• skalbagge

BF maj 2011

Jippiiie, plussade i morse! Fick missfall i Januari och sen dess har allt varit en lång väntan! Men nu äntligen!!!!! Hoppas nu allt går som det ska.
    Fler som har BF i maj 2011?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-08 18:07
    www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-29 17:47
    OBS!!! BF listan ligger här!!!!!!

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:34
    www.familjeliv.se/Forum-11-401/m58478407.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-18 19:36
    Bebistråden längts ned
  • Svar på tråden BF maj 2011
  • natalieh

Jahapp.. Var inne på Prenatal imorse efter en lite blödning och stark molvärk sedan igår.. Väl uppkopplad märkte både jag och BM att jag hade regelbundna sammandragningar.. Jag kände ju att jag hade dom men tänkte inte på att de var regelbundet förens jag såg de på skärmen läkaren var lite inne på att behålla mig men jag sa att jag tyvärr inte hade tid att föda barn nu jag blev ju skraj och lovade att jag skulle vila mer för att SD skulle avta så nu hoppas jag att de avtar och att lilleman stannar i två veckor till.. Är bara 35+0 idag.
    Fick reda på att han är fixerad nu i alla fall! Tillbaka till vilan..

• MissSindra
    natalieh skrev 2011-04-16 23:21:21 följande:
    Jahapp.. Var inne på Prenatal imorse efter en lite blödning och stark molvärk sedan igår.. Väl uppkopplad märkte både jag och BM att jag hade regelbundna sammandragningar.. Jag kände ju att jag hade dom men tänkte inte på att de var regelbundet förens jag såg de på skärmen läkaren var lite inne på att behålla mig men jag sa att jag tyvärr inte hade tid att föda barn nu jag blev ju skraj och lovade att jag skulle vila mer för att SD skulle avta så nu hoppas jag att de avtar och att lilleman stannar i två veckor till.. Är bara 35+0 idag.
    Fick reda på att han är fixerad nu i alla fall! Tillbaka till vilan..
    Men släppte de hem dig bara så där? Ingen koll om du var öppen eller så?
  • Maryveken

34+0, 21kg plus och det känns som jag varit gravid i en halv evighet. Kan bero på att jag i princip varit gravid sen Maj 2010 :) Hur som helst så har jag jätteont i fötterna, någon mer som har det? Under dem alltså. Är det pga all vätska tro? Anklarna ser inte speciellt svullna ut men man kan se som små vätskedepåer i tårna. Även händerna börjar strejka nu. Domnar bort helt på nätterna. BM sa att jag skulle ringa sjukgymnast för att få skenor. Men jag kan ju inte sov med en tråd på kroppen, hus ska jag kunna sova med skenor på händerna?? :)

Mitt järnvärde är nu under 100 trots tabletter. Men jag har hört något om att man kan få en järnspruta??
    Har ni någon erfarenhet av det? 

• natalieh

Miss Sindra: de var mest blödningen dom kollade upp och jag kände själv att de är inte dags liksom så dom gick väl mycket efter det..

Werkestam: jag känner precis som du, ont under fötterna, svullen och händerna domnar på nätterna! Jag får bara vila högt med fötterna och försök ha händerna ovanför hjärtat.. Tack och lov är de snart över

• Kottemor
    niiiica skrev 2011-04-16 20:29:51 följande:
    Nej, det gör alla som jag förstått det, jag är Rh-pos och lämnade ett sånt när jag var hos Bm förr-förra gången, typ v. 34.
    Va, har du lämnat som är RH positiv? Nu får jag nog lära mig något nytt, har bara lärt mig att RH-negativa lämnar extra blodprov.
    Kan man som RH-positiv också blida antikroppar mot barnet?
  • mammaE2011
    tove83 skrev 2011-04-16 18:23:04 följande:
    var hos mvc igår är i dag i v36 (35+0) bf 20 maj

nästa gång vi ska dit är den 29/4

sf-mått 34
    hb 125
    blodtryck 125/70
    fosterljud 142

fixerad sedan v30

allt såg bra ut,fick även lämna ett immuniseringsprov...
    är detta nåt alla får göra eller är det för att jag är rh neg 0??
    Det är för att du har negativ blodgrupp.
  • Saso87
    Nojnen skrev 2011-04-16 12:49:24 följande:
    Saso87: ett tips till dig som får ont när du vänder dig i sängen. Jag har bäddat med glansigt tyg dubbelvikt under rumpan och ryggen. Då får jag lättare att vända mig och jag behöver inte anstränga mig så mycket.

