• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87

Stort Grattis FrökenHanna =) Skönt att hon mår bra!! Handlade själv lite baby kläder idag på KappAhl, från deras märke Newbie, supersöta kläder, finns även i småtting storlekar =) jag ska ha en pojke men kläderna ha väldigt neutrala färger, så söta!! Hur känns det? Sitter själv här med liiiite förvärkar från och till under dagarna... avis på dig som får snusa bebis!!

Lycka Till!! 

• maj09
    jakeline skrev 2011-04-10 06:49:40 följande:
    var det pojk eller flicknamnen? :P Vi har hämtat inspiration från litteraturen i alla fall. Och så ska det så klart matcha Éomer som kommer från Sagan om Ringen. Haha, mannen tyckte att vi kunde köra med Éowyn som är Éomers syster i Sagan om ringen om det blev en tjej, men jag vill 1) inte ha på samma bokstav, och 2 så tycker jag att Éowyn är om möjligt ännu knepigare för folk att uttala. Inte för att vårt killnamn nu är så mycket lättare.. Kommer nog bli en hel del felsägningar i början där med om det blir en kille. Vi kan ju knappast själva enas om hur vi uttalar det själva... 
    På ultraljudet sa de att det var en flicka i magen, så där har vi våra funderingar med 35 namn. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag vill se bebisen först för att vara helt säker.

Jag gillar verkligen Elsa men mannen tycker att det låter som namnet på en gammal tant. Han gillar Moa, Isabel, Siri, Julia, Linnéa mm. Jättefina namn - men inte på mitt barn. Vilma och Alva gillar vi båda två men de känns så väldigt vanliga bland folk vi känner just nu. Vår dotter heter iofs Maja men vi har ingen i vår bekantskapskrets som heter så. Det är inte lätt med namn... men man har ju som ni säger några månader på sig att bestämma sig.
  • jakeline
    maj09 skrev 2011-04-10 18:43:55 följande:
    På ultraljudet sa de att det var en flicka i magen, så där har vi våra funderingar med 35 namn. Men man kan ju aldrig vara riktigt säker. Jag vill se bebisen först för att vara helt säker.

Jag gillar verkligen Elsa men mannen tycker att det låter som namnet på en gammal tant. Han gillar Moa, Isabel, Siri, Julia, Linnéa mm. Jättefina namn - men inte på mitt barn. Vilma och Alva gillar vi båda två men de känns så väldigt vanliga bland folk vi känner just nu. Vår dotter heter iofs Maja men vi har ingen i vår bekantskapskrets som heter så. Det är inte lätt med namn... men man har ju som ni säger några månader på sig att bestämma sig.
    OJ! så många namn har vi inte ens haft tillsammans... :P Vi har ju väldigt ovanliga namn så man vill ju inte sprida dem för mycket... :P Men tjejnamnet som hängt med sen förra gången är Alde och så har vi ett till som jag håller lite hemligt. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • Maryveken

Grattis FrökenHanna!! :)

Kottemor, jag är också supertörstig.. Hela tiden. Bebis dricker 3 liter fostervatten om dagen och kissar lika mycket under denna vecka jag är i nu så jag antar att det är därför.. 

I morgon ska vi till Dr. A och mäta tappen så den inte blivit påverkad under veckan och sen ska vi även träffa BM och mäta alla värden. 33+0 idag :) Förhoppningsvis får jag även min snitttid den här gången :)  

Börjar bli rätt tung i kroppen nu, känns som om man har samlat på sig en del vätska. Ligger iof på 20pannor plus.. Men jag hoppas att mycket av det försvinner under förlossning och amning :) 

Gällande namn så har vi mer eller mindre bestämt oss för Jonny Vilde Alexander :)
    Men sen vet man ju aldrig när de väl kommer ut. Det kanske är någon helt annan, typ en Robin eller Simon? :) 

Satt ute i solen idag och bara njöt av läget att vara gravid. Snart är det över. Jag kan faktiskt säga att jag kommer att sakna magen lite trots allt. Den är ju ganska mysig att ha... :) Men å andra sidan är det ännu mysigare med en bebis!!! :):) 
  • Maruid
    werkestam skrev 2011-04-10 22:05:29 följande:
    Satt ute i solen idag och bara njöt av läget att vara gravid. Snart är det över. Jag kan faktiskt säga att jag kommer att sakna magen lite trots allt. Den är ju ganska mysig att ha... :) Men å andra sidan är det ännu mysigare med en bebis!!! :):) 
    Ja, lätt att man kommer sakna magen ibland. Jag minns att jag tyckte att det var konstigt sist för här har man gått och myst vecka ut och vecka in, buffat på magen för att få gensvar i sparkar och funderat på vilken kroppsdel det är som känns där inne. Och så plötsligt är magen bara... ja, mage igen.

Å andra sidan vill jag hemsk gärna mysa med mini så då måste h*n komma ut. Och det är rätt skönt att kunna sova, knyta skorna och äta vad man vill. Så det finns ju fördelar att se fram emot Skrattande
  • Jean
    Froken Hanna: Stort Grattis till eran lilla tjej!! Tradens forsta bebis! Ska bli sa spannande nu nar dom borjar komma. =) Skont att hon klarar sig fint pa egen hand och hoppas du mar bra!!!

Har chockat mig sjalv denna helg.... Kan inte folja stick monster alls men har varit sa sugen pa denna giraff som alla virkar sa i lordags var jag ivag och kopte fint garn och en virknal och skrev ut monstret och lite virknings beskrivningar och vips sa virkade jag!!!! Kroppen blev lite mindre an den skulle vart for jag hade problem med varv rakningen men nu lyckats gora kropp, svans, oron, man, ogon, ben. Bara hornen kvar sen ska allt sys ihop! Ar otroligt stolt over mig sjalv! =)
    Kopte aven tyg till ett litet paslakan som jag ska sy i veckan till vagen. Blev nog dyrare an att kopa ett nytt sa de blir bara ett hemmagjort. Tankte fortsatta och virka lite leksaker och sant dock!!! =)
  • Angi07

Grattis Froken  Hanna!!

V.37 idag och jag känner mig trött , orkar inte gå mycket, bara korta promenader med hunden.Hoppas att bebisen vill titta ut snart.

• Åsasåsa

Wow, grattis frökenHanna!

Jag är i v.36 nu och är så fruktansvärt svullen, det sticker i händer, armar, ben och fötter från första stund när jag vaknar. Finns det nåt man kan göra?

• skalbagge

Går in i vecka 38 i morgon, härligt.......nu får lillen mer än gärna behaga komma ut!!!! Längtar så mycket!

Känner mig som en bölmaja, gråter av trötthet.....känner mig totalt matt nu, fler med mig?

I natt hade jag så mycket förvärkar så jag nästan trodde det var dags, men icke!

Visst det är underbart att vara gravid, men det räcker nu för den här gången.......jag vill att min lilla pojke ska komma ut till oss i stora världen nu!!!!

Ställde en fråga tidigare i tråden men fick inget svar, är det någon som har erfarenhet av hallonbladste? Jag har beställt det och hoppas på att det ska ha någon effektFlört

Ska ta en promenad nu i det härliga vädretSolig