• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Marsipanflicka

Hoppar in här om det är ok...BF 20/5. Längtar som en tok. Är en tjej född -81 som har två grabbar sedan tidigare.

• Kottemor
    Marsipanflicka skrev 2011-04-14 19:28:59 följande:
    Hoppar in här om det är ok...BF 20/5. Längtar som en tok. Är en tjej född -81 som har två grabbar sedan tidigare.
    Du är så välkommen!

Två killar sedan innan, vet ni vad det blir denna gången?

Har också två killar sedan tidigare och väntar vår tredje
  • Marsipanflicka

Kottemor: Nä, vi vet inte! Spännande värre...vet ni??? Jag har hela tiden trott på en tredje pojk, men man vet ju aldrig. Får se om några veckor, hoppas på att slippa gå över tiden. Usch!!

• Fröken Löken

Tack Kottemor för svaren! Bank-id är bundet till datorn va? Annars ringer jag dem, det är ju ett tag till så jag hoppas jag kommer hem innan dess med min lilla björnunge!! :)

Har gjort nytt CTG nu ikväll och det såg bra ut som vanligt :)
    Mitt blodtryck var högt som alltid på kvällen, undertrycket låg på 110, så jag har fått medicin igen.
    Tycker jag börjar bli lite less på detta nu... Ser fram emot varje måltid och personalbyte ;)
    Hemma har jag jättemycket inspiration till virkningen men här är den som bortblåst :/
    Kan ni inte ge mig lite tips på nåt roligt att virka ihop? :)

• Minglanu
    tove83 skrev 2011-04-14 19:00:19 följande:
    just nu så känner jag mig inte så ungdomlig...stel å ont överallt...haha min gubbe fick vallat ut mig på en promenad i det fina vädret i allafall,synd bara att hundarna fick vara hemma,den ena har sträckt sig och den andra har små valpar....de blir 3 veckor i morgon och börjar bli riktigt mumsiga och goa nu;))
    Stel och ont överallt var en klockren beskrivning över hur jag känner mig. Jag har nog verkligen ont överallt tror jag, känns det som i alla fall Foglossning, ryggvärk from hell och så otroligt stel. Tar en timme att resa sig ur soffan, hehe. Dessutom har jag dragits med en rejäl förkylning i över en vecka nu och det gör inte godsaker med mitt humör. Min sambo jobbar borta varannan vecka och jag är då själv med en 1,5 åring och en 10 åring. 10åringen går ju i skolan men lilltjejen är hemma med mig hela dagarna och behöver ju såklart stimulans och få ut och röra på sig. Och allt jag vill göra är att dra täcket över huvudet och vägra kliva upp ur sängen.

Mer än fem veckor kvar och bara för att jag känner mig så blääig just nu är jag helt säker på att jag säkert måste gå över två veckor med...Vill inte vara flodhäst längre! Vill sova gott och röra mig obehindrat.

Please May, hurry
  • Lady X

Hoppar in här hos er andra stånkande gravida är beräknad att få vårt andra barn den 29 maj, så jag lär väl va den sista som lämnar tråden sen Lär garanterat gå över tiden! Nu är jag bara såååå vaaansinnigt trött på att va gravid. Blygdbensfoglossning from hell och allmänt puffig, flåsig, varm, trött och gnällig. Har också precis nått stadiet "kan inte längre knyta mina egna skor". Lattjo! Okej jag hör att jag är världens gnälltacka men min stackars sambo har tyvärr tröttnat att lyssna på hur jobbigt det är och ni om några vet nog at det alltid känns liiiite lättare om man får gnälla av sej... sen är det kul att ha sällskap med andra och leta förlossningssymptom med på upploppet =) har ni någon BF-lista ni skriver på också så man kan se när alla är beräknade?

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Lady X

Oj, såg nu att ni har listan klistrad i ts! Skyller på graviditeten att jag inte såg. Tur man kan skylla allt på den!

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli dum.
  • Jean
    Froken Loken: Kolla in virknings monstern pa denna sida stjernfalls.blogg.se/monster/ tror nan tipsade om den i denna trad tidigare. Larde mig sjalv att virka i lordags och har sen dess gjort den beromda giraffen alla har virkat och kanin fran denna sida. Ska nog borja pa elefanten idag. =) Har du nagra bra bocker att lasa eller mamma tidningar kanske...