• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-16 09:03:00 följande:
    Den senaste veckan har jag börjat sova sämre och när jag ska gå och lägga mig. Det blir ett sådant tryck över pulsådrona så jag mår illa. Magen e tung och det gör ont när jag ska vända mig om i sängen. Foglossningen har blivit lite värre och jag har börjat sedan några dagar tillbaka känna pyttelite molvärk längst ner i magen. Sedan har UVI:n kommit tillbaka efter en veckas uppehåll :( 

Nu har dem byggt om Malmö KK så där finns familjeBB nu vilket inte fanns för ett par år sedan och jag har även pratat med en barnmorska som jobbar på Malmö KK och enligt henne är Lund och Malmö precis lika bra. 
    Jag har också ont i fogarna när jag vänder mig i sängen =( Men det får man väl ta, jag har inte haft några andra problem under hela graviditeten. Jag tror säkert att Malmö är jättebra, men här jag bor så föder de flesta på Lunds KK och menade bara att jag hört gott om det. Men när det väl är dags och man sitter med värkar så vill man nog bara in, var det nu blir =)

Nu börjar min ledighet på riktigt... känner bara, vad ska jag göra först? Skriva förlossningsbrev, tvätta bebbens kläder, packa BB-väskan, har tryckt ut någon lista som jag tänkte gå lite efter när jag packar väskan. Har du något tips kanske på något man borde tänka på att ta med sig som man kanske inte själv tänkt på? =) 
  • Lovelyness

Nej nu är jag faktiskt trött på det här. Spenderade dagen igår på akuten och förlossningen pga dubbelslag på mitt hjärta och hög puls hos bebisen. Mitt hjärta såg okej ut trots alla dubbelslag och hög puls, bebisens puls gick ner efter några timmar men vi fick en ny tid till specialmödravården på måndag. Det känns lite som att vi bor där...

Just nu vill jag bara slippa all oro (som antagligen gör att båda våra hjärtan slår ännu snabbare) och ha honom hos mig istället.

• Misswiren

Godmorgon alla.

Så många morgonpigga här finns, hehe.
    Själv har jag nyss vaknat o slängde mig i ett varmt bad. Jag e så trött för jag vaknar, utan att överdriva ca 10 ggr per natt, hälften av dom är för att gå upp o kissa 4 droppar. Rätt så irriterande

Här händer/känns inte mkt. Fått ökade sammandragningar, men inget som gör ont.
    Ställer mig lätt in på att gå över tiden minst 1 vecka, trots hinnsvepning. Gick ju över 3 veckor med första, och dom säger man kan räkna bort 2-3 dagar på andra..mm kul!!

Nåväl, den som väntar på båt gott..

Går in i vecka 39 imorgon..så 2 veckor kvar till BF. Men med tanke på hur tröööött jag är på att vara gravid föder jag gärna NU!!

• eelliinnaa

i natt fick helt plötsligt reda på hur förvärkar känns. har bara haft sammandragningar som kännts lite mer än innan. men inatt var det molvärk och lite krampaktigt som kom och gick började i magen och sedan till ryggen. somnade till slut på något konstigt sätt men vetekudden brevid mig. ja det närmar sig nu kan man ju lungt säga. men än får den bo kvar i magen, jag ska ha maj först=) har haft liknade känsla förut men har du bara tror att det vart tarmarna/magen som spökat och speciellt när det hjälp att lätta på trycket. men inatt kom den säkert 8-10 ordentliga i rad,tyckte det var lite spännande faktiskt känns mer verkligt att det är nära nu.

ha en bra dag allihopa nu ska vi rensa lite här hemma och i trädgården=)

• Mamma Maj08

Att stimulera bröstvårtorna fungerade för mig sist.....satt i ca 20-30 min, sen kom sd igång, gick och la mig och vakna med mensvärk och sd.....gick hela dagen med onda förvärkar. Åker in till förlossningen under kvällen, är då öppen 4 cm....:) dottern är sen född dagen efter :) ska absolut testa detta igen ;)

• Ewima

Läser att det är fler som har starka förvärkar. Jag har haft nu som mensvärk, en enda ihållande i rygg o nedre delen av livmodern. Jag vill hoppas att det drar igång tidigare även om jag bara är iv.36. Kommer säkert gå över tiden bara för att jag skriver!

• Maruid
    Lovelyness skrev 2011-04-16 10:12:41 följande:
    Nej nu är jag faktiskt trött på det här. Spenderade dagen igår på akuten och förlossningen pga dubbelslag på mitt hjärta och hög puls hos bebisen. Mitt hjärta såg okej ut trots alla dubbelslag och hög puls, bebisens puls gick ner efter några timmar men vi fick en ny tid till specialmödravården på måndag. Det känns lite som att vi bor där...

Just nu vill jag bara slippa all oro (som antagligen gör att båda våra hjärtan slår ännu snabbare) och ha honom hos mig istället.
    Usch vad tråkigt att behöva oroa sig hela tiden men det är bra att kolla i alla fall. Förstår att du bara längtar tills bebisen är hos dig, jag känner precis samma sak här men försöker sysselsätta mig med andra tankar och saker mest för att uthärda väntan. Gick till 41+6 innan förra BF äntligen kom : S
  • Nojnen

Saso87: ett tips till dig som får ont när du vänder dig i sängen. Jag har bäddat med glansigt tyg dubbelvikt under rumpan och ryggen. Då får jag lättare att vända mig och jag behöver inte anstränga mig så mycket.

Vi, mannen och jag, har oxå pratat med en BM som jobbar på BB i Malmö och efter samtalet med henne har vi blivit mer och mer övertygade om att åka dit, istället för till Ystad.

Jag budade på Tradera och vann en psykoprofylaxbok + dvd, så nu ska här tränas inför förlossningen!!
    Tur art jag jobbat min sista dag och är ledig fram till BF då jag börjar ta ut föräldrapenning.

• FruMadde4barnTätt

nenababe
    vad var det för salva? kunde inte följa länken då den inte fungera...

har annars fungerar rätt bra med purelan salvan som smörjes på efter varje amning.

purelan salva av 100% ren lanolin (ullfett)

och inlägg som inte fastnar i brösten. typ medela amningsinlägg.

jakeline
    ja på mig fungera det att stimulera röra vid bröstvårtorna och sexuella smekningar och samlag skulle verkligen sätta igång det på mig, så vågar inget av detta nu.

down under
    tack. det verkar dock inte fungera, hon har inte varit på toa än, och börja ge henne det i torsdags.
    så får kanske prova med saft och medicin spruta ändå, fast hon inte gillar det.
    känns jobbigt, får nog ge lavemang, resulax snart igen.
    hon har lite ont i magen säger hon.
    Nathalie dricker väldigt dåligt.
    vet inte om hon skulle behöva 2 påsar med movicol, men så gillar hon inte det....

• Jean
    Lovelyness skrev 2011-04-15 10:54:54 följande:
    Jag har en virkfråga mitt i alltihop, ni som virkar randigt med olika färger hur gör ni med skarvarna mellan färgerna? Jag tycker alltid att man ser skarven så tydligt
    Denna sida har lite sma tips pa hur man virkar samt byter farg, tycker man far en skarv anda... Testa!

www.planetjune.com/blog/amigurumi-help/changing-colour/