• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87
    Jodi skrev 2011-04-14 13:06:47 följande:
    Vi gjorde KUB mest för att få se den lilla tidigt. Fick då en risk på 1:20 000 så det kändes ju bra. Sen på RUL såg man en markör som ökar risken för DS x 3 Rynkar på näsan...
    Men då var det väldigt skönt att ha fått sånna fina siffror på KUBen. Nu är risken istället 1:6000. Hade vi inte gjort KUBen hade den ju varit typ 1:200 och då hade man fått ta beslut om ev fvp.....

Jag känner på mig att lillkillen är frisk, men det vet man ju aldrig. Och är han sjuk så får vi ta det då!
    Du är inte alls orolig nu då? På min bebbe har allt sett fint ut men jag är lite nåjjig ändå, men sån är jag med allt! Haha!! Vad var det dom hittade för något som ökade risken för DS?
  • mammaE2011
    Saso87 skrev 2011-04-14 09:36:54 följande:
    Ojdå, jag beklagar. Då förstår jag din oro. Jag var på UL i v.10 bara för att se ett pickande hjärta, sen vanliga RUL 1 och RUL 2 och allt har sett jättefint ut på alla ultraljud så egentligen har jag inget att oroa mig för. Och som du säger, DS barn har oftast andra kännetäcken och missbildningar som kan upptäckas vid UL. Min lilla pojke i magen är en livlig liten krabat och rör sig hejvilt varje dag =) så det är väl ett tecken på att han mår bra!

Vad som sen händer vid födseln kan man ju aldrig styra över, min men BM lugnade mig och sa, "är det någonstans du ska föda barn så är det i Sverige" dom har sån koll på bebben hela tiden och skulle det börja krisa under förlossningen så har dom koll på det och plockar ut den lille genast.

Det går nog bra för oss båda, vi är ju så unga!! Och det är faktiskt till stor fördel även vid förlossningen... det brukar vara mindre komplikationer vid yngre åldrar. När har du BF? Vi kan ju följas åt i vår oro =) var ska du föda?
    Jag tror också det kommer gå bra ändå :) Jag har BF den 10 Maj och ska föda på Malmö KK, Själv?
  • Sofi 79
    Jean skrev 2011-04-15 04:58:12 följande:
    Froken Loken: Kolla in virknings monstern pa denna sida stjernfalls.blogg.se/monster/ tror nan tipsade om den i denna trad tidigare. Larde mig sjalv att virka i lordags och har sen dess gjort den beromda giraffen alla har virkat och kanin fran denna sida. Ska nog borja pa elefanten idag. =) Har du nagra bra bocker att lasa eller mamma tidningar kanske...
    Jag har köpt boken Virkskolan av Jan Eaton som innehåller såväl "virkning för dummies" som bra mönster, tips och modeller.

Tidningen Föräldrar och Barn brukar ha bra virk- och sytips i nästan varje nummer. 
  • Sofi 79
    Lovelyness skrev 2011-04-15 10:54:54 följande:
    Jag har en virkfråga mitt i alltihop, ni som virkar randigt med olika färger hur gör ni med skarvarna mellan färgerna? Jag tycker alltid att man ser skarven så tydligt
    Jag undrar om inte en smygmaska är knepet? Du för in nålen i maskan framför och drar igenom tråden genom båda maskorna utan att göra omslag.
    Alternativt kan du prova att göra en luftmaska, så att du liksom kliver upp ett steg, innan du fortsätter på nästa varv. 
  • Lovelyness
    Sofi 79 skrev 2011-04-15 11:47:46 följande:
    Jag undrar om inte en smygmaska är knepet? Du för in nålen i maskan framför och drar igenom tråden genom båda maskorna utan att göra omslag.
    Alternativt kan du prova att göra en luftmaska, så att du liksom kliver upp ett steg, innan du fortsätter på nästa varv. 
    Det där med luftmaska lät smart för problemet är ju att man liksom hamnar ett steg under när man byter färg på något sätt. Jag ska testa dina förslag sen!
  • bellbar
    EvaChristina skrev 2011-04-14 14:32:24 följande:
    LadyLovelyLocks: Jag kan känna som ett tryck neråt och att det liksom ilar samtidigt. Det kommer då och då och är inte alls behagligt. Ibland blir jag falskt kissnödig och/eller bajsnödig samtidigt. Bebisen är så gott som fixerad nu sa BM i måndags.
    Här är en till som också känner det och tycker det är så obehagligt! Ibland gör det ont och då undrar man faktiskt om det är normalt? Förra veckan var jag hos BM och huvudet var nere och ruckbart men nu vet jag inte hur det ligger till, om bebisens huvud har sjunkit ännu längre ner eller om det var bara tillfället, får veta nästa torsdag då jag ska till BM igen... För några dagar sen sov jag jättedåligt och hade ont varje gång bebben rörde på sig, speciellt med huvudet, vaknade många gånger och på dagen såg jag ut som en zombie... Obestämd

Idag går jag in i vecka 38 (37+0)...  Solig Snart så! Och ännu bättre, mannen min kommer till mig nu på onsdag, sist sågs vi IRL 26e januari (han jobb- och basketkarriär där, därför, men det blir snart slut med det och bosätter sig här i Sverige)!  Känns faktiskt skönt att han kommer hit snart, för det närmar sig ju... Drömmer

Någon annan brukar titta på Förlossningskliniken på kanal 4 fakta kl 10.50 till 12.00 på vardagar?
  • mammaE2011

( Måste bara skriva att jag avundas ni som har internet i mobilen och kan ligga i sängen eller vad som nu är mest bekvämt och läsa igenom sina forum etc. Själv sitter man framför sin stationära dator och flåsar och kämpar med andningen då magen är tung och trycker på då man såklart inte sitter med rak rygg, försöker men sjunker ihop hela tiden :D. )

• Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-15 11:40:47 följande:
    Jag tror också det kommer gå bra ändå :) Jag har BF den 10 Maj och ska föda på Malmö KK, Själv?
    Det blir Lund KK för mig. Har hört så mycket bra om Lund och deras personal så det känns tryggt där. Hoppas man bara att det finns plats när det väl är dags, så man slipper åka någon annanstans. Då har vi nära varandra. har BF 12 maj. Har du börjat känna något än?
  • FruMadde4barnTätt

Tove83 och ladylovelylocks
    grattis!

vad roligt med valpar.

mamma E2011
    jag har inte heller internet i mobilen.
    har bärbar dator, ligger just nu i sängen med kuddar och tittar på datorn, då jag har så ont i magen.
    men annars har vi en skön datastol och en pall att lägga upp benen på.

down under
    vi blandade medicinen i fruktpure och gav henne det med spruta i munnen, får hoppas det hjälper men ingen effekt av det än, men hon får i alla fall inte ont i magen av det.

har mycket sammandragningr nu, jobbigt.

• Hiavatha

Vecka 36+2:

MVC - rutinbesök hos läkaren

Bebis
    Puls: 140
    Huvudposition: ned (men inte helt fixerat än)
    SF-mått: 32cm (fortfarande mitt på kurvan)

Jag
    Blodtryck: 122/76
    Urin: Bra värden
    HB: 119, så fortsätter med en kapsel järn om dagen.

Det var en annan läkare än vanligt och de har väl alla lite olika rutiner så vi fick även UL fastän vi fått veta tidigare att det inte blir fler! Såg en jättesöt fot och ett gulligt huvud i profil Hjärta Gynundersökning: Bäckenet verkar tillräckligt stort och tappen stängd.

Don't compromise yourself. You are all you've got. ?Janis Joplin