mammaE2011 skrev 2011-04-16 09:03:00 följande:
Den senaste veckan har jag börjat sova sämre och när jag ska gå och lägga mig. Det blir ett sådant tryck över pulsådrona så jag mår illa. Magen e tung och det gör ont när jag ska vända mig om i sängen. Foglossningen har blivit lite värre och jag har börjat sedan några dagar tillbaka känna pyttelite molvärk längst ner i magen. Sedan har UVI:n kommit tillbaka efter en veckas uppehåll :(
Nu har dem byggt om Malmö KK så där finns familjeBB nu vilket inte fanns för ett par år sedan och jag har även pratat med en barnmorska som jobbar på Malmö KK och enligt henne är Lund och Malmö precis lika bra.
Jag har också ont i fogarna när jag vänder mig i sängen =( Men det får man väl ta, jag har inte haft några andra problem under hela graviditeten. Jag tror säkert att Malmö är jättebra, men här jag bor så föder de flesta på Lunds KK och menade bara att jag hört gott om det. Men när det väl är dags och man sitter med värkar så vill man nog bara in, var det nu blir =)
Nu börjar min ledighet på riktigt... känner bara, vad ska jag göra först? Skriva förlossningsbrev, tvätta bebbens kläder, packa BB-väskan, har tryckt ut någon lista som jag tänkte gå lite efter när jag packar väskan. Har du något tips kanske på något man borde tänka på att ta med sig som man kanske inte själv tänkt på? =)