• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • bellbar
    morotsland skrev 2011-04-03 23:52:03 följande:
    Det är väl bara att mäta barnvagnen? Tror att jag gjorde 50'90.
    Jo, om barnvagnen var här ja... den kommer troligen om 1-2 veckor...
  • bellbar
    Lovelyness skrev 2011-04-04 13:15:12 följande:
    Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest Glad

Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.

Åh vad skönt att njuren var "normal".
    Söt bild på bebben :)
  • Maruid

Peeew, efter en intensiv stund vid symaskinen har jag nu fått till åtta lakan till vagnen och några små örngott. Jag har inte pysslat så mycket innan så jag känner mig i  alla fall lite duktig nu.

• bellbar

Igår v.36 (35+5) var jag hos BM för kontroll

SF måttet lågg på 33,5 (senaste var 32 - för 2 veckor sen)
    Blodtrycket: 105/60
    Vikt: 68 (samma för 2 veckor sen), så ser det likadant ut, 10 kg sedan inskrivningen
    Fosterljudet lät fint och bra
    Huvudet nere och är ruckbar. Rumpan på samma ställe - högra sidan och fötterna på vänstra.

Mår finfint. Men har känt av molvärk därnere - som mensvärk, och även stickningar sedan 1-2 veckor, när det värker så går det över efter 2-5 minuter. Sover betydligt bättre nu på nätterna än tidigare, vilket är skumt, borde vara tvärtom, eller?  Vaknar emellan också - bara för att gå på toa, har vant mig vid det

Imorgon går jag in i vecka 37 (36+0)! Längtan är så stoooor! Hjärta
    Dock börjar jag ibland känna nervositeten, den går upp och ner... när jag inser att det faktiskt närmar sig och under helgen har jag tänkt packa BB-väskan. Förresten, har tvättat alla bebiskläder för första gången för ett par dagar sen och ja, vad hjärtat smälte över hur små och söta kläderna är! Drömmer

Vagnen har inte kommit ännu, kommer nog nästa vecka, hoppas jag....

Nä, nu ska jag fortsätta och virka mormorsrutor (filt)!

• Lovelyness
    barbabelle skrev 2011-04-07 12:48:02 följande:
    Igår v.36 (35+5) var jag hos BM för kontroll

SF måttet lågg på 33,5 (senaste var 32 - för 2 veckor sen)
    Blodtrycket: 105/60
    Vikt: 68 (samma för 2 veckor sen), så ser det likadant ut, 10 kg sedan inskrivningen
    Fosterljudet lät fint och bra
    Huvudet nere och är ruckbar. Rumpan på samma ställe - högra sidan och fötterna på vänstra.

Mår finfint. Men har känt av molvärk därnere - som mensvärk, och även stickningar sedan 1-2 veckor, när det värker så går det över efter 2-5 minuter. Sover betydligt bättre nu på nätterna än tidigare, vilket är skumt, borde vara tvärtom, eller?  Vaknar emellan också - bara för att gå på toa, har vant mig vid det

Imorgon går jag in i vecka 37 (36+0)! Längtan är så stoooor! Hjärta
    Dock börjar jag ibland känna nervositeten, den går upp och ner... när jag inser att det faktiskt närmar sig och under helgen har jag tänkt packa BB-väskan. Förresten, har tvättat alla bebiskläder för första gången för ett par dagar sen och ja, vad hjärtat smälte över hur små och söta kläderna är! Drömmer

Vagnen har inte kommit ännu, kommer nog nästa vecka, hoppas jag....

Nä, nu ska jag fortsätta och virka mormorsrutor (filt)!
    Jag har också börjat sova bättre, för några veckor sen var min sömn katastrof. Mina besvär verkar komma och gå lite, det har varit så hela graviditeten.

Vad roligt att du virkar en mormorsrutorfilt, det gör jag också! Har du kommit långt? Det känns som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan... Flört
  • bellbar
    Lovelyness skrev 2011-04-07 12:53:31 följande:
    Jag har också börjat sova bättre, för några veckor sen var min sömn katastrof. Mina besvär verkar komma och gå lite, det har varit så hela graviditeten.

Vad roligt att du virkar en mormorsrutorfilt, det gör jag också! Har du kommit långt? Det känns som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan... Flört
    Visst är det skönt att sova bättre nu, fast det är lite skumt, tycker jag Tungan ute Men hoppas det håller i sig bara!

Ja, mormorsrutorfilt. Det har gått halva vägen... det är ganska mycket kvar, hi hi... Blivande mormor är långt före mig, hon virkade först ett tag sen blev jag också sugen på det... Så det blir 2 fina och söta mormorsrutorfiltar till bebisen Solig Ja, håller med, känns också som att jag har mormorsrutor i hela hjärnan, hi hi
  • EvaChristina
    Lovelyness skrev 2011-04-07 12:53:31 följande:
    Själv har jag sovit sämre än någonsin senaste veckan tror jag. Idag sjukskrev jag mig från jobbet faktiskt, hjärnan fungerar inte så bra på så lite sömn som det blivit senaste nätterna.

Men förutom de sömnrelaterade besvären mår jag toppen! Känner mig inte så himla stor trots mina 15 kg upp, kanske är det för att jag har vant mig. Eller också är det någon sorts självbevarelsedrift
    Idag är det vecka 35+2 och det är spännande när den lilla kan tänkas våga sig ut - det kan ju faktiskt ske alltifrån om tolv dagar till om sex veckor - och allt är normalt (dvs utan att vara prematur).

H*n har hittat en ny favoritställning där inne. Fötterna är numer på högra sidan och de får till rätt rejäla sparkar liksom på sidan, nästan på gränsen åt rygghållet ibland. Då blir det så jag hoppar till hela jag.
  • EvaChristina

En fråga förresten: Jag kan känna som en pulserande rörelse långt ner (där överdelen av ryggen eller huvudet på bebisen är typ). Den känns tydligt när jag lägger handen mot och syns också om jag lyckas se nederdelen av magen. Någon som vet vad det kan vara? Jag tror inte att det är min egen puls för det är inte samma takt som mina hjärtslag. Känner det inte heller hela tiden utan bara ibland. Kan det vara bebis som "andas"? Eller kan det vara att den snuttar på tummen?

• niiiica

Hoppas också in här i tråden Bättre sent än aldrig kanske! Har bf den 13 maj med mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 den 26 maj.
    Min graviditet har väl varit helt ok. Illamående i början. Börjar ju bli ganska tungt nu och sover inte så bra på nätterna heller. Men nu är det ju inte så långt kvar i allafall!!

EvaChristina skrev 2011-04-07 13:26:48 följande:
    En fråga förresten: Jag kan känna som en pulserande rörelse långt ner (där överdelen av ryggen eller huvudet på bebisen är typ). Den känns tydligt när jag lägger handen mot och syns också om jag lyckas se nederdelen av magen. Någon som vet vad det kan vara? Jag tror inte att det är min egen puls för det är inte samma takt som mina hjärtslag. Känner det inte heller hela tiden utan bara ibland. Kan det vara bebis som "andas"? Eller kan det vara att den snuttar på tummen?
    Min första tanke är väl att bebisen har hicka! Har min i bland i allafall.

• Lovelyness
    niiiica skrev 2011-04-07 13:48:24 följande:
    Hoppas också in här i tråden Bättre sent än aldrig kanske! Har bf den 13 maj med mitt andra barn. Har en dotter som blir 2 den 26 maj.
    Min graviditet har väl varit helt ok. Illamående i början. Börjar ju bli ganska tungt nu och sover inte så bra på nätterna heller. Men nu är det ju inte så långt kvar i allafall!!Min första tanke är väl att bebisen har hicka! Har min i bland i allafall.
    Välkommen! Du heter mitt smeknamn, inte ofta man stöter på det Glad