Nojnen skrev 2011-04-16 12:49:24 följande:
Saso87: ett tips till dig som får ont när du vänder dig i sängen. Jag har bäddat med glansigt tyg dubbelvikt under rumpan och ryggen. Då får jag lättare att vända mig och jag behöver inte anstränga mig så mycket.
Vi, mannen och jag, har oxå pratat med en BM som jobbar på BB i Malmö och efter samtalet med henne har vi blivit mer och mer övertygade om att åka dit, istället för till Ystad.
Jag budade på Tradera och vann en psykoprofylaxbok + dvd, så nu ska här tränas inför förlossningen!!
Tur art jag jobbat min sista dag och är ledig fram till BF då jag börjar ta ut föräldrapenning.
Tack för tipset! Jag har en profylax dvd av Anna Wilsby, "Innan du föder". Jag och killen har kollat på den och andats med. Känner redan nu att jag glömt hur de olika andningsteknikerna går till, tänk då när värkarna sätter igång, då minns jag dom nog ännu mindre. Tänker nog köra på en tekniker rakt igenom. Dessutom tycker jag att man blev rent yr i huvudet av att andas på det sättet, kanske för att man inte är van? Usch det är inte lätt, så mycket att tänka på... tror det mesta faller sig normalt när det väl är dags. Inte lätt o veta med första barnet...
Jag är också ledig nu (semester) fram till BF 12 maj då jag tar föräldrapenning.. det ska bli så skönt att slippa jobba o slita nu!!