• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Lovelyness

Kan tillägga att min barnmorska sa att hon aldrig hade varit med om att det hade varit något allvarligt när hon skickat sina gravida till specialmödravården för att bebisens hjärtljud var lite höga.

• Fröken Löken

Tack för era svar!

Jag ringde först 1177 som hänvisade mig till förslossningen... men de sa att jag skulle avvakta och fick jag 4
    mer/värre besvär så skulle jag återkomma... så det är nog bara min egen oro som tagit överhanden.

Jag tror jag håller på att dra på mig nån slags influensa i vilket fall och det är säkert det som gör mig extra känslig... gravidhormoner och allmänt kass = ingen bra kombination.

Allt har sett bra ut hittills med värden och så och jag har mått bra hela tiden så det är säkert ingen fara... jag är inte speciellt orolig för min egen skull jag är mest orolig att det ska hända bebis nåt!

nej nu ska jag försöka pilla i mig lite mat och försöka tänka på nåt annat... typ att Big Brother börjar om två timmar ;)

Trevlig kväll på er!!

• JosefineK
    Tiiinaa skrev 2011-04-07 22:43:23 följande:
    Ikväll lever min bebis rövare i magen. Han sparkar mig så hela jag gungar. Haha. Spelar lite barnvisor för honom på spotify nu så vi får se om han lugnar sig!

JosefineK: Vad jobbigt att vara så svullen. Det har jag *peppar peppar* inte blivit. Använder du stödstrumpor? Kanske skulle hjälpa. Angående de där stickningarna du pratar om så har jag något liknande..eller ja det känns som typ elstötar som går från naveln ner till urinröret. Måste vara nån nerv som är i kläm eller nåt. Skitobehagligt! Ja bara ca tre veckor kvar här med. Jag är beräknad 29 april enligt ultraljudet så jag börjar bli lite nervös nu faktiskt :)
    Nej, har inte kommit mig fòr att kòpa nàgra faktiskt, dels fòr att svullnaden kommit senaste veckan och dels fòr att vi har sà galet varmt (29 gr idag) sà jag skulle aldrig palla ha strumpor pà mig òht, lever och bor i havaianas typ...

Jag har ocksà bf 29 april enligt ul men enligt sista mensen 1 maj.
    Vi fàr vàl se nàr han behagar titta ut, hoppas snart Glad 
  • skalbagge

Någon som testat hallonbladste? Jag har beställt det precisGlad

• niiiica
    Lovelyness skrev 2011-04-07 13:55:17 följande:
    Välkommen! Du heter mitt smeknamn, inte ofta man stöter på det Glad
    Tack Använder det bara ibland i cyberrymden.
  • niiiica
    EvaChristina skrev 2011-04-07 15:24:10 följande:
    Hicka känner jag också, men det här är något annat. Det är mjukare och inte något jag skulle märka om jag inte satt blick stilla. Blev bara nyfiken om någon kände igen det eller visste vad det kunde vara. Min teori är att det är när bebis tränar att andas som det blir så, får fråga BM nästa gång vad hon tror.

Välkommen förresten niiiica
    Okej, då är det nåt annat har du hunnit fråga bm vad det kan va?
  • Jean
    Froken Loken: Hoppas svullnaden gar ner over natten!!

Charlotte29: Hoppas allt gar fint i morgon! Kan du ha kant dig stressad over att ha en ny BM kanske och bebis kant de??? Nar jag var in en kvall och lag med den maskinen fastspand till magen sa lag de runt 130-160. Min bebis ar valdigt rorlig och livlig utav sig, han bokar alltid runt. Han har varit vaken pa alla mina UL och fatt massa komentarer om hur livlig han ar. =) Nar jag var inne den gangen i alla fall sa gick hjartat upp i 180 och sen ner och sen kom en BM in med en gratandes bebis och de gick upp i lite over 180 igen och dom sa bara att de var en valdigt social bebis vi hade dar inne.... Sa de behover ju inte vara natt allvarligt sa oroa dig inte for mycket! De ar ju valdigt bra att dom haller koll pa dig!

Dom tva senaste BM som matt mitt SF matt har fatt mycket hogre an dom andra. Gick fran 27-33 och sedan 36 sist. Nar jag sedan kom till min forlossningslakare som inte skulle mata fel skrev han bara ner samma matt som dom skrivit tva resp en vecka tidigare. Sa da vet jag ju att dom matt fel. Tar inte mitt sf matt pa sa stort allvar nar bebis ligger mitt i vaxt kurvan....

Idag ska jag ut och kopa tyg till lakan at vagnen. Sydde fyra underlakan igar och tva overlakan till spjallisen. Sa nu har ni lyckats inspirera mig. =)

Ha en trevlig helg allihopa!!! 
  • Charlott29

Hej!
    Tack för era ord! Det känns lite bättre, har sovit ganska bra i natt trots allt. Vaknat då och då av att bebis bökat runt, ger en viss trygghet. Ska åka in nu på förmiddagen, maken följer med så det känns tryggt.
    Förhoppningsvis var det någon tillfällig stress hos bebis och hade de tyckt det var allvarligt hade de ju bett mig åka in redan igår kväll.
    Idag är min spec.mvc som jag går hos stängd, så idag ska jag till en avdelning för riskgraviditeter... hua... där låg jag med min son när förlossningen startat och det visade sig att jag hade havandeskapsförgiftning när jag kom in och vattnet gått. Får se om det kommer tillbaka några minnen och om jag känner igen mig

• Nojnen

Fröken Löken: Jag packar i en karbinväska, mellanstorlek. Både till mig, mannen och bebis.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011