• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • EvaChristina

Har också varit hos bm idag.

Vecka 35+6
    Blodtryck 120/60
    Bebishjärtat 140
    Blodvärde 116
    Viktuppgång 17 kg Förvånad

SF-måttet var 32, vilket var lite under kurvan. I och för sig ligger bebis väldigt djupt ner med huvudet nu vilket i sig gör att måttet blir lägre. Men bm tyckte jag skulle vila mer för det skulle vara bra för bebis tillväxt. Vila på vänster sida, sa hon.
    Huvudet var nästan helt fixerat, det var lite svårt att känna om det var ruckbart eftersom det låg så djupt ner i bäckenet, som jag förstod det. Obestämd

Åh jag hoppas bebis har gjort sig så beredd för att h*n vill komma liiiite tidigare än bf. Drömmer

• Neith
    maj09 skrev 2011-04-11 18:05:30 följande:
    Precis så kände jag också. Jag var mer orolig för den där kanylen än för själva förlossningen. Men jag lovar att jag inte minns om det ens kändes. De hade någon bedövande kräm där, så jag tror inte att du behöver ta med dig det. Men gör det om du blir lugnare av det..  
    På föräldragruppsmötet idag sa BM att de inte har några salvor där, utan det får man isf ta hemma innan. Lustigt, eftersom samma BM sa till mig under mitt enskilda besök att om jag kommer in i god tid så kommer de ordna emla till mig där.. Hmm, man vet inte vilket man ska tro på när samma BM säger två olika saker. För säkerhets skull köper jag hem lite emla o smörjer in hela kroppen, för en bedövande känsla överallt Tungan ute.. Haha, nejdå, armveck och händer får räcka. Vet inte om de sätter nålen i armvecket eller handen eller både och?
  • Fröken Löken

Ja du Fröken Hanna... Tydligen är det vi "fröknar" som har "oturen" på vår sida... Har precis blivit inlagd på bb med symptom på havandeskapsförgiftning :(
    Blodtrycket har legat allt mellan 147/97 till 153/106 och äggvita i urinen, skala 3 på stickan...
    Alltså jag kände de på mig! Tur att vi hade besök hos BM idag annars hade jag fortsatt känna mig övernojjig och som den där som bara klagar!
    Nu är det vila som gäller och så får vi se vad provsvaren visar!
    Att det bara kan komma som en blixt från klar himmel är för mig en gåta! Har ju inte varit nånting alls hittills!
    Nu hoppas vi på det bästa!

• mammaE2011

Angående järnintaget. Då jag kämpade med järntabletter och det inte hjälpte å en månad så testade jag att ta Folsyra-tabletter samtidigt och järnvärdena blev genast bättre. Så det rekomenderar jag, de Folsyretabletterna från Apoteket som man åt de 3 första månaderna när man planerade att bli gravid/precis blivit gravid.

• Kottemor
    Fröken Löken skrev 2011-04-11 20:06:29 följande:
    Ja du Fröken Hanna... Tydligen är det vi "fröknar" som har "oturen" på vår sida... Har precis blivit inlagd på bb med symptom på havandeskapsförgiftning :(
    Blodtrycket har legat allt mellan 147/97 till 153/106 och äggvita i urinen, skala 3 på stickan...
    Alltså jag kände de på mig! Tur att vi hade besök hos BM idag annars hade jag fortsatt känna mig övernojjig och som den där som bara klagar!
    Att det bara kan komma som en blixt från klar himmel är för mig en gåta! Har ju inte varit nånting alls hittills!
    Nej, inte du också! Fy vad trist, men skönt att du är på rätt ställe.
    Vilken vecka är du i?
    Kan inget annat än att skicka över en massa kramar!
  • Fröken Löken

Tack Kottemor! :)
    Jag har gått 36 fulla veckor nu men de vill ju såklart att den ska stanna inne ett tag till!
    Inväntar fortfarande provsvaren så ja... Inte mycket att göra mer än att vila och surfa på mobilen å slötitta på tv!

• FruganH

Fröken Löken: Trist att höra! Hoppas proverna är ok iallafall så dom kan vänta lite med igångsättning. Varje dag extra i magen är såklart superbra!

Vi är kvar på BB fortfarande. Lillan (nej, bi har inte bestämt namn än) mår bra och äter riktigt bra. Ofta kan ju amningen gå sisådär när dom är tidiga, men det har gått över förväntan. Har nojat lite innan över amning och varit rädd för att mjölken inte skulle komma igång, men det hade jag uppenbarligen verkligen inte behövt vara. Här flödar det på som in i norden, så det är ju rätt skönt :) (och såklart lite jobbigt).
    Mina prover ser också bra ut så vi hoppas på hemfärd under morgondagen.
    Barnläkaren gav henne OK-stämpeln på rumpan ;) och det var väldigt skönt.
    Nu vill vi bara komma hem och landa lite.

• bellbar
    Oh inte du heller! Obestämd Trist! Men du är på rätt ställe nu och hoppas proverna är OK...

Skickar styrke- och lyckkramar!
  • Maruid
    Hoppas verkligen att det bättrar på sig igen så gott det nu kan när det är havandeskapsförgiftning. Men som andra redan sagt, ni är på rätta stället i alla fall.
    Håll oss uppdaterade och ta hand om er!