: Tack för omtanken! Tyvärr så blir jag inte frisk förrän efter förlossningen. Därför kanske dom sätter igång det hela i förtid om jag blir alltför dålig eller om bebisen visar att den inte mår bra. Vet inte om dom kanske gör en ny viktskattning senare och ser så att den fortfarande får näring.
    Skönt med semester! Det är inte fel att få vara hemma i lugn och ro och vila upp sig lite!

Nyss togs blodtrycket och efter en natts vila låg trycket på 170/110. Det pendlar verkligen upp och ner som det själv vill. Trots att jag verkligen vilar hela dagarna (finns ju liksom inget att göra) så kan det gå från rätt bra (var t.om. nere på 145/75 en mätning igår och så bra undertryck har jag inte haft på över en månad) till högt på bara en liten stund.
    Jag försöker förbereda mig mentalt för att det kanske blir en aprilbebis istället. Lär ju iallafall inte behöva gå över tiden skulle jag tro.

• Jean

Allt sag bra ut pa UL idag. Bebis ligger precis mitt pa vaxt kurvan. Berattade for min lakare att jag nastan trodde de skulle satta igang igar och han sa bara att ja nu kan de handa nar som helst..... Jag ar ju 37 hela veckor i morgon!! Wohoo.... Vill att lillen ska komma nu....