Vi, mannen och jag, har oxå pratat med en BM som jobbar på BB i Malmö och efter samtalet med henne har vi blivit mer och mer övertygade om att åka dit, istället för till Ystad.

Jag budade på Tradera och vann en psykoprofylaxbok + dvd, så nu ska här tränas inför förlossningen!!
    Tur art jag jobbat min sista dag och är ledig fram till BF då jag börjar ta ut föräldrapenning.
    Tack för tipset! Jag har en profylax dvd av Anna Wilsby, "Innan du föder". Jag och killen har kollat på den och andats med. Känner redan nu att jag glömt hur de olika andningsteknikerna går till, tänk då när värkarna sätter igång, då minns jag dom nog ännu mindre. Tänker nog köra på en tekniker rakt igenom. Dessutom tycker jag att man blev rent yr i huvudet av att andas på det sättet, kanske för att man inte är van? Usch det är inte lätt, så mycket att tänka på... tror det mesta faller sig normalt när det väl är dags. Inte lätt o veta med första barnet...

Jag är också ledig nu (semester) fram till BF 12 maj då jag tar föräldrapenning.. det ska bli så skönt att slippa jobba o slita nu!! 
  • skalbagge

God morgon alla glada tjockisarGlad

Jag börjar fundera på hur veckorna kan gå så förbaskat långsamt, två veckor kvar till BF och jag tänker "men åh, två veckor är ju en evighet" samtidigt tänker jag hur snabbt två veckor egentligen går.......för de springer ju vanligtvis förbi eller hur?

I natt har jag mått fruktansvärt illa och har haft mycket förvärkar, sovit otroligt dåligt med andra ord.

Nu ska jag försöka plugga lite, passande nog har jag en delkurs som heter "psykologiska teorier med fokus på det lilla barnet" . Men jag kan säga att det är inte lätt att koncentrera sig nu i sluttampen och hur jag ska kunna koncentrera mig på plugget när lilleman har kommit ut återstår att se. Den här delkursen har iallafal inlämning på tentan 3 maj och jag har BF 2 maj så min plan är såklart att göra tentan nu de närmsta dagarna.

• FruMadde4barnTätt

känns så jobbigt med Nathalie, stackarn.Gråter

Gav henne lavemang resulax nu på morgonen, och hon blev jätteledsen och hade jätteont och det hjälpte inte. Vet inte om jag vågar ge lavemang igen, det var hemskt att se henne så ledsen.

Min man åkte in med henne till barnakuten i helsingborg.

på sjukrådgivningen sa de att hon måste dricka var 5:e minut lite grann, så försöka det, men i längden blir det ju rätt jobbigt.
    hon vill inte dricka.

nenababe
    tack. jaha den innehåller 100 % ren lanolin precis som purelan salvan, är väl ingen skillnad på de salvorna då?

• EvaChristina
    werkestam skrev 2011-04-17 09:34:41 följande:
    34+0, 21kg plus och det känns som jag varit gravid i en halv evighet. Kan bero på att jag i princip varit gravid sen Maj 2010 :) Hur som helst så har jag jätteont i fötterna, någon mer som har det? Under dem alltså. Är det pga all vätska tro? Anklarna ser inte speciellt svullna ut men man kan se som små vätskedepåer i tårna. Även händerna börjar strejka nu. Domnar bort helt på nätterna. BM sa att jag skulle ringa sjukgymnast för att få skenor. Men jag kan ju inte sov med en tråd på kroppen, hus ska jag kunna sova med skenor på händerna?? :)

Mitt järnvärde är nu under 100 trots tabletter. Men jag har hört något om att man kan få en järnspruta??
    Har ni någon erfarenhet av det? 
    Jag har också ont under fötterna, i fotsulorna liksom. Det blir värre framåt kvällen om jag gått eller stått mycket. Enda som hjälper är att vila med fötterna högt. Ibland går jag med sånadär fotriktiga tofflor/sandaler inne hemma, känns lite skönare då.