• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • niiiica
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    Grattis!
  • niiiica

Angående namn så tycker jag att det är mycket lättare att hitta fina tjejnamn! Har fått för mej att det finns fler tjej- än killnamn... Blivande storasyrran heter Elsa, vill ha ett till kort namn som passar i hop med det. Ska helst inte börja på E heller! Olle har vi funderat på när det gäller kille, men jag vet inte... Tjej har vi några stycken. Blev lite sugen på Freja nu efter att ha sett det i tråden!

• EvaChristina
    niiiica skrev 2011-04-09 19:11:23 följande:
    Angående namn så tycker jag att det är mycket lättare att hitta fina tjejnamn! Har fått för mej att det finns fler tjej- än killnamn... Blivande storasyrran heter Elsa, vill ha ett till kort namn som passar i hop med det. Ska helst inte börja på E heller! Olle har vi funderat på när det gäller kille, men jag vet inte... Tjej har vi några stycken. Blev lite sugen på Freja nu efter att ha sett det i tråden!
    Elsa har vi som favorit om det mot förmodan skulle bli en liten tjej.
  • Miloxan
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    Grattis! Hoppas allt flyter på bra nu :)
  • Kottemor
    Ett stort grattis till er flicka! Skönt att det är över nu, vila nu och njut av er dotter
  • maj09
    jakeline skrev 2011-04-09 12:23:47 följande:
    vi har äntligen lyckats enats om två tjejnamn och två killnamn. Men det var jätteknepigt med killnamn innan jag kom på dessa vi har nu som maken faktiskt också gillar. Tjejnamnen har hängt med sen sist så de var ju "lätta". Vi vet ju inte vad det blir och jag tycker iaf inte att man kan helt bestämma sig för ett namn innan man vet vad det är för filur som tittar ut, även om man nu skulle veta vad det blir för kön. 
    Får jag fråga vad det är för namnförslag? Inte för att vi behöver fler men jag blir så nyfiken..

Jag har ett jag verkligen älskar som jag kanske får kämpa lite för...
  • maj09

Åh Fröken Hanna! Så underbart! Stort grattis!

Dags att skapa en ny tråd för våra underverk?

• Maruid

Fröken Hanna: Grattis till trådens första bebis! Hoppas ni återhämtar er fint båda två och att ni snart får åka hem och bara mysa hela familjen!

maj09 skrev 2011-04-09 20:25:10 följande:
    Dags att skapa en ny tråd för våra underverk?
    Kan inte de som också skrivit in sig på BF listan skriva i slutändan vilket datum som det faktiskt blev. Kan vara lite roligt. Eller det kanske bara är jag som tycker det ; )
  • FruganH

Hon föddes i v 36+0, men var extra liten pga havandeskapsförgiftningen. Hon klarar sig helt super på egen hand och behöver inte ligga på neo eller i kuvös. Extra kontroller av temp så hon håller den bra och sen matning ofta så att verkligen lägger på sig som hon ska.
    Kan ju säga att byxorna i stlk 50-56 som vi tänkta ha vid hemresan är liiiiite stora. Når typ från axlarna ner till fötterna, så det blir till att handla ännu mer bebiskläder :